This content was deleted by the author. You can see it from Blockchain History logs.

Öğrendiğimde Ufkumu 2 Katına Çıkaran Steemit Gerçekleri

sunset-3292912_1920.jpg

Steemit'e 2018 yılının Ocak ayında katıldım. Katıldığım günden bu yana Steemit'i tanımaya, dinamiklerini anlamaya çalışıyorum. Bu süreçte ilginç bulduğum, beni aydınlatan bazı gerçeklerle karşılaştım. Bana çarpıcı gelen bu gerçekleri sizlerde de paylamak istiyorum.

"Ufkumu 2 katına çıkaran gerçekler" diye başlık atarak büyük bir beklenti yarattığımın farkındayım. Umarım bu beklentiyi karşılayabilirim.

Steemit blok zincirinde dünyadaki diğer tüm blok zincirlerinin toplamından daha fazla işlem yapılıyor.

Coinranking.com istatistiklerine göre dünyada şu anda 3121 kripto para bulunuyor. Steem toplam piyasa değeri bakımından 30. sırada. Hal böyleyken tüm blok zinciri işlemlerinin yarısından fazlasının Steem'de yapılmasını Steemit'in potansiyelini göstermesi bakımından önemli buluyorum.

@cheetah bizi gözetliyor.

@cheetah isimli bot steemit'te yayınlanan tüm içeriği kontrol ederek internet üzerinden kopyalanmış olanları buluyor ve paylaşımların altına bu içeriğin daha önce yayınlanmış olduğuna dair bir yorum bırakıyor. Çok beğenip upvote vermeye yeltendiğim sırada @cheetah'ın yorumunu görerek bu işlemden vazgeçtiğim çok oldu. @cheetah yüzünden daha önce kendi blogumda yayınladığım içeriği bile buraya aktarmıyorum.

Önemli tüm etiketleri gözleyen denetim ekipleri var.

Steemit Reddit'e benzer biçimde paylaşımların etiketlerin altında yayınlaması mantığıyla çalışıyor. Her önemli etikette kurallara uygun paylaşım yapılmasını sağlayan gönüllü ekipler bulunuyor. Örneğin @trcleaners #tr etiketi için denetim görevi yapıyor. Kopyalanmış yazı, kopyalanmış görsel, spam mahiyetinde yorumlar gibi istenmeyen durumlar konusunda ilgilileri uyarıyorlar. Kendilerine ne kadar teşekkür etsek azdır.

Steemit topluluğu içinde Türk kullanıcılar önemli bir yer tutuyor.

Steemit trafiğinin %40'ı ABD'den kaynaklanıyor. ABD'yi sırasıyla Kore, İngiltere, Almanya ve Hindistan izliyor. Türkiye %0,8 payla 16. sırada bulunuyor. Bu konudaki detaylı istatistiklere steemittraffic.com sitesinden ulaşabilirsiniz.

Türkçe içerik üretenler iyi kazanıyor.

Her ne kadar tüm Türkiye Steemit trafiğinde 16. sırada olsa da #tr etiketi en çok ödül dağıtılan 5. ülke etiketi durumunda. 2-8 Nisan arasında 310 yazarın, 949 paylaşımı, 2422 SDB ödül kazanmış durumda. Bu konudaki daha ayrıntılı bilgileri @boddhisattva hesabının paylaşımları üzerinden takip edebilirsiniz.

Steembottracker.com üzerinden gelecekte olacakları görmek mümkün oluyor.

Bazı Türkçe paylaşımlarıma Türkçe bilmediğini düşündüğüm hesap sahiplerinden yüksek miktarda oy geliyordu. Duruma bir türlü anlam veremiyordum. Daha sonra bu durumun çoğunlukla steembottracker.com adresi üzerinden ücretli oylama botlarına para gönderdikten sonra oluştuğunu fark ettim. Paylaşımınızın oylanması için teklif usulü çalışan bir bota önceden para gönderiyorsunuz. Bu durumda o iletide belirli bir süre sonra yüksek miktarda ödül oluşacağı kesinleşmiş oluyor. O iletiye oy verenler daha sonra ileti bot tarafından oylandığında yüksek kürasyon geliri elde etmiş oluyorlar.

Sizlerin de bildiği topluluğa fayda sağlayabilecek ilginç steemit bilgileri varsa yorum bölümünde paylaşabilirsiniz.

Okuduğunuz için teşekkür ederim.