Požární sport dětí

Během včerejšího kondičního tréninku na školním hřišti dorazila skupinka dobrovolných hasičů. Začali zametat běžeckou dráhu a vytahovat nějaké tabule. Děvčata se rozcvičovala a já se dal s "dobrákama" do řeči. Mimo jiné jsem zjistil, že v sobotu zde pořádají závody mládeže v požárním sportu.

fire02.jpg

Občas o tomto sportu bylo něco vidět v televizi, ale na vlastní oči to je určitě něco jiného. Program na sobotní dopoledne byl zajištěn.

Dnes bylo na hřišti plno. Fanoušci, trenéři, rozhodčí a asi stopadesát mladých závodníků a závodnic. Stoupl jsem si hned k dráze k cílové metě a sledoval boje nadšených dětí. Velkých, malých, hubených i baculatých. Podle výkonu někteří působili jako staří mazáci, jiní jako začátečníci.

fire04.jpg

Soutěžila zde družstva převážně z malých moravských obcí. Ale postřehl jsem i týmy z Ostravy a Brna. Všichni vypadali podobně. Helma, barevný trikot, elasťáky, pásek a za ním zastrčenou proudnici a velké odhodlání předvést nejlepší výkon.

Přesné parametry závodu nevím. Odhadem to byl běh na padesát metrů, kde závodník musel překonat překážku, uchopit dvě hadice, přeběhnout lávku, za běhu hadice spojit, nasadit na rozdělovač (?) a při běhu do cíle ještě nasadit proudnici.

fire03.jpg

Běhalo se ve dvou dráhách. Nejprve trenér vždy nachystal na přesně určené místo za první překážkou dvě hadice. Potom přichystal rozdělovač. Připravit! Start! Každý měl dva pokusy. Zapsal se lepší čas.

Sledoval jsem kategorii malých klučinů (asi mladší žáci) a starších děvčat. Někomu se dařilo více, někdo se zpozdil při připojování hadic. Ti nejlepší dosahovali času pod 14 sekund. Průměrně se běhalo kolem 20 sekund. Mazec. Ta děcka byla fakt šikovná.

fire05.jpg

Z výrazů závodníků a závodnic se dalo vyčíst, že nechali na trati maximum. Ať se zadařilo či ne, vždy závodník sklidil pochvalu trenéra, rodiče nebo sourozence.

Překvapilo mne, kolik lidí se kolem takové soutěže točí. Kolik lidí dokáže svůj čas věnovat dětem. A s nadšením.

fire01.jpg

Nebyl jsem tam celou dobu. Na odpoledne určitě byly nachystány i další disciplíny. Napovídaly tomu další připravené pomůcky. Ale doma mě čekala čerstvě připravená musaka a plánovaný program.

Prý se to u nás konalo i loni. Tak snad příští rok to tu bude opět. Už si rezervuji na tuto pěknou akci celou sobotu.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now