SABRIN SONU SELAMET Mİ?

image

SABRIN SONU SELAMET Mİ?

Yıllar önce spiritüel bilgilerle ilk kez karşılaşmış olduğum dönemlerde , bana çeşitli işaretler veren insanlar ve kaynaklar hızlıca karşıma çıkmaya başlamıştı.

Bir gün Karşıyaka'da evimin civarında yürürken yaşlı ve o bölgeye ait olmadığı belli olan bir kadını farkettim.Kaybolmuş gibi bir şaşkınlık vardı üzerinde..Tedirgin olmaması için yardımcı olmak ve iletişim kurmak istedim.Kadın yaşlı bir kürt kadınıydı ve pek türkçesi yoktu.Mevcut Türkçesi de kolay kolay anlaşılamıyordu. Ancak söylediklerini anlamak için dile ihtiyaç yoktu.Kadın epey bir konuştu ama sadece iki kelimeye vurgu yaptı..Hem de defalarca aynı şeyi tekrar etti: SABIR ve ŞÜKÜR...

Teyzeyle kucaklaştık,ona çok teşekkür ettim,helalleştik...Şükür yaşadığımı düşündüğüm bir olguydu da SABIRdan emin değildim.Sabır konusunu hiç bir şekilde içselleştiremiyordum.Yıllar geçtikten sonra bile sabır konusunda taşlar yerine oturmamaıştı.

Geçtiğimiz günlerde youtube kanalında bir seminer videosuna rastladım.Gelişkin insani özellikleri devrede tutan beyin lobunun yargılamakta acele etmediğini,fakat genel olarak çarçabuk karar verdğimiz için yaşanan güzellikleri ve hayırları ancak yaşadıktan bir müddet sonra görebildiğimizi ve geçmişte zor ve acımasız kabul ettiğimiz pek çok anıya tebessüm edebildiğimizi anlatıyordu.

Eğer yeterli sabrı gösterir,yani durumu yargılamakta,duygusal ve düşünsel bir tepki koymakta acele etmezsek,almamız gereken dersi en kolay ve keyifli biçimde alabilirdik.
Bazı hediyelerin paketini açarken elimizden bıraktığımızı ve yüzleşemediğimizi,böylece gelen hediyeyi kabul edemediğimizi
ve hayrını yaşayamadığımızı anlamış oldum.

Bir filmin başını izlediğimde beğenmedim deyip bırakabiilrdim,ilerleyen sahnelerde ve belkide en sonunda ,onun benim için , bana taşıdığı mesajı almaktan ve idrak etmekten kendimi alıkoyabilirdim..Ya da sabırla yaşanan durumu sadece izler ve sonunda yaşama nedeninimin idrakını kazanabilirdim.
Son söylediğim senaryoyu geçtiğimiz günlerde eşimle film izlerken deneyimledik ve son sahnede gelen mesaj için filmi seyretme sabrı göstermiş olduğumuza şükrettik :)

Sonradan ne güzel günlerdi diyebileceğimiz anlar için ,şimdide peşin hüküm vermeyip,içimizi kemirmeyip,yargılamakta acele etmeyip ,bugünde yaşanan her şeyi safça izleyebiliriz.

Geleceği beklemekmiş gibi düşünüp barışamadığım sabrın, sonunun da başınında ,OLUŞunun da selamet olduğunu ,insanlaşmanın tepkisizlikle,tepkisizliğin de koşullanmasızlıkla,safça bakıp yaşayabilmekle mümkün olduğunu gözüme sokan teyze,psikolog,hoça,evlat ,kardeş , kitap ve film kılığındaki yansımalarıma teşekkür ederim :) <3

Aslı özalp

@asly

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now