Návštěva botanické zahrady za účelem fotografování a jaká ponauční jsem si vyvodil


Kdo víno má a nepije,
kdo hrozny má a nejí je,
kdo ženu má a nelíbá,
kdo zábavě se vyhýbá,
na toho vemte bič a hůl,
to není člověk, to je vůl. “
(Jan Werich)
No a kdo bydlí vedle Botanické zahrady a Zoologické zahrady a nechodí tam fotit rostlinky a zvířátka pro Hive, tak je korunovanej vůl...

Navíc v těch vedrech je botanická zahrada docela příjemné místo k pobytu. Tak jsem popadl synka, aby nebyl skoro celý den u obrazovek a já abych nahnal nějaké kroky na olympiádu... To je složitější. Hortenzie. Jestli se nepletu.

Taky hortenzie. Ale jiná. Tahle část zahrady se jmenuje Pivoňková louka. Ale pivoňky jsou už dávno odkvetlé.

Růže nezklamou nikdy. Doufal jsem, že tam na květech budou nějací hmyzáci k focení. Ale je takové vedro, že se ani opylovačům nechtělo opylovat.

Asi hvězdník, amarylis. To vpředu. Brát syna byla chyba. Má potřebu komunikovat. Kdo se má soustředit na focení?

Nějaká kana... Je kolem čtvrté odpolední. Slunce pálí. Neumím s přímým světlem. A sotva vidím na displeji mobilu, co vlastně fotím. Asi nemá cenu fotit větší celky. Kytky si žádají makrofotografie. S mobilem.

Různě zbarvené gazánie... Ano, chce to makrofotografie! Příště...

Zase kana... Jinobarevná. Myslím na Mendela. Na Gregora. Jak křížil hrách. Mně to ale nejlíp myslí po ránu. Teď, píšu po západu slunce, už bych ty jeho tři zákony dědičnosti přesně nezformuloval...

No... Globální oteplování. Tohle je banánovník. Nikoliv ve skleníku, ale pod širým nebem. Jakýsi trpasličí poddruh. Snad lotosový... Nějací opylovači tam přeci jsou. I když myslím, že ten mravenec tam kvůli opylování nebude. Tam se budu chodit dívat. Jestli budou banány... Zatím jsou to pořád jen květy.

Kalina. Určitě nějaká neobvyklejší. Ta už nemá květy, ta už má nějakou formu plodů, i když ještě nezralých. Nevím, jestli to odpovídá roční době, nebo zase došlo k urychlení vinou globálního oteplování. Hádal bych, že ano.

Tak... O čem to dnes bylo?

  1. Nepamatuju si, jak byl ten #. Zkoušel jsem #czfoto, #czechfoto, #fotoczech, #fotocz... Totéž s pomlčkami... A nic. Prosím Vás, pamatujete si to někdo?
  2. Prakticky jsem si odzkoušel, jak fotit nezajímavě. Musím se daleko víc věnovat kompozici a nemůžu fotky vysloveně "střílet od boku".
  3. Nebrat si s sebou příště syna.
    Ukazuji dnes podle mě celkem nezajímavé, technicky pochybné fotky. Ale už vím, jak bych to fotil příště. Takže uvidím, jak si poradím příště.
  4. Kdo první napíše, na které fotografii je vidět žralok, bude pro jeho odpověď hlasovat celá moje rodina účtů...
    Sladké sny!
H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
11 Comments