Is dit de oplossing?

Ondanks enkele minpuntjes hou ik van het dorp waar ik woon. Als ik zo even een wandeling door het dorp maak moet ik echter concluderen dat niet iedereen evenveel respect heeft voor zijn omgeving en de medemens die probeert te genieten van een rustgevende wandeling door de kleine straatjes en een stukje groen.

20180513_163419_Film2.jpg

Ik weet best dat de vuilniszakken in ons dorp erg duur worden en dat misschien niet iedereen zich voldoende vuilniszakken kan veroorloven maar dit lijkt me niet de oplossing. Er moeten echt andere manieren zijn om dit probleem op te lossen.

20180513_163439_Film2.jpg

Mocht dit echter het enige probleem zijn, dan lijkt het grote aantal openbare vuilnisbakjes die het gemeentebestuur plaatste toch al een hulp te zijn. Nee hoor! We zijn gewoon te lui om ons afval er in te gooien. Ernaast moet toch ook best kunnen?

20180513_163401_Film2.jpg

Nu we weten wat het probleem is kunnen we misschien eens kijken naar de oplossing die de geniale mensen aan het hoofd van onze gemeente nu bedacht hebben.

20180513_163535_Film2.jpg

Ja, we plaatsen een bord om te zeggen dat het niet mag! Dat moet de mensen wel afschrikken! Er staat dat je een boete krijgt als je daar afval stort. Is dat niet in de hele gemeente zo? En wie doet er controle? Aan de bovenstaande foto's is alvast niet te merken dat iemand het bord ook daadwerkelijk heeft gelezen. Of dat er controle is op sluikstorten. (Dit afval stond er immers al enkele dagen)
Dit is niet de enige plek waar dit probleem heerst in onze gemeente. Er zijn tientalle plekken die worden overspoeld door zwerfvuil.
Lijkt het niet wat om ook daadwerkelijk controle te doen? Ow nee, was ik even vergeten. De mensen die controle moeten doen zijn te druk bezig met controleren wat er in de vuilniszakken van de "brave"burger zit. Er gaan immers per ongeluk wel eens dingen in een gele vuilniszak die ook wel in een blauwe hadden gekund!

Als je graag grijze haren wil...kom gerust een keertje wandelen. Welkom in onze gemeente!

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now