Fener Rum Patrikhanesi

image

Balat’ta bulunan Fener Rum Patrikhanesi’nden bahsedeyim biraz bugün. Ben de Balat’a gittiğimde oradaki tur rehberlerinden dinlediğim kadarıyla bilgi aktaracağım ve bana aslında hissettirdiklerinden bahsedeceğim.

Balat’ın yüksek yerlerinde bulunan Fener Rum Patrikhanesi, ihtişamıyla hem yerel hem de yabancı turistleri haftanın her günü ağırlıyor. Güzel fotoğraf çekilen bir kaç yeri de var aslında. Bloggerlar keşfetmişler. Ben farklı olsun istedim biraz. Çektiğim fotoğraf ise yukarıda gördüğünüz fotoğraf.

Burası ziyarete kapalı. Sadece dışarıdan ihtişamına ve mimarisine bakabiliyorsunuz. Şanslıysanız tur rehberi yanınızdan geçerde de canlı olarak tarihçesini dinliyorsunuz.

Burası aslında yılda 60 adet Arap Ortodoks öğrenci kabul eden bir ilkokul ve ortaokul. Yılda sadece 60 öğrenci kabul etmelerinin sebebi ise nitelikli Ortodoks yetiştirmek imiş. Sanırım bu yüzden patrikhane kısmı kapalı ibadete.

Bu arada profesyonel fotoğraf makinesi ile fotoğfafını çekecekseniz, Şişhane’den denemenizi öneririm. Günbatımı’nda inanılmaz güzel oluyor. Tabi ki Balat’a gidip yakından mimarisini incelemeniz de güzel olur.


NOT: Fotoğraf bana aittir.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center