Hatalarımız kadar çözüm yolumuz da var


Source

Gösterimde olduğu dönemde, Person Of Interest en sevdiğim dizilerden biri idi. Özellikle olay kurgusu ve akışlar inanılmaz derecede iyiydi. Bu diziden nice şey öğrendim. Diziyi teker teker bölüm bazında değilde, geneline bakınca, güzel sahneler vardı.

Dizinin belki de en efsane bölümlerinden biri 4x11(dördüncü sezon, onbirinci bölüm). Bu bölüme dair birçok şey yazılıp çizilebilir. Bu bölümdeki ufak bir kesiti sizlerle paylaşmak istedim(Nasıl olduysa, geçen gün youtube bana hatırlattı).

Sahnede, geçmişe dönüp, bizim esaslı oğlan Finch'in makineyi canlıya almadan önce eğittiği günlere gidiyoruz. Burda, santranç öğretiyor. Bu santranç üzerinden hem teknik eğitim veriyor hem felsefik(etik) eğitim veriyor.

Burda güzel bir cümle geçiyor. Mealen, "yaptığımız hata kadar, çözüm yolumuz da var". Bu hayatta, çözümler hatalara istinaden çıkıyor. Ölüm haricinde, herşey bir hata-çözüm döngüsü içerisinde ilerliyor.

Her zaman bir yol vardır! Ya geri dönersin, ya yeni yol açarsın.

Buyrun, o kısa sahne:

Source

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
7 Comments
Ecency