This is my entry for the #monomad challenge.
Happy start to the week, dear friends of the community and lovers of black and white photography. I hope you are all doing great today. I would like to share some photographs I took on the streets, with an interesting perspective thanks to the sun at that moment. I hope you enjoy them.
Feliz inicio de semana para todos, queridos amigos de la comunidad y amantes de la fotografía en blanco y negro; espero que todos se encuentren genial el día de hoy. Les comparto algunas fotografías que hice en las calles, con una perspectiva interesante gracias al sol que había en ese momento; espero que las disfruten.
Before, when I took street photos, I focused on a single place, but lately I've started walking around, looking for other angles, other places, and different moments. That's why when I arrived at this place, I stayed for quite a while. Thanks to the evening sun, which illuminated certain areas and not others, an interesting contrast was created, and honestly, I really liked it.
Antes, cuando hacía fotos callejeras, me centraba en un único lugar, pero últimamente he empezado a caminar, buscar otros ángulos, otros lugares y momentos variados; por eso cuando llegué a este lugar me quedé un buen rato. Gracias al sol del atardecer que iluminaba ciertas zonas y otras no, se generaba un contraste interesante y, honestamente, me gustó bastante.
Capturing someone walking, crossing a street, walking their dog, or riding in a vehicle has a curious beauty to it, because it is something so everyday, but when captured in a way that is different from what we normally appreciate, everything takes on an impressive form.
El hecho de capturar a una persona caminando, cruzando una calle, paseando a su perro o yendo en un vehículo tiene una belleza curiosa, porque es algo tan cotidiano, pero que, si se captura de una manera distinta a lo que normalmente apreciamos, todo adopta una forma impresionante.
I took several photographs at this location, so I hope to be sharing more photographs in the coming weeks. Thank you for taking the time to view my photographs; I really appreciate it. Happy Monday to all of you, dear friends in the community and lovers of black and white photography!
Hice varias fotografías en este lugar, por lo que pronto espero estar compartiendo más fotografías en las próximas semanas. Gracias por tomarse el tiempo de ver mis fotografías; lo aprecio bastante. ¡Feliz lunes para todos, queridos amigos de la comunidad y amantes de la fotografía en blanco y negro!


Todos los derechos reservados / All rights reserved by @Naitreart.
Cámara utilizada: Sony Alpha 3000
Objetivo Sony: 18-55mm
Camera used: Sony Alpha 3000
Sony Lens: 18-55mm