Game Of Thrones 8x1 İnceleme | Winter is Coming

Merhaba Game Of Thrones hayranları.
Sizlerde en az benim kadar mutlusunuz biliyorum. Sonunda iki senelik uzunca bir aradan sonra dizimize kavuştuk. Benim için bu iki seneyi beklemek gerçekten zordu. Günlerdir bugünü heyecanla ve o kadar da buruk bir şekilde bekliyordum. Buruk olmamın sebebi; dizinin bu sene final yapacak olması. Her ne kadar bunu bilerek izlemek beni üzecek olsa da, dizinin spin-off projesinin bu yaz çıkacağı haberleri bir nebzede olsa beni teselli ediyor. Az önce 8.sezonun Winterfell isimli ilk bölümünü izledim. İlk bölümden aksiyon ile başlamalarını bekleyen izleyiciler varsa biraz hayal kırıklığı yaşayabilirler. Benim için ilk bölüm bence olması gerektiği bir şekilde ilerledi. Uzun ara verdikleri için hatırlatıcı bir bölüm yapmaları gerekiyordu ki öylede yapmışlar. Mesela kim kimlerle neler yaşadıysa az çok hatırlatılmış. Benim de en çok merak ettiğim şeyler de bu karşılaşmaların nasıl olacağıydı. Yaşanan şeylerden sonra karakterlerin nasıl yüz yüze geleceklerini çok merak ediyordum.



kaynak

Bu bölümü bence boş geçmemek gerekiyor çünkü ilerleyen bölümlerde neler olacağına dair ipuçlarını aralara serpiştirmişler. Bu işe ilk olarak jeneriği değiştirmekle başlamışlar. Önceden hanelerin üst görüntüleri ile başlarken artık iç detaylarına kadar göstermeleri çok güzel olmuş. Gelin biraz jenerikte dikkat çeken önemli detaylardan bahsedelim. İlk dikkatimi çeken detay, kral topraklarına dönen bir açıda ejderha iskeletlerinin bulunduğu bir odada oklar önünde üç ejderha kafası görmek oldu. Burada aklıma ilk olarak, "Cercei o devasa okunu tekrar mı kullacak?" sorusu geldi. Bir de dönen demir oymalarda dikkatimi çeken detay ise, Lannister aslanı ile kesik kurt başını tutan adam figürüydü. Rob Stark yani Red Wedding'e gönderme yapmışlar. Diğer son demir oymasında ise kuyruklu yıldız ile beraber uçan üç ejderha var. Bu da bence Azor Ahai'yi işaret ediyor.

"Jenerikten bahsetmişken izlerken tıpkı bu şekildeyim lütfen bana yalnız olmadığımı söyleyin!"

Altta ki jenerik videosundan sonrasında ki tüm yazılar SPOİLER içerebilir dikkatinize!

Bu bölümün açılış ve kapanış sahneleri birinci sezonda ki ilk bölüme göndermeydi. Bu bölümde beni en çok etkileyen sahne Sam ve Daenerys'ın karşılaştığı sahne oldu. Sam her zaman ki utangaç ve neşeli hali ile ilk kez Daenerys ile karşılaştı. O an geçen sezonda ailesinin başına gelenleri hatırlayınca pür dikkat ikiliye odaklandım. Sam'in ailesinin ölümünü Daenerys'ın kendisinden öğreneceğini hiç beklemiyordum. Sam'ın oyunculuğu bu sahnede çok gerçekçi ve etkileyici olmuş. O hırs ile Jon'a gitmesi aslında gelecek bölümlerde yaşanacak bazı olayların ipucuydu. Konuşma sonunda Jon nihayet Aegon Targaryen olduğunu öğrendi. Tahtın tek varisi olmasından ziyade, Daenerys'in halası olduğunu, gayri resmi çocuk olmadığını, Catelyn Stark'ın yıllarca ondan boşa nefret ettiğini öğrenmesi hazmedemeyeceği kadar büyük gerçek oldu. Karakterimizin bunu hazmedecek zamanı olmadı çünkü olayı çok hızlı geçiştirdiler. Tek üzüldüğü ise Ned Stark'ın oğlu olmaması oldu ki ona ne kadar hayran olduğunu hepimiz biliyoruz. Öz babasını tanısa aslında onuda çok sever ama bakalım. Belki Bran onu geçmişe götürüp gösterebilir. Bu konuşmaların Ned'in heykeli önünde yapılması çok manidar olmuş. Sahnenin tek olumsuz yönü dediğim gibi, yıllardır teori üretip üzerinde durduğumuz bu olayın böyle kısa bir anda gerçekleşmesi oldu. Jon'nun bu bilgiden sonra nasıl bir yol izleyeceğini de merak ediyorum. Bence savaş bitene kadar bu gerçeği saklayabilir. Onun tahta karşı pek fazla düşkünlüğü olmadığını hepimiz biliyoruz.


kaynak

Bölümde ki diğer başlıca sahneler;

Arya + Jon kavuşması (yıllardır bekliyorduk)
Arya + The Hound ile karşılaşması
Cercei'in suikastçı olarak Bronn'u kuzeye göndermesi (ben yapacağına ihtimal vermiyorum tabi)
Theon'nun ilk kez cesaret gösterip ablasını kurtarması ( ki bu kurtarma sahnesi çok hızlı oldu. Gemiye nasıl yanaştılar, güverteden nasıl içeri girdiler hiç göremedik.)
Jon ilk kez ejderhaya binmesi

Bir de Bran Stark meselesi var ki dostlar sormayın. Ya ben bu karakteri ilk başlarda sevimli buluyordum ama son sezon iyice soğudum. Kardeşleri ile yıllar sonra karşılaştığı bölümlerde nasıl buz gibiydi. Bugün de o soğuk karakterini sürdürmeye devam ettiğini görmek aşırı itici geliyor. Tamam kahinsin ve artık elini ayağını insanlardan çektin ama bu kadarı fazla değil mi? Neyse son olarak Jaime'nin oyunculuğunu çok beğeniyorum. Bu bölümün bence en cesur karakteri o oldu diyebilirim. Daenerys'in babasını öldürmesine ve Bran'ı kuleden itmesine rağmen cesurca onlarla beraber savaşmak için Winterfell'e geldi. Bu sahne ile kapanış yapmaları çok kötü oldu. Ben şimdi 6 gün nasıl bekleyeceğim ki? Keşke saatlerce sürse de izlesem. Resmen dizi bu ay bitiyor ve bundan sonra bunun gibi diziyi asla izleyemeyeceğimi biliyorum. Neyse, umarım uyarlayacakları spin-off bunun kadar güzel olur da açlığımızı bu yeni dizi ile bastırırız. Benden şimdilik bu kadar. Belki bu ilk bölüm bir çoğunuza durağan gelmiş olabilir. Yine de izlerken finale doğru yaşanacak şeylerin alt yapısına zemin oluşturdukları, toparlayıcı bir bölüm olduğunu sakın unutmayın.

Sevgiler,
TUĞBA


Posted from my blog with SteemPress : http://tugbagungor.steemblogtr.ovh/2019/04/16/game-of-thrones-8x1-inceleme-winter-is-coming/

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
12 Comments
Ecency