De bank vs cryptocurrencies een praktijkvoorbeeld.

Ik was door de recente dalingen het vertrouwen in de toekomst van cryptocurrencies een beetje aan het verliezen. Echter vandaag is dit vertrouwen door toedoen van ‘De Bank’ weer flink toegenomen. Vorige week heb ik een ex-lease auto gekocht en gisteren ontving ik de factuur van deze aankoop. Om deze te betalen moest ik een bedrag overboeken van mijn spaardeposito naar mijn lopende zakelijke rekening. Enige tijd geleden ben begonnen met de overstap naar een andere bank en ik maak zodoende gebruik van een overstapservice. Wat ik niet wist maar wat de klantenservice medewerker van ‘De Bank’ ook verbaasde. Was dat wanneer geld dat je opneemt van je spaarrekening dit door de overstapservice direct word doorgesluisd naar je nieuwe rekening.

Tot zover was er niets aan de hand. Ik had namelijk op de radio gehoord dat overboekingen sinds kort veel sneller verwerkt werden. “Hierdoor zouden cryptocurrencies voor meeste mensen weinig voordelen meer bieden ten opzichte van hetgeen de bank kan bieden.” Tenminste zo vertelde een meneer van de bank met gepaste trots. Echter in de praktijk was na enkele uren nog geen cent van mijn opgenomen geld op mijn nieuwe rekening bijgeschreven. Van de klantenservice kreeg ik te horen dat dit logisch was. Er was vandaag immers geen betalingsverkeer vanwege goede vrijdag. In het weekend en tweede paasdag zal er ook geen betalingsverkeer zijn dus dinsdag is mijn geld weer beschikbaar.

IMG_0322.JPG

Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb vanmorgen ook wat Bitcoins (BTC), Smartcash (SMART) en Pokerchips (CHP) bijgekocht dit was ondanks dat het een feestdag is binnen enkele minuten geregeld.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now