Moře tokenů

Je to zhruba rok, co používám Steemit. Sice jsem se nedíval, ale odhadem to tak plus minus bude sedět. Registrace proběhla už dřív, ale první článek vznikl tak před tím rokem. A za tu dobu se toho poměrně dost stalo a já teď stojim na takovým pomyslným prahu...

Abyste rozuměli, tak mám po různých účtech a peněženkách celou řadu nějakých tokenů a coinů. A s tím, jak jsem začal používat tuhle blogovací platformu (nebo sociální síť, to je fík), jsem si uvědomil jednu věc. Totiž, že většinu těch "věcí" co vlastním, vůbec nepoužívám. Takže je ani neznám. Nikdy jsem je nijak nevyužil. Spoustu z nich asi ani využít nelze. Těžko s tím někde zaplatím. Nemá to žádnej produkt. Jídlo za to nekoupim. Je to jen příslib do budoucna a čistá spekulace, protože si člověk někdy myslel, že z toho bude mít to pomyslný Lambo, až to vystřelí "to the moon".

A teď se mi to válí někde po peněženkách a já přemejšlim, čeho všeho se zbavit a co si za to pořídit. Chci v tom udělat trochu pořádek. Jasně, můžu si to nechat, třeba motyka vystřelí, ale jestli jsem něco trefil z těch, odhadem 50 projektů, tak možná 1. Zbytek se nejspíš bude ještě chvíli trápit, než o to pomalu ztratí zájem poslední investor a chcípne to, jak opuštěnej pes.

Mám tu třeba koukám pár vertcoinů a říkám si: "Na co panebože?" Nezaplatim s tim. Nízký transakce má dneska kde kdo a nenapadá mě jedinej důvod, proč třeba zrovna VTC využít k přemístění nějakých prostředků z jedný burzy na druhou. Proč si za to vlastně nekoupit spíš steem, kterej nějakým způsobem využívám. Nějak s nim pracuju. Vidim, že funguje. Baví mě.

Jako možná mi něco uniká. Z technologickýho hlediska zcela určitě, protože já sem spíš trader. Umim mince množit. Ale když použiju selskej rozum, tak mě prostě nenapadá jedinej důvod, proč něco jako vertcoin vlastnit? Možná mi někdo dokáže odpovědět líp, ale já nějak nevidim pointu. Kdyby to byla nějaká převratná technologie, tak se o něm asi z mýho úhlu pohledu bude mluvit všude. Což se neděje. Navíc by asi vývojáři nevěděli, s kým mají dřív uzavírat partnerství a tak nějak předpokládám, že by bylo okolo takovýho coinu obecně hodně rušno. Pletu se? Možná.

A takhle nějak podobně si procházim všechno to, co vlastnim. Pokládám si otázku a pokoušim se na ně nalézt odpověď.

Jiná situace se týká třeba Drug wars a toho jejich Future tokenu. Poněvadž vidim hru ve vývoji, nějakým způsobem se na něm spolupodílim tím, že tu hru hraju, tak mám z držení takový věci hned jinej pocit. Možná neoprávněně. Možná je to mnohem větší blbost, než vlastnit vertcoin. Navíc teď pletu jabka s hruškama. Ale přesto se nemůžu zbavit dojmu, že to dává tak nějak větší smysl. Pro mě. Vlastnit Future token, než "verťase". Protože na Drug wars participuju. Vertcoin netěžim. Necejtim se v tom zainteresovanej. Nedokážu tu technologii nějak zužitkovat. Nevim co s tim. Jen se to někde válí a já do toho občas šťouchnu, abych toho měl víc. Ale proč vlastně?

Teď tu třeba několik dní řešim Beat. Beat je ve zkratce něco jako Actifit. Nainstalujete si do mobilu appku a za kroky dostáváte token beat. V budoucnu by se tím mělo dát platit v rámci celýho ekosystému. Slibují, že si tím půjde zaplatit třeba vstup do gymu, nebo nějaký vybavení. Výhodou týhle appky má bejt to, že narozdíl třeba od Fitbitu je člověk pánem svých dat. Takže je může poskytnout někomu dalšímu a nebo taky nemusí. Víc si můžete přečíst na www.beat.org...ten projekt je ale v plenkách a podle toho to vypadá. Teď třeba aplikace sama o sobě neumí počítat kroky. Takže potřebujete Google fit (pokud vlastníte mobil s Androidem). Což je velká facka, co se týče toho, že má bejt člověk pánem svých dat. Navíc se to neumí jako třeba Actifit spojit s Fitbitem. Takže člověk potřebuje třetí aplikaci, která mu propojí Fitbit s Google fit, aby s sebou nemusel nosit mobil. No a když to udělá, beat aplikace mu kroky přestane počítat správně. Takže má v mobilu 4 aplikace a ta klíčová, která ho má odměňovat nefunguje...Ale zase. Kdybych se měl rozhodnout mezi tím, jestli participovat na Vertcoinu, nebo Beatu, vyberu si Beat. I když je to zatím průser jak Brno (sorry brňáci). Protože si to nějak dovedu představit a nějak to dokážu používat.

Dává to nějakej smysl?

A vůbec, jak jste na tom vy a tokeny/coiny? Máte toho mraky, nebo všechno měníte na naše digitální zlato? Případně investujete do steemu?

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now