Steemit Röportajları #6: Damla

Herkese merhaba.. 🌼

Bundan birkaç hafta önce aramızda konuştuğumuz röportaj fikrinin sevgili @damla tarafından başlatılmasıyla, ilk talihlisi/kurbanı olmuştum. :)
Bu güzel seri devam ederken hiç beklemediği bir anda @damla'ya, kabul ederse kendisiyle de bir röportaj yapmak istediğimi söyledim.
"İntikam ha :)" dese de beni kırmayıp teklifimi kabul etti. Hepinizin bildiğini/tanıdığını sandığı @damla'ya bir de bu pencereden bakın istiyorum..


Damla ile röportajım

Kaynak

Sudefteri: 1- Öncelikle röportaj teklifimi kabul ettiğin için teşekkür ederim @damla
Serinin değişmeyen ilk sorusunu sorayım, Steemit'le nasıl tanıştın?

Damla: Öncelikle bu teklif için ben teşekkür ederim sana @sudefteri :) Herkesle röportaj yapmaya çalışırken yakalanmak bu olsa gerek. Çok düşüncelisin gerçekten.

Steemit'le tanışmam biraz ani oldu. O dönemde kurumsal firmalara SEO danışmanlığı hizmeti veriyordum. Hazırlanması gereken içeriklerin sayısı çok fazla olduğundan kendim yetiştiremiyordum ve metin yazarları ile çalışıyordum. Son siparişte çalıştığım yazarın makaleleri karıştırması üzerine kendimi burada buldum :) Buradaki bir arkadaşa içerik sağlıyordu ve makaleleri karıştırmıştı. Onun makalelerini yanlışlıkla bana göndermişti. Plagiarism taraması yaparken makalenin daha önce başka bir sitede yayınlandığını fark ettim. Steemit'le ilk karşılaşmam böyle oldu.

O sırada odaklandığım çalışma alanının etkisiyle ilk aklıma gelen burada iş amaçlı bir blog açıp paravan site olarak kullanıp kullanamayacağım oldu. Bu düşünceyle bir süre gözlemlemeye ve incelemeye karar verdim. Yani link çıkışları, index alma hızı gibi beni ilgilendiren kısımları ile ilgili incelemeler yapıyordum. Burada kendi adıma blog açıp yazmaya karar vermem uzun bir zaman aldı anlayacağınız.


2- İyi ki o yazar makaleleri karıştırmış da senin buraya gelmene vesile olmuş. :)
Kendini bize üç cümleyle tanıtmanı istesem..

Bu zor eylemi üç cümleyle sınırlandırdığın için teşekkür ederim :)

Web'i çok küçük yaşlarında keşfedip büyüsüne kapılmış, sonradan eğitimini alıp meslek olarak yapmaya başlamış biriyim. İkinci mesleğim turist rehberliğidir. Araştırmayı, yeni fikirler geliştirmeyi, zorluklarla karşılaşmayı, çözümler üretmeyi ve keşfetmeyi severim, iyilik ve kötülüğü kolay kolay unutmam, ukala ve kendini beğenmiş insanlarla anlaşamam, bazen çok tembelim :)


3- Tam da istediğim gibi bol virgüllü üç güzel cümle olmuş.
Burada olmaktan memnun musun?
Hermione'nin âsâsı sende olsaydı, Steemit'te neleri değiştirmek isterdin, olmasını istediğin şeyler neler? (Harry Potter'cılık bunu gerektirir. :)

Memnunum. Hiç sosyal medya insanı değilimdir. Steemit dışında hiçbir sosyal medya platformunu (kişisel amaçlarla) kullanmıyorum. Sadece iş gereği olabiliyor arada. Steemit'in yeri çok ayrı benim için. Son dönemlerde güzel insanlardan oluşan bir avuç üye kaldı, yazılarını okumayı ve kendileri ile etkileşimde bulunmayı seviyorum.

Güzel soru:) Âsâ bende olsaydı eğer her şeyden önce insanların kafasında soru işareti kalmasın diye belirsizlikleri ortadan kaldırmaya çalışırdım. Üyelerin beklentilerine uygun bir yol haritası çizip verilen sözlerin tutulması için çaba gösterirdim. Sistemi bu belirsizlikten kurtarabilecek yetenekli ve tecrübeli insanların gitmesine izin vermezdim. Bunların yapılması için sihirbaz olmaya gerek yok gerçi :)


4- Bu platformda kendine fikren yakın hissettiğin kişiler var mı, kimler?
Anonim olmasaydın gerçek hayatta görüşmek isteyeceğin kişiler var mıydı?

Platformda samimi bulduğum, çevremde oldukları için mutlu olduğum çok insan var. Hepsinin ismini vermem hiç kolay değil. Çünkü başından beri burada yüzlerce üye tanıdım. Ve içlerinde gerçekten çok çok iyi insanlar vardı. Soru fikren yakın bulduğumdu biliyorum ama ben her şeyden önce iyilik ve iyi niyetten yana olan insanları kendime yakın buluyorum. Şu anda @hosgeldin ekibinde yer alan ve üzerinde çalıştığımız @trproje çatısı altında gördüğüm insanları bu kategoriye dahil edebilirim: @baycan @sahinadm @sudefteri @revan746 @neokuduk @avina @maonx @tahirozgen @etasarim @steinhammer Hepsi iyi insanlar. Yine @benyamin var, güzel kalpli bir arkadaşımız, çok iyi bir insan diyebileceğim. @mahsumakbas 'ın tarzını kendime yakın buluyorum, yazılarını okumayı seviyorum. Yine @emrebeyler çok başarılı bir yazılımcı, Türk üyeler arasında böyle biri olduğu için çok şanslıyız.

Dünyanın en değerli hediyesi: Küçük yeğenimin geri dönmemin şerefine yaptığı hediye :)
İkinci bir kategori daha var benim için, zor günümde yanımda olan insanlar. Geçmişte çevremde çok fazla kişi olmasına rağmen ve çoğundan iyi şeyler duymama rağmen benim desteğe ihtiyacım olduğunda çevremde olan insanların sayısının bir elin parmaklarını geçmemesi durumu biraz üzücüydü. O dönemde de bir yazı yazmıştım, o insanların benim için yaptıklarını hiç unutmayacağım diye. @arafs @oendertuerk @rdvn @fetch @queqtra kötü gün dostları kategorisine giriyor. Kendilerine tekrar teşekkür ederim. Yine o dönemlerde ve sonrasında desteklerini esirgemeyen @punky @octobre @misalen @oliverbix @realinfo gibi arkadaşların da benim için her zaman ayrı yeri olacaktır.

Yine bir süre burada aktif olup uzaklaşan ve burada görmekten mutluluk duyacağım bazı insanlar var. Zaman zaman kulaklarını çınlatıyorum. Şu anda aklıma gelenler @keepcalmandread @necrosahin @omersurer @anadolu @fakire1sadaka @osmanbugra. Özellikle @necrosahin'in çok emeği var. @osmanbugra ise bana coinleri sevdiren kişi. Keşke geri gelse. İlk Türklerin de isimlerine yer vermek istiyorum. Bitcointalk forumundan gelen bazı arkadaşlar vardı. Kendileri ile etkileşimde bulunmak ve yazılarını okumak güzeldi @twn @ingiltere @ealfskillz ve diğer arkadaşlar.

İsmi geçmeyen çok kişi var ama hepsini yazmam çok zor olur. Lütfen ismini yazmadım diye kimse bana darılmasın :)

Görüşmek isteyeceğim çok kişi olabilir. Başta sen ve @baycan olmak üzere :))


5- Kapsamlı bir cevap verdiğin için teşekkür ederim, burada ismi anılanlardan olmak güzel şey.. Ayrıca ben de seninle görüşmek isterdim. :)
Peki buradaki arkadaşlık/dostluk ortamını nasıl buluyorsun?
Steemit'te seni şaşırtan bir şey oldu mu?

Buradaki arkadaşlık ve dostluk ortamını beğeniyorum. Arkadaşlıklardan ve etkileşimden memnunum. Yukarıda bahsettiğim zor günümde yanımda olan kötü gün dostlarımın özellikle benim için ayrı yeri var.

Evet. İlk dönemlerde daha dapps dediğimiz Steem tabanlı uygulamalar pek yoktu. Yavaş yavaş topluluk üyelerinin güçlerini artırmalarını kolaylaştıracak bazı fırsatlar çıkmıştı. Bunlardan ilki ve en etkilisi Utopian projesiydi. Ben birkaç arkadaşımla birlikte insanları projeye yönlendirip daha çok Steem kazanmalarını sağlamaya çalışmıştım. Daha çok ödül kazanınca kendilerini geliştirecekler ve daha güçlü topluluk olacağız diye düşünmüştüm. İnsanların yüzü gülecek diye hayal ediyordum. Ama pek umduğum gibi olmadı. Çok iyi kazananlar oldu. Ama kazandıkça insanların yüzleri daha çok asıldı, kavgalar, kıskançlık krizleri ve sorunlar arttı. Burada beni ilk şaşırtan şey ya da hayal kırıklığına uğratan şey bu oldu diyebilirim.


6- Bu şekilde anıyor olman gerçekten üzücü, seni şaşırtanın güzel bir şey olmasını isterdim..
Çok beğendiğin yazılar varsa bizimle birkaçını paylaşır mısın?
Ayrıca "Şu yazıyı ben yazsaydım." dediğin bir paylaşım var mı?

Yazı olarak değil de genel olarak beğendiğim tarzlarla ilgili bilgi vermek istiyorum.
İlk geldiğimde pek Türk yoktu. Yazıları yabancılar okuyup oy atıyor diye burayı bir sosyal platform olarak değerlendirerek yazılar yazmıyordum. Ancak sonradan Türk üyelerin sayısı arttıkça okuyanlara hitap eden yazılar yazmaya çalıştım. Benim gibi platformla ilgili bilgilendirici yazılar yazıp paylaşan üyeler vardı. @anadolu'nun ilk yazılarını ya da @cashthekush'ın yazılarını tarzıma çok yakın bulduğum zamanlar oldu.

Eve dönmenin mutluluğu içinde dağları izlerken.
Yine bir süre sonrasında bazı insanların "kendinden daha çok bahsetmelisin" dediğini fark edince bu ortamın sosyal platform olduğunu iyice hissetmeye başladım. Sanırım bundan dolayı ilk zamanla pek tarzım olmayan insanların kendi hayatlarından bahsettikleri yazıların da değerli olduğunu düşünmeye başladım. Örneğin; İnsanların kendi tecrübelerini aktardıkları gezi yazılarını da ilgiyle takip ediyorum.

Beğenmediğim yazı türleri ise negatif mesaj aldığım yazılar. Yani bazı üyeler sürekli şikayet ediyorlar, dert yanıyorlar ya da tribünlere oynuyorlar diyeyim. Hiç mi pozitif bir şey olmaz insanın hayatında :) Bunun dışında Google'dan aratıldığında kolaylıkla bulunabilecek içeriklerin hiçbir ekleme yapmadan sadece cümleleri değiştirilerek buraya aktarılmasını yanlış buluyorum. Yani konu ne olursa olsun yazarın kişisel dokunuşlarını görebilmeliyiz diye düşünüyorum. Bir de hedef kitleye hiçbir şekilde hitap etmeyen uzun uzun ansiklopedik yazılar oluyor bazen. Bu tür yazıları kimse okumuyor. Çok kısa alıntılamalar yapılabilir tabii, asıl amaç yazarın kendi yorumlarını ve düşüncelerini karşı tarafa aktarabilmesi olmalı bence.

Şu yazıyı ben yazsaydım dediğim pek olmadı :)


7- Hakkında buradaki hiç kimsenin bilmediği bir şey?

Çok şey var aslında. Hangisini anlatsam :)

Tamam. Sanırım şunu anlatabilirim. Küçükken şair olmak istemiştim. Uzun bir dönem her gün şiirler yazıp denize attığımı hatırlıyorum. Evet evet tamamını denize attım :)) Kendimi bilgisayarların "büyülü dünyasına" kaptırmadan önceydi.


8- Umarım denizle buluşmayan şiirlerin kalmıştır da biz de okuyabiliriz bir gün:)
En sevdiğin kitap, yazar, şarkı, film ve dizi nedir?

En zor soruya geldik :) Sayıları bu kadar fazlayken içlerinden seçim yapmak çok zor olacak. Babam okumayı severdi ve sayesinde evimizde büyük bir kütüphane vardı. Çocuk sayılacak yaşta okuduğum kitaplar beni daha fazla etkiledi sanırım. Klasikleri kendi dillerinde okumayı severim. Dostoyevski, Tolstoy, Gogol ve daha sayamayacağım çok sayıda yazar arasından seçim yapmak benim için çok zor olabilir. Hepsinin ismini vereyim en iyisi. Ve şairlikten sonra yazar olmaya karar verdiğim kısa bir dönemde Jack London'un Martin Eden'ini büyük bir heyecanla okuduğumu hatırlıyorum. Beni çocukluğuma götürdüğü için sanırım bu eseri hala çok seviyorum. Tabii sonrasında yazar olmaktan da vazgeçtim :)

Scorpions'un şarkılarını sanırım burcumdan dolayı kendime yakın bulduğum için çocukluğumdan beri dinlerim. Çok ağır olmayan hard rock ve heavy metal müzikleri tercih ederim. Ayrıca İspanyol müzikleri de bana moral veriyor. Paco de Lucía'yı dinlemeyi severim. Ve kendimi kötü hissettiğim zamanlarda klasik müzik iyi geliyor.

Filmler yine çok fazla. Ağırlıklı olarak İnception tarzı bilim kurgu filmlerini zevkle izlerim. Mitolojik filmler çok ilgimi çeker, özellikle Yunan mitolojisi. Dizi izlemem pek.


9- Tarzını çok beğendim, küçük yaşta böyle bir kütüphâneye sahip olmak büyük şans..
Steemit dışında yazdığın başka siteler var mı?
Bloğundaki her yazıyı beğeniyorum, peki sayfanda senin en sevdiğin yazı hangisi?

Bugüne kadar kaç tane bloğum olduğunu hatırlamıyorum. Çok uzun zamandır bu işlerle uğraşıyorum. Şu anda da çok sayıda bloğum var, daha fazla içerik tabanlı reklam veya affiliate marketinge yönelik bloglar. Hiçbiri kişisel değil diyebilirim.

Ben kendi yazılarımı beğenmesem de olur, sen beğendiysen iyi :) Şu anda aklıma gelmedi.


10- Herkes @damla gibi biri olmak ve böyle bir hesaba sahip olmak isterdi. Peki sen @damla olmasaydın, hangi profile sahip olmak isterdin, neden?

Teşekkür ederim. Ama herkes biraz iddialı olmuş. Birileri çıkıp kızmasın yine :))

Ben sanırım yine @damla olmak isterdim. Doğrularımla, yanlışlarımla @damla olmak bana iyi geldi :)


11- Güzel cevap. :) İddialı cümle kurmaktan çekinmeyeceğim bir konuydu bu. :)
Discorddan yardıma ihtiyacı olan herkese destek olduğunu biliyoruz. Peki bu güne kadar aldığın en ilginç mesajı hatırlıyor musun?

Evet, hatırlıyorum. Aslında çok fazla oldu. Ama bazıları beni şaşırtıp gülümsettiği ya da güldürdüğü için daha fazla aklımda kaldı sanırım. Tamam bir tanesini anlatayım.

Bir dönem projelerimi sonlandırıp elimde kalan Steem'leri aktif projelere aktarıyordum destek amaçlı. Aktif Türk projeleri varsa Steem gönderebileceğimi yazmıştım. Bir arkadaş mesaj attı. Projesine destek istedi. Ne projesi olduğunu sorduğumda ise büyük yatırım isteyen dev bir projeden bahsetti. Sanırım beni balina sanmıştı :) O dönem kendi kendime çok gülmüştüm.


12- Bu cevaptan sonra diğerlerini de merak etmiyor değilim. :)
Steemit'i bir filme, yazarlarımızı da içindeki karakterlerine benzetsen, hangisi olurdu? :)

Çok filme uyarlanabilir aslında; iyi adamlar, kötü adamlar :) Truva'ya benzeteyim en iyisi. İspanyollar Helen'i (yani @sudefteri'ni) kaçırsınlar. Biz de kurtarmaya çalışalım. :))


13- Güzel uydu buraya bence film, belki de kurtulmak istemem. :)
Kurucusu olduğun @trproje ve @hosgeldin ile ilgili bahsetmek istediğin bir şey var mı?
Steemit'e yeni gelen üyelere ne önerirsin?

@trproje için hazırlık aşamasındayız. Türk küratörlerin seçtikleri yazıları bu proje ile desteklemeyi planlıyoruz. Güzel amaçlara hizmet edecek güzel bir proje. Umarım geliştirmek ve amaçlarımızı gerçekleştirmek kısmet olur.

@hosgeldin ise ağırlıklı olarak yeni üyeleri destekleme amacıyla kurulmuş olsa da şu anda mevcut üye sayısı fazla olmadığından, yeni eski ayırımı yapmadan güzel yazıları seçip projelere oy için öneren bir ekipten oluşmakta. Herkes elinden geldiğince çaba harcıyor. Bunun için hepsine tek tek teşekkür ediyorum.

Yeni gelen üyelere önermek istediğim her şeyden önce etkileşim. Steemit'te yalnız başına devam etmek, özellikle de yeni gelen üyeler için çok kolay değil. Bilgilendirici yazıları okuyup kurallara uygun içerik hazırlamaya çalışmalarını ve takıldıkları konularda @hosgeldin ekibinden yardım istemelerini öneririm. Ve biraz sabırlı olurlarsa güzel olabilir. Steemit kısa süre içerisinde büyük paralar kazanılacak bir yer değil. Ayrıca, Steemit bir "yazı yaz para kazan" sitesi değil. İnternette bu tarz siteler var, ama bu platformun sosyal özelliğini yok saymamak ve ödül kazandıracak oyların diğer üyelerden geldiğinin farkına varmak gerekir.


14- Son olarak soruları nasıl buldun?
Okuyan üyelere neler söylemek istersin?

Soruları çok beğendim. İyi hazırlanmış ve kültür sanat, Steemit gibi neredeyse her konu ele alınmış :) Ellerine sağlık @sudefteri

Okuduğunuz için teşekkürler :)


Bu keyifli röportaj ve samimi cevapların için çok teşekkür ederim @damla 💐


Önceki Röportajlar


Steemit Röportajları serisi postlarının steem/sbd gelirleri röportaj yapılan üyeye ve @trproje'ye gönderilecektir.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
76 Comments
Ecency