Maak je eigen gepersonaliseerde template voor je posts

Opmaak perikelen!

Laatst kwam in de #alldutch discord groep de opmaak van posts ter sprake. Ik was absoluut niet tevreden met mijn saaie opmaak, alle tekst links uitgelijnd en een foto erbij voor de leuk... Maar ik wist ook even niet zo snel hoe ik buiten de steemit editor de opmaak kon verbeteren. Het was een soort hocus-pocus voor me.

Gebruik Busy om je posts te publiceren

Als eerste kreeg ik van @karinxxl de tip over busy aangereikt. Zij vertelde dat je daar gewoon steemit posts kunt plaatsen, maar dan met een andere layover van de site.
Ik ben dat eens gaan bekijken, en ondanks dat ook die editor niet de juiste oplossing was voor mijn probleem, post ik alles via busy. Wat ik een absoluut voordeel vind in busy is dat de foto direct van je harde schijf kan geupload worden, en dit is voor mij echt een pluspunt in vergelijking met de originele steemit editor!

busy.jpg

Nog een leuke bijkomstigheid daar is, dat wanneer je de tag busy in je post gebruikt, je altijd een upvote van busy zult krijgen op je post.
Dus je staat sowieso niet meer op 0 bij je posts! Just saying ;)

Steemstyle markdown editor

Toen kwam @jackjohanneshemp met de tip om eens op steemstyle te kijken. Daar staat een markdown editor waar je kunt zien welke code je kunt gebruiken voor de opmaak van je posts.
Zie onderstaande afbeelding.

steemstyle.jpg

Dit is voor sommige functies best wel leerzaam, zo kun je leren welke code je moet plakken in je post om bepaalde opmaak toe te passen.
Zo kun je bijvoorbeeld ook zien hoe je de tekst moet centreren.
Ik zou zeggen kijk er eens naar indien je deze niet kent, en "speel" even door wat teksten in te voeren om te zien wat dit doet met opmaak en hoe je het in je steemit posts toepast.

Maak je eigen template voor je posts

Als je net als ik regelmatig onder dezelfde tags posts publiceert, is het wellicht handig om eens na te denken over een template dat je kunt gebruiken voor je volgende post.
Zo post ik bijvoorbeeld onder de familyprotection tag, waar ik mijn vorige posts allemaal onder de posts link, en dat is een behoorlijke lijst posts intussen.
Om dit elke keer opnieuw te moeten invoegen in een post is best wat werk. Vandaar dat ik heb besloten om een template te maken voor de volgende post.

handtekening voorbeeld.jpg

Hierboven zie je een stukje uit mijn handtekening die ik onder de posts bij de #familyprotection plaats. Deze neem ik even als voorbeeld voor wat je onder een post zou kunnen zetten.
Als eerste zie je een bovenaan image source in het midden te staan.
Daarna een scheidingslijn, gevolgd door een afbeelding die ik in elkaar heb geknutseld als soort handtekening. Nog lang niet naar wens hoor, maar het is een beginnetje!
Deze handtekening tekst is specifiek bedoelt voor mijn posts onder de familyprotection tag.
Daarna kun je zien dat ik een daaronder mijn vorige posts zet. Deze staan per onderwerp gesorteerd, en zijn klikbare links die direct naar die betreffende post gaan.

Om een hele rits posts te linken bij elke post die je opnieuw publiceert, ben je behoorlijk wat tijd kwijt om de codes in te voeren in je post. Ik raad je daarom ten zeerste aan om een eigen gepersonaliseerd template te maken.

Dit kun je doen door de opmaak van je post die je naar tevredenheid gepubliceerd hebt, gewoon te kopieren (dus in de draft modus wanneer je een aanpassing doet) en deze in een tekstbestand te plakken.

Centreer je al je posts? Dan staat deze code er gewoon al in, het enige dat je hoeft te veranderen is de de tekst van je post, en eventueel wat kopteksten veranderen. Verder kun je als je een image source vermeld, deze gewoon vervangen voor de source van de nieuwe afbeelding die je erin zet.

Vergeet niet om de template bij de volgende post weer te updaten, je vorige post bijvoorbeeld aan te vullen in het template (met klikbare link) zo blijft je template ook up to date als je nieuwe opmaak toe gaat passen die je mooier vind.

Post je onder verschillende tags, dan kan het lonen om meerdere templates te maken, zo heb ik er bijvoorbeeld eentje voor de posts in familyprotection, colorchallenge en nog enkele gemaakt.
Allemaal specifiek aangepast op de posts onder deze tags.

Heb jij al eigen templates gemaakt? Of ga je dit nu eens uitproberen? Succes, ik hoor graag of dit gelukt is!

AnoukNox

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center