Overview: Fiber and Dementia Risk Two studies published in 2023 suggested that adults who consume higher amounts of dietary fiber may have a lower risk of developing Alzheimer’s disease and other forms of dementia, according to findings reported in the journals Nutritional Neuroscience and Age and Ageing. The studies, one in Japan and […] The post Fiber Intake Linked to Lower Dementia Risk, Two Studies Find appeared first on Activist Post.
Source: https://www.activistpost.com/fiber-intake-linked-to-lower-dementia-risk-two-studies-find/
Author: Editor