Bohinjské jezero

Slovinské jezero Bled je velmi známé, malebné a každoročně tam jezdí opravdu mraky turistů. Já osobně když jsem někde v okolí, například když jedeme s rodinou na dovolenou na Istrii, tak se mnohem raději vydávám ještě o pár kilometrů za Bled do srdce Julských Alp k Bohinjskému jezeru. Krásné, čisté ledovcové jezero s velmi pěkným koupáním a přitom proti Bledu je tam méně lidí. Tedy ne že by tady bylo turistů vyloženě málo, ale jezero je největší v celém Slovinsku, takže můžete popojet nebo popojít okolo jezera tak daleko, až už tam skoro nikdo není a vy se můžete koupat nebo procházet v rajském klidu. Můžete zde provozovat i vodní sporty, vyjížďky vyhlídkovou lodí, jsou zde i krásné trasy pro pěší turistiku a horská kola. Jako nelyžař neumím ocenit zimní lyžování, ale okolní sjezdovky jsou prý v zimě skvělé, a to od mírných pro rodiny až po adrenalinové.

image.png
image.png

Pro mě osobně je koupání v Bohinjském jezeře hezčí než (pozdější) koupání v Jadranu a okolní hory a národní park Triglav mám moc rád, ale to nesmím říct před rodinou, ti mají holt rádi moře. Tedy já mám moře taky rád, ale prostě hory, kopce, potoky a jezera ještě raději.

Na začátku jezera u kamenného mostu je jeden z nejfotografovanějších kostelů ve Slovinsku, kostel svatého Jana Křtitele ze 13. století. Jeho stáří je úctyhodné a viditelné, pouze zvonice byla postavena mnohem později. Uvnitř najdete krásné fresky. Kostel je opravdu malý, takže to není turistický zážitek jako když si prohlížíte nějakou katedrálu, spíš je to místo k zamyšlení, připomínka skromnosti a víry v kraji, kde si museli ve středověku každý kousek živobytí tvrdě vydobýt na přírodě.

image.png

A jako třešnička na dortu je nedaleko sjezdu z dálnice na Bled velmi dobrý malý pivovar Carniola, bohužel otevřený jen tři dny v týdnu. Vždy si tady nakoupím „protiléky“ pro případ, že bych se u moře omylem napil chorvatského piva. 🙂 Rodina se mi pokaždé směje, že mám dovolenou za sebou ještě než dorazíme k moři, ale já jsem spokojený. Jak řekl Cicero, každému co jeho jest.

image.png
image.png

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center