Hiveánem na částečný úvazek

Existuje po světě mnoho modelů činností, které tady my, v České kotlině, praktikujeme nějak a myslíme si, že to jinak nejde. Třeba věkový platový postup. Čím víc máte ve státní službě odkroucených let, tím máte vyšší plat.

Tak například v Portugalsku má učitel po dobu svého pracovního poměru plat stále stejný. Ale snižuje se mu počet odučených hodin. Začíná se na 30 a do penze jde s 12... A to se mi líbí.

Takže jsem se dohodl, že budu příští školní rok učit jen na částečný úvazek. Tudíž budu mít kapacitu dělat víc věcí. Které by mě, na rozdíl od učení na ZŠ, mohly i bavit.

A jak titulek článku napovídá, zkusím být i hiveánem. Na částečný úvazek. Jak se to dělá? No, nejsnazší by bylo sem převést sem milion dolarů, počkat si, až se cena hive zdvoj či ztrojnásobí, prodat a být za vodou. Ale co když se neznásobí? Ale naopak klesne? To riskovat nebudu. Jsem člověk opatrný.

Po Steemitu a Hive mám rozhozených asi 1500 steemů a 4500 hive. Dneska je to asi 1400 dolarů... Za rok, kdo ví. Během pár týdnů všechno převedu na hive. Budu mít necelých 6000 hive. Dá se z toho částečně žít?

Otázka je to velmi hypotetická. Já mám z čeho žít. Ale teoreticky... Nedávno tu psal @petrvl , že vydělává asi 13% p.a. Já jsem na tom podobně. Takže zisk (před zdaněním) nějakých 700 hive ročně. To by mě asi neuživilo. (Zatím nedaním. Nic jsem z krypta na peníze ještě nikdy nepřevedl.)

Jak si zvýšit příjem? Mohu zvýšit to % p.a. Buď objevovat Ameriku, nebo od někoho obšlehnout jeho hlasování. Nemyslím tím hlasovací vláček, ale prostě se mu podívat do účtu a nastavit si hlasování stejně.

Mám-li být adresný, tak jediný, koho Hive částečně živí, je @phortun . Díval jsem se na všechny, ale je v alokaci svého hlasování nejúspěšnější. A samozřejmě, že musím hlasovat primárně pro českou komunitu... Upřímně, ze slušnosti i z ekonomické nutnosti.

Ale přeci to nestačí... I kdybych se dostal na 20% p.a. Ročně zisk 1400 hive, to je v dnešním kurzu asi 8.000,- Kč za rok. Dnešní kurz může být za rok na půlce i na dvojnásobku. Taky může zůstat stejný... Jasně, je to hra. Které věnuju až moc času.

Mimochodem, když se mě rodina ptá, co u toho počítače pořád dělám, tak odpovídám, že zkouším vyrábět zlato ze švestkové vůně...

Drugwars... Ceny DWD jsou na dně. Sotva 1 hive denně. Za ten čas... Kdyby to bylo aspoň jakkoliv zábavné! Asi se na to už úplně vykašlu.

Nakonec se stejně dostávám k tomu, že budu muset psát. Kolik dostávám průměrně za článek netto? Průměně 0.7 USD. Jen díky české komunitě, samozřejmě. Mimo ni bych si ani neškrt´. Tak abych se držel původních veličin, cca 2 hive denně. Když udržím tempo, tak dalších 700 hive ročně.

Jenomže o čem pořád psát? Aby to nebyly úplné blbiny. To už bych se cítil jako ve školství...Fotit polotovary, to byl takový fórek na chvilku. Fotit synovy výrobky... Občas, možná. Když budou zajímavé.

Někdy mohu dát článek z výletu po okolí a celých vlastech českých. K tomu nějaká ta myšlenka, co mě napadne při pohledu na něco. Ale to bude párktát do roka.

Actifit. Tak třeba dneska nedám ani těch 5.000. Ani ho nezapnu. Nejspíš. Ale jeden nikdy neví, co ho čeká... Až vyčerpám svoje steemy, přestanu dávat na actifití hlášení #cesky. Myslím, že to slušnost vyžaduje...

No zkrátka, je to velká výzva. Abych se za napsané nestyděl sám před sebou. No. Uvidíte.
krakia.png

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center