This content was deleted by the author. You can see it from Blockchain History logs.

Bir hayalin içinde yaşamak ister miydiniz?

@murattatar hocam İnsan Programlanabilir mi? Bilinç Nedir? başlığı altında bir kaç yazı yazdı son günlerde altında konuşup tartıştık biraz.

virtual-reality-1898441_640.jpg

Source

@murattatar hocam Altered Carbon adında bir dizi önermişti en son, bugün onun ilk sezonunu bitirdim. Baya hoşuma gitti. Bu aralar bu tarz dizi ve filmler çok rövanşta. Ready Player One diye bir film izlemiştim. Sanal bir gerçeklikte yaşamlar üzerine Altered Carbon insan bilinci ve ölümsüzlük üzerineydi. Inception, Westworld, black mirror bide Other life filmi vardı yine sanal gerçeklik üzerine sayılabilir. Aralarında izlemediğiniz varsa izlemenizi öneririm.

Bu tarz filmilerin rövanşta olmasının bir sebebi ise artık yaklaşması diye düşünüyorum. Ve bu yazıda bu konu üzerinde konuşmak istiyorum. Bildiğiniz gibi VR(sanal gerçeklik) teknolojisi ilerlemeye başladı. Günün birinde gerçek ile sanal gerçekliği ayırmak neredeyse imkansız olacak. Ben bunun çok uzak olmadığını şu anki teknoloji gelişmelerin ışığında ortalama önümüzdeki 40 sene içinde gerçekleşeceğini düşünüyorum.

İşte o zaman bir seçim yapmamız gerekecek.

Bir hayalin içinde yaşamak ister miydiniz?

ufo-2144977_640.jpg

Source

1 - Hayır asla gerçek hayat gibi olmaz vs. demeyin. Şimdi öncelikle bu hayatın gerçek olup olmadığını bilmiyoruz. Dinlerin çoğunda bu dünya bir rüya uyku hali, geçici bir hayat, bir sınav olarak gösterildi. Ateş olmayan yerden duman çıkmaz tabi bir insan olarak buna inanmak istiyorda olabiliriz. Konumuz bu değil şimdilik.

2- Konumuz o sanal gerçekliğe kaçar mıydınız? Bence kaçardınız. Çünkü kaçıyoruz zaten, hayat acılarla, kanla ve gözyaşıyla dolu. (çok edebi oldu be) Bizde her zaman kaçacak sığınacak sanal bir yerler arıyoruz. Kafamızın içi, hayallerimiz, kitaplar, başka insanlar, bir düşünce bir fikir, filmler, diziler, oyunlar hep kaçmak istiyoruz. Yazının başında iki günde bir dizi bitirdim dedim. İki günlüğüne o diziye sığınmıştım bende. Sizde yapıyorsunuz ve bundan zevk alıyorsunuz. Belki bazen gerçek hayattan daha fazla.

3- O sanal gerçeklik mükemmel ötesi olabilir. İnsan sömürmeyi ve özümsemeyi çok sever hep bir zevki tadıp daha fazlasını ister ve kolayca bağımlı olur. Bunun için kendimize sanal olarak en muhteşem zevkleri oluşturacağız. Müzik mi seviyorsunuz en mükemmel sanatçılarla dolu bir dünyanız olabilecek, ölmekten mi korkuyorsunuz tamam sanal gerçeklikte yaşadığınız zamanın size yüzyıllar gibi gelmesi sağlanabilir böylelikle gerçek hayattaki 1 yaşınızda sanal dünyada 100 yıl yaşamış olabilirsiniz. Sanal insanlar, sanal dünyalar sanal zevkler herşeyin en mükemmeli tam İdealar dünyası sizin dünyadaki kişisel cennetiniz.

4- Westworld'ün en mükemmel sahnelerinden bir replik.

"If you can't tell the difference, what does it matter?”

Bir misafir Westworld'e girerken soruyor bu soruyu bir ev sahibine. "Sen gerçek bir insan mısın?" Cevabıda repliğimiz. Eğer farkı anlayamıyorsan ne önemi var. Gerçekten böyle mi, eğer farkı anlayamıyorsan gerçek mi? yoksa kabloları bağlı bir kutuda mısın? ne önemi var.

Bu konu gerçekten güzel bir konu ve cevabıda aslında çok karmaşık. Bu arada benim için sorunun cevabına gelirsek. Evet isterdim. Sizin de yorumlarınızı bekliyorum, iyi günler esenle kalın.

İleri okuma:
İnsan Programlanabilir mi? Bilinç Nedir?
Bilinç Transferi Üzerine bir Dizi: Altered Carbon
VR’ın Tarihi
İdealar Kuramı Nedir
Otomatik piyano kendi kendine mi çalıyor? WestWorld’un felsefesi
Matriks’te Yaşıyor Olabileceğimize Dair Makul Şüphe Uyandıran 21 Gerçek