Palamut mu Torik mi derken TOMBİK çıktı !

torik fırın.jpg

Herkese Merhaba,
Geçen hafta arkadaşlar sağolsunlar balık halinden epey bir balık almışlar ve bize de çeşit çeşit bir sürü balık verdiler. Şimdi çeşitlerini saymayacağım ama iki adet hatırı sayılır büyüklükte (palamut ya da torik zannettiğim) balıklar olmak üzere irili ufaklı ortaya karışık bir parti oldu bizimki :)) Balıkların genelini tanırım ama bu türleri ben de karıştırıyorum. Mesela PALAMUT, TORİK ile TOMBİK arasındaki farkları bilmiyormuşum. Benim torikler meğer TOMBİKmiş :) Nasıl anladığımı anlatayım size...

torik.jpg

Ben tabi torik ya da palamut olduğunu zannederek, lakerda mı yapsam, fırın mı yoksa tava mı yapsam diye bir taraftan düşünürken bir taraftan da bütün balıkları temizledim...ki yaklaşık 10-15 kilo balıktan bahsediyorum. Yorgunluğu siz düşünün...
Tabi o yorgunlukla lakerdayla uğraşamam deyip tava yapmaya karar verdim. Arkadaş bir salata yaptık bir meze yaptık ki sormayın. Eşimin mezeleri de meşhurdur. Ben de bu arada güzelce tuzlayıp mısır ununa bulayıp kızarttım. Herşey on numara derken daha ilk lokmada eşimle göz göze geldik. Tadı değişik geldi. Yani lezzetsiz gibi sası gibi ne bileyim işte beklediğimiz lezzet değil. Birer ikişer yedik gerisini yemedik daha doğrusu yiyemedik ve doğruca hayvanlara...
Sonra merak ettim tabi bu ne diye. Bir araştırdım ki TOMBİK diye birşey varmış. Buzlukta kalana baktım tarif edilene aynen uyuyor kendileri :)) Palamutla daha çok karıştırılıyormuş.

Tombik-1.png

Şöyle ki en bariz farkları birkere başta fiyatları. Tombik çok ucuz bir balık. Hadi balıkçının çakalına denk geldiniz diyelim. O zaman sırtına bakın. Sırt yüzgeçleri arasında ki mesafe daha uzun. Sırtındaki şekiller düzensiz ama toriğin sırtında kafasından kuyruğuna doğru muntazam paralel çizgiler var, tombik adı üstünde diğerlerine nazaran yapı olarak daha şişman ve karnında benekler var. Kestiğinizde ise çok kanlı ve eti diğerlerine göre daha koyu, bildiğiniz kara et gibi ciğer gibi rengi var.

palamut-baligi.jpg

Gelelim bir şekilde aldığınız bu lezzetsiz balığı nasıl lezzetlendirebiliriz;
Önce kanını iyice akıtın ve pişirmeden önce mutlaka çok iyi yıkayıp tuzlu suda 15-20 dk. bekletin. Sonra yağlanmış fırın tepsisine dilimlediğiniz balıkları dizip her bir dilimin üzerine sırasıyla önce soğanları sonra domatesleri ve en üste de limonları yerleştirin. Üzerlerine 1 adet limon suyu sıkın ve hafif zeytinyağı gezdirin. Son olarak da tuz, pul biber ve kekik serpiştirin. Ve önceden ısıtılmış 200 derece fırında 35-40 dakika kadar pişirin.
Bu tarifle yaptığımızda hiç fena olmadı bizim ikinci tombik :) Hatta oğlum dedi ki, baba bu balıktan alabilirsin çok sevdim ;)

Kısaca arkadaşlar kandırılmayın ama bilerek alırsanız da bu tarifi mutlaka deneyin derim.

Görsel Kaynak 1 : Bana ait :))
Görsel Kaynak 2-3-4 : http://www.adnandakni.com.tr

Okuduğunuz için çok teşekkürler. Hepinize sağlıklı ve mutlu günler diliyorum.

Oy vermeyi ve takip etmeyi unutmayın lütfen...

@muratti

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
8 Comments
Ecency