Handleiding investeren in/kopen van Bitcoins, Ethereum en andere crypto valuta [Dutch manual invest/buy cryptocurrencies]

Steeds meer mensen vragen mij op wat voor manieren je nu eigenlijk in cryptovaluta (cryptocurrencies) kunt investeren.  Mijn eerste tip is altijd om in het bezit te komen van de coins zelf met je eigen private keys, dus geen Forex traden via Plus500 of iets dergelijks. Dit vergt wel wat kennis dus leek het mij een goed moment om het nu eens op een makkelijke manier uit te zetten in een handleiding.

Coinbase vs BTCdirect

Er zijn talloze manieren om dit te doen en wil in mijn blogs 2 manieren uitgebreid toelichten. De eerste manier is door het over te maken naar een Amerikaanse Cryptocurrency Exchange genaamd Coinbase (1) en de andere manier is om gebruik te maken van een tussenpartij zoals BTCdirect (2) waarbij je direct kunt betalen via iDeal. 

Het voordeel van een Exchange zoals Coinbase is dat de prijs per eenheid lager is als bij een tussenpartij zoals BTCdirect en je dus meer coins krijgt als het je je FIAT (Euro/USD) omzet naar cryptocurrencies (BTC/ETH). Als voorbeeld; 1 ether (ETH) kost op dit moment op Coinbase € 276 en op BTCdirect € 288. 

Een nadeel is dat je bij een Exchange alleen geld over kan maken via een creditcard of SEPA-bankoverschrijving (IBAN) wat minimaal 1 à 2 dagen duurt voordat het op hun rekening is bijgeschreven. Bij BTCdirect kun je direct kopen en is een stuk gebruiksvriendelijker met Nederlandse supportdesk. Mocht je dus op korte termijn een prijsstijging verwachten dan kan een dag lang duren! 

In mijn volgende blogs zal ik de beide manieren stap voor stap toelichten.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center