Gamifikace aneb práce hrou

Co je gamifikace se můžete dočíst na wiki. Myslím že ten pojem tu už @godfish několikrát použil, ale jak začít?

Dnes jsem se v prácí parádně pobavil. Měli jsme meeting jako každou středu s naším týmem. To že náš tým je rozprostřen všude možně po planetě je jedna věc, ale až pandemie u nás zavedla pravidelné videokonference. Nebo spíš potlach bych řekl. A už nějaký čas se v našem týmu probírá jak nás zaměstnance přinutit tak nějak soutěžit. Takže vznikly takové žebříčky které ukazují jaký kdo z nás má dopad na naši adopsáckou práci. A dnes jsme se opravdu zasmál když jsme si při představování novinky v žebříčkách v podobě týmů pustil fantazii na špacír.

Představa jak jdu na výlet do přírody a u toho pracuju tím že plním pracovní úkoly mi jen otevřela stavidla. Další nápad, který mě rozesmál byl jak mám na očích 3D brýle a hraním hry dělám svoji práci. Nicméně nakonec ze mě vylezl srozumitelný nápad, který se očividně našemu programátorovi líbí. Jak jsme totiž zblbej z těch Drugwars tak mě napadlo že tomu chybí mapa. A protože v rámci naší práce pracujeme s geodaty tak jsme trochu rozpracoval ideu o dobývání území jednotlivými týmy. Ono popravdě řečeno moje práce je čistě virtuální takže převést ji do podoby hry by šlo. No a tak jsme svůj návrh s mapou přednesl a on se asi bude realizovat.

Jen si moc dobře neumím představit, jak ženě budu vysvětlovat že pracuju, když tam uvidí nějaké herní prostředí a bude mi říkat, že místo práce zas hraju nějakou blbou hru. No jsme na to celkem zvědavej. Dokonce se mi moje fantazie rozbíhá i praktičtějším směrem kdy by náš napůl externí tým opravdu adaptoval tuhle hru, tak by se dalo říct že takováhle mapa by se pak dala celkem jednoduše použít a strčit ji obchodákům kteří by dobývali slepá místa na mapě prodejem našich služeb.

Vlastně jsme byl celkově rozčarovám, protože jsme si původně myslel že záměrem má být nějaký soutěžní žebříček třeba o nějaké ceny jakou jsou kupony do Amazonu nebo tak, ale ono opravdu má jít o to jak z naší práce udělat hru.

Na jednu stranu mi tahle myšlenka přijde zábavná, ale na druhou stranu si umím představit vzhledem k tomu jak jsme zabředl v Drugwars že bych takhle mohl zabřednout v práci. A místo toho abych na večer šel domů tak budu sedět v kanclu u monitoru a dobývat další území pro náš tým. a když se za okny začne rozednívat tak si uvědomím že už mám jít domů spát.

No nicméně doufám že až příště v práci uvidím tohle území tak bude v barvě mého týmu. :)

Opera Snapshot_20200622_230715_peakd.com.png

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center