Další kryptopodvody a co si z nich beru


Je to už pár měsíců. Někdo, na koho nemám kontakt, mě zařadil do WhatsAppové skupiny, která se hlásí k oficiální skupině Binance. Jednoduchý podvod.

Rozjíždět my speciální nabídek pro vybraná investičníky, aby oni vydělavávat 7% denně, stačí zaslanit krypto do speciálního bazénu, kde bezpečen zaručená zisk. Podepsán Pan Analytik Věroslav ibn Spurnýdaughtirr abu Lenin.

Skupina robotů si tam povídala, jakéť nezměrné štěstí míti ny, že Pan Analytitico rady potřebné dávala ny... Ano. Není to doslovný přepis. Takhle přibližně ta jejich "čeština" rvala oči. (Pakliže si čtete pro sebe nahlas, rvalo by Vám to i uši.)

Občas jim někdo napsal, ať jdou do prdele. To byly asi ty nejlogičtější, nejlepší češtinou psané, příspěvky, které jsem tam viděl. Ale ty po řádově jednotkách vteřin mizely. A pisatel byl ze skupiny odtraněn. Asi po týdnu skupina bez vysvětlení zanikla. Třeba jim opravdu někdo nějaké prostředky poslal... Já nemám o jednotlivých příslušnících lidstva vysoké mínění.

No a včera zas... Dávám sem screenshot svého mobilu. Zkrátím to. Modus operandi je stejný. DeFi těžba. Telegramová adresa na asistentku Elizu, která Vás navede, jak investovat do těžebního poolu (už nikoliv bazénu).

Ale podívejte se na ten češtinářský pokrok! Já netvrdím, že to je dokonalé. Nicméně, text je výrazně důvěryhodnější než to, co bylo minule. Umělá inteligence zase pokročila...

Takže doba, kdy nás čeština jako malý složitý jazyk chránila před podobnými podvody právě končí... A taky jsem se zeptal své neplacené omezené verze ChatGPT4, jak se na mém typu mobilu dělají screenshoty... Jasně, že to věděl. Pravý CML. Takže už to umím.

Jelikož jsem se už setkal se stejným pokusem o podvod, když bylo jeho provedení ještě žalostně primitivní, nezapochyboval jsem ani na okamžik, o co jde. Ale kdo se s tím nesetkal, když byl podvod ještě v plenkách... Nevím.

Lidstvo vyšlo z Afriky. A přeci v Africe přežila velká zvířata. Měla čas se na člověka adaptovat během dlouhého vývoje. Až se člověk rozšíří na ostatní kontinenty, bude už skvělý lovec. A tamní zvěř ten čas na to se přizpůsobit mít nebude a skončí vylovena. (Jasně, v Africe jsou také jiné přírodní podmínky, řidší osídlení, ne všude je to tam vhodné k zemědělství... Všechny tyto připomínky beru.)

Druhý podvod, který jsem v posledních dnech potkal, je už také okoukaný. Faucet. Výnosnější než jiné. A když si koupíte prémiové členství, bude to ještě výnosnější!

Před asi půl rokem takový faucet fungoval 14 dnů, z toho prvních šest i něco vyplácet. Mluvím o té základní verzi, kde se nic nekupuje. Od té doby jsem si ještě vyzkoušel tři. Fungovaly kratší dobu, vyplácely kratší dobu.

Ten poslední faucet fungoval jen šest dnů, z toho vyplácel 1,5 dne. Kde je hledám, jak je poznám? Mám microwallet, který nabízí i mikrozisk za "paid to click". Což jsou referralské odkazy na faucety.

Když ten odkaz rozkliknu, abych si vydělal příkladně 0.00020801 USD za 10 vteřin čumění, tak na první pohled poznám, že ten faucet stvořil stejný člověk. On se snaží, aby vypadal jinak. Jiné barvičky, místo čtverečků kolečka, jiná písma, jiné hlášky... Ale je to přitom úplně stejné!

Co tím chci říci? Spolu s Fučíkem:"Lidé, bděte!" Ale jsem rád, že tchán a strýc nepoužívají PC a mobilní telefony. Neumějí to. A tchýně, ta naletí každému podomnímu prodejci i bez AI...

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now