Parkovací aplikace EasyPark

Doba dovolených končí a kromě obvyklých zážitků si z letošní sezóny odnáším i příjemnou uživatelskou zkušenost s parkovací aplikací EasyPark. Švédská firma EasyPark Group se zabývá parkováním už 20 let, ale protože u nás v ČR tato aplikace nefunguje, tak já osobně jsem o ní nevěděl. Za sebe jsem ji objevil letos v Chorvatsku, ale nakonec jsem ji využil cestou v z Chorvatska ve Slovinsku, Rakousku, a později také v Itálii a na Slovensku. Jaké jsou výhody a nevýhody takto řešeného parkování?

– Nemusíte mít plné kapsy kovových mincí. Je s podivem, že i v době, kdy se skoro všude platí kartami, je tolik parkovacích automatů ještě stále pouze na mince. V Itálii jsme měli (záměrně) penzion daleko od turistického ruchu a za parkování jsem dával denně i přes 10 €, a to po celý týden. Návštěvy pláží, nákupy, večeře v trattorii. Zaplatit všechno toto parkování mincemi by znamenalo vybrat z bankomatu bankovky a žebrat někde o rozměnění nebo požádat o pytel mincí doma v bance při směně korun na eura. Ale protože mám eurový bankovní účet i kartu, tak už dávno do směnárny před dovolenou nechodím a rád si tuhle cestu ušetřím.

– Vzdálená správa parkování. Pokud si nastavíte parkování na dvě hodiny, ale zaseknete se na pláži či v restauraci, nemusíte nikam chodit a nic řešit. V aplikaci prodloužíte na dálku parkování a hodinu či dvě a opalujete se dál.

– Pokud přijedete na parkoviště, kde je logo aplikace, mobil si sám najde umístění a stačí jen zkontrolovat číslo parkovacího místa v aplikaci a na parkovacích hodinách. Pokud parkoviště platbu přes EasyPark nepodporuje, aplikace nabídne nejbližší parkoviště s podporou. To je ovšem spíš informativní funkce, nikdo nechce při návštěvě místa X parkovat na místě Y jen kvůli nedostatku mincí.

image.png

– Parkování se po celý den sčítá a pak se večer celá částka strhne z karty. To by možná pro někoho byla nevýhoda, ale mně to vyhovuje, nemít v bankovnictví desítky malých částek.

– Firma EasyPark nabízí další vychytávky, aplikaci můžete mít přímo v autě (Android Auto), řešení parkování pro velké firmy apod., ale to jsou věci, které nepotřebuji a potřebovat nebudu, tudíž o nich nemohu nic říct.

Nevýhodou aplikace je nutnost propojení aplikace s platební kartou, protože to by měl dělat člověk co nejméně, zejména v mobilu, který lze snadno ztratit. Kromě karty už se nabízí pouze propojení s PayPal. Ideální je proto použít nějakou kartu k účtu, kde není moc peněz. V bance jako je třeba AirBank si můžete zdarma založit druhý účet a dostanete k němu kartu. Já jsem použil virtuální kartu Revolut a po dovolené jsem ji smazal, tím mám jistotu, že moje údaje nejsou někde, kde by být neměly. Ale určitě by měla aplikace nabízet jednak další platební metody kromě karet a PayPal (například Apple Pay), ale především by měla nabízet nějaké nabíjení. Možnost poslat tam pár desítek eur a parkovat do utracení. Žádné citlivé údaje by se tak nedávaly ověřenému, ale přeci jen neznámému subjektu.

Druhou nevýhodou je pro někoho absence češtiny, což je dáno tím, že u nás se s ní nedá zaparkovat, ale za prvé je to celé velmi jednoduché i v angličtině a za druhé je v případě potřeby možné využít slovenskou verzi aplikace. V mé generaci rozumí slovenštině asi každý.

image.png

Stručně shrnuto, za mě je tato aplikace a hlavně ochota všech zúčastněných států ji zavést a rozšiřovat na svém území skvělý počin, který výrazně zvyšuje komfort při auto- a moto- turistice. Je škoda, že mezi více než dvacítkou států a tisíců měst, kde lze s aplikací parkovat, nenajdeme ani jedno místo v ČR.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center