Volný trh aneb emzák přijímající BTC

Již jsem tu několikrát psal, že svoboda je v mém žebříčku hodnot hodně vysoko. Preferuji volný trh před regulacemi, nařízeními a centrálním plánováním.

Stále dokola si tu opakujeme, že není důležitá aktuální hodnota BTC na burze a že to oč tu jde, je rozšíření a reálné používání. Přemýšlím, že si koupím mlýnek na kávu a kdo jiný by mi mohl dát dobrý tip, než milovník kávy @petrvl. A nebyl by to zrovna tento spolusteemiťan, kdyby mi rovnou neposlal link na obchod, kde lze platit v BTC. Ještě jednou díky.

Ale proč to sem píšu.

Nedělá mi velké potěšení nakupovat ve velkých obchodních centrech. Když jsou liduprázdná, tak to ještě jde, ale třeba v prosinci je to utrpení. Naopak velmi rád podpořím lokální podnikatele a nákup online mi také nedělá problém. Někdy ale dojde k tomu, že žádané zboží v maloměstském obchůdku neseženu, případně je rozdíl v ceně tak velký, že se raději poohlédnu jinde.

Ukřičeného zeleného emzáka známe všichni.

Ano, všem leze krkem, ale svůj účel splnil. Ukažte mi dnes někoho, kdo neví, co je to Alza. Přiznávám, že jsem Alzu dlouho míjel, ale věděl jsem o ní dvě věci. Alza akceptuje pro platbu BTC a její provozovatel má mě velmi blízký názor na státem nařízené omezení otvírací doby. To jsou dva plusové body ;)

A jak je to s tou platbou v BTC?

Alza již dnes není jenom o prodeji výpočetní techniky, sežete zde hračky, elektroniku, auto-moto díly a doplňky, drogerii... Protože já sháněl zboží, které jinde bylo o 30% dražší, padlo rozhodnutí na otestování platby v BTC.

Tento post by měl být inspirací pro ty, kteří se třeba takové platby obávají. V případě tohoto eshopu není důvod a vše proběhlo na výbornou.

Po naházení zboží do košíku jsem přešel k dokončení nákupu, jako platbu vybral BTC a byl jsem přesměrován na platební bránu bitcoinpay.com, kde nákup probíhá podobně jako platba kartou. Jsem oškádlen z různých snah vydělat na kurzu, jak se někdy děje u některých směnáren. Proto jsem si přepočítal zobrazené požadované množství BTC dle aktuálního kurzu na bitstamp.net. Rozdíl činil necelou jednu korunu. Poté již stačilo zkopírovat adresu a odeslat z mé peněženky danou částku. Pro potvrzení platby jako uhrazené je vyžadována jedna konfirmace sítě.


Snímek obrazovky 2019-01-15 v 14.47.36.png

A jak jste na tom vy? Držíte krypto jen jako investici nebo pomáháte rozšíření reálnými platbami za zboží a služby?
H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now