Výzkum: Problematika počítačových her - Part 19 - Praktická část

Otázka č. 6. Počítačové hry hraji, protože:

OdpověďPočet odpovědíPodíl v %
Nudím se3827,5
Potřebuji se odreagovat2618,9
Pomáhají mi uniknout před stresem2115,2
Přináší mi pocit úspěchu128,7
Nedokážu důvod popsat2417,4
Jiný důvod1712,3

Při tvorbě této otázky jsem vycházel hlavně z podkapitol týkající se Důvodů, proč hrajeme a Nadměrného hraní počítačových her. Více než čtvrtina dotázaných se klaní k možnosti, že hrají hry hlavně z nudy, což odpovídá problému mladé generace popsanému v podkapitole Nadměrného hraní. Druhá velká skupina odpovídá možností "potřebuji se odreagovat". Tato možnost nejvíce souvisí s možností odpoutání se od reality, také zmíněným v té samé podkapitole. Jednadvacet respondentů se pak pomocí her vyrovnává či snaží vyhnout stresu. Dvanáct účastníků dotazníku si pak uvědomuje, že hry hraje kvůli pocitu úspěchu a celkově psychologických odměn, které nám hra přináší podrobně popsaných v podkapitole Důvodů proč hrajeme. Velké množství respondentů také uvádí, že neví, proč hry hrají nebo, že je k hraní vedou jiné důvody, které měly možnost uvést. Mezi uváděnými odpověďmi bylo například: „Rád prožívám příběhy, které v realitě nikdy nezažiji, užívám si nepodstatné detaily virtuální reality."

Výběr zajímavých odpovědí z: Jiné důvody

  • Rozvoj anglického jazyka pro mě zábavnou formou.
  • Ráda se ponořím na chvíli do příběhu. Mnohem lepší než film nebo knížka, protože mám možnost volby.
  • Společná zábava s přítelem
  • Nostalgie - hry z dětství
  • Kromě odreagování, zlepšování duševních schopnosti, trénink postřehu a reakcí.
  • Protože mě baví, že můžu hrát online s přáteli.
  • Týmová práce, strategie (v multiplayer hrách)

Bitcoin donations: 1AoSkJ4jtALYqxxVT22N6xTqX2hDYRo7Y2

A jaký má na to názor odborník @cleverbot ?

Budu rád za každý - UPVOTE * FOLLOW * RESTEEM

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center