Öne Çıkan Edebiyat Etiketi Yazıları #7

Herkese merhaba, ben @sudefteri 🌼

@sahinadm'in işlerinin yoğun olması sebebiyle, bu haftanın sevilen ve öne çıkan yazılarından bir kısmını size ben tanıtmaya çalışacağım. Her zamanki gibi onlarca yazı arasından seçim yapmak çok zordu. Bahsetmek istediklerim kadar, anlatamadıklarım da oldu.
Umarım sizler #tr etiketini ilgiyle takip ediyorsunuzdur da güzel yazıların hiçbirini kaçırmamışsınızdır. :)

Edebiyat Etiketinde Öne Çıkan Yazılar


Yazı: İstanbul Boğazı'nda Yüzmek
Yazar: @emotionalsea

Fotoğraf kaynak: emotionalsea

İlk olarak, içinde İstanbul geçen bu yazıyla başlamak istedim. :) Yazarımızın sayfasında birbirinden güzel fotoğrafların olduğu ve yöreye dair bilgilere de yer verdiği postların arasından bir adım öne çıkıyordu.
Küçükken yüzme bilmediği için sudan korkmasına rağmen bu korkuyu yenmesini ve hangi şartlarda bunu başardığını öğreniriz okurken. Hatta içinde kurbağalar da vardır bu anının bir yerinde. :)

Kendimizi İstanbul'da bulduk. :) Gemi ile yarışın start verileceği Kanlıca'ya götürüldük. Bir yandan da nasıl yüzmemiz gerektiği konusunda anonslar yapılıyordu.
Biz de temmuz ayının sıcağında çok kavrulmayalım diye vazelin sürüyor, bir yandan da yahu bu kadar uzun mesafeyi nasıl yüzeceğiz diye kendi kendime hayret ediyordum. :)
emotionalsea

"Hayatında güzel bir anı bırakacaksın." diye kendi kendisini motive edip arkadaşlarıyla birlikte Boğaz Yarışı'na katılır.
6500 metrelik uzun bir mesafeyi yüzerken neler hissettiğini, hangi tehlikeleri atlattığını ve azminin sonunda neyi elde ettiğini merak ediyorsanız; sayfasına bir göz atın derim.


Yazı: Babamın Dostu
Yazar: @arzik1

Fotoğraf kaynak: arzik1

Steemit'in yeni sakinlerinden olan @arzik1 yaptığı paylaşımlarıyla bazen köy evinde pişen tandır ekmeğinin kokusunu tarif ederken bazen de fedakâr annelerimizin emeklerini bir kez daha hatırlatır okurlarına.
Bahçesinin en nadide sebzelerinden hazırladığı sofrasına bizleri de buyur ediyor adeta. Bunlardan başka, sayfasını ziyaret edenlerin gönüllerine masum çocukların o tatlı tebessümlerini de bırakır.

Bu yazısında bize babasından ve o sevimli arkadaşından bahseder. İçinde merhamet olandan, özellikle bakıma muhtaç bir hayvanla ilgilenen insandan zarar gelmeyeceğini düşünüyorum.

Öncelikle sizlere babamın ne iş yaptığını kısaca anlatayım. Yıkılacak bir ev varsa babam onu alır, içindeki kapı pencere mutfak dolapları gibi malzemelerini söker, alıcısı varsa satar. Yoksa da kışlık odun gibi kesip kışın satar. Babam yaptığı bu işle bizlere baktı ve hâlâ bu işi yapmakta.
arzik1

Aldığı evi yıkmaya başlarken, solgun zayıf ve perişan hâldeki kediyi görünce kayıtsız kalamayan koca yürekli bir adam ile bir kedinin dostluğuna dair bu naif anıyı okumak, günümün geri kalanını güzelleştirmeye yetmişti.
'Bana bir masal anlat baba.' ile büyüyen ve babasını çok seven küçük bir kız çocuğuydum sanki o an..


Yazı: Zebra Şeyler
Yazar: @tahirozgen

Fotoğraf kaynak: tahirozgen

Her yazısında bizde farklı âlemlerde yaşıyormuşuz hissini uyandıran @tahirozgen; kanatlı geyiklerin havada süzüldüğü, abuk kuşların kanatlarını çırptığı, Einstein, Oğuz Atay ve Kafka'ların cirit attığı sokaklarından geçip giderken, 'ben nereye düştüm' diye düşüncelere daldıran yazılarına bir yenisini daha ekleyerek Zebra Şeyler'i anlattı bu hafta.

Şimdiye kadar okuduklarınız, okuyacaklarınızın teminatıdır. Yani ne elle tutulacak, ne üstüne düşünülecek, ne de keyif alınabilecek olacağını sanmıyorum. Belki beklemediğim bir etki gösterir üzerimde, yazmak gelir içimden falan filan, filan falan. Ha sanki diğer yazıların farksız diyecek de olabilirsiniz.
tahirozgen

Küçük zebraların kafanın içine atılması, üzerinin toprakla örtülmesi sanki normalmiş gibi de üstüne tereyağı sürülmesi.. İşte orada olayın bağlamından kopuyorsunuz ve geri kalan kelimeler ve cümleler kafanızın içinde uçuşuyor belki de siz uçuşa geçiyorsunuz. 🤷‍♀️
Şeftali ağacının meyveleri etrafa saçılıp da çocuklar yerken sizin de canınız çekiyor. Kara deliğin içerisine atmak istediklerinizi düşünüyorsunuz. :) Devamını merak ediyorsanız sayfasını bir ziyaret edin derim, hem çay da var. :)

Ayrıca yazarımızın Steemit'teki 1. yıl dönümü olduğunu da gözden kaçıranlara hatırlatıp, tekrar tebrik ve teşekkür ediyorum, iyi ki varsın.. 🌼


Yazı: Gezi #1: Antalya Merkez & Kaleiçi - 1. Bölüm
Yazar: @damla

Fotoğraf kaynak: damla

Steemit'e dair bilgilendirme postlarıyla tanıdığımız, herkesin hayatına maddi-manevi dokunuşları olan ve son zamanlardaki röportaj serisiyle sevdiğimiz insanları daha yakından tanımamıza vesile olan @damla'nın gezi yazılarını bekliyordum ne zamandır. :)

Bu arada kendinden hiç bahsetmiyorsun diyen arkadaşlar da fark ettiler mi acaba, hep kendimden bahseder oldum. :) Ama maceralarıma bir ara başka yazıda devam edeyim en iyisi, aksi halde bu yazı gezi yazısı olmaktan çıkacak.
damla

Fark ettik canım ve maceralarının devamını da sabırsızlıkla bekliyoruz. :)

Turumuza Güllük caddesinden başlayıp, Kaleiçi Saat Kulesine doğru devam ediyoruz. Selekler Çarşısı'nda gözümüz kalsa da fazla oyalanmadan Yavuz Özcan Parkı'na geliyoruz. Buradaki heykeller çok hoştu, özellikle çim müzisyenler ve metal dino heykeli. :)
Birazcık soluklanıyor ve Akdeniz'in turkuaz mavisinin karşısında büyülenip kalıyoruz. Laf arasında da daha önce yazdığı şiirleri denize attığını öğrendiğimiz @damla'nın denizlere mektuplar kaleme aldığını da anlıyoruz.

Kısa film tadındaki gezinin bundan sonraki duraklarını merak ediyorsanız ve aramızda hâlâ okumayanlar varsa hemen sayfasına alalım sizi. Umarım siz de Şirinler'i görenlerdensinizdir. :)


Yazı: In a hole in the ground there lived a hobbit...
Yazar: @ruen

Fotoğraf kaynak: ruen

Aslında beş post tanıtmayı planlamıştım; ama @ruen'in iki hafta önceki yazısının da burada olmasını istedim +1 olarak.

Topraktaki bir oyukta o şirin evlerinde yaşayan Hobbit'lerin hikâyesini izlemek çok hoştu; ama kitabını okuyamamıştım henüz. Kendi çocuklarını eğlendirmek için kaleme aldığı eseri yetişkinler dahil herkesin ilgisini çekmişti. @ruen'in de bahsettiği gibi çoğu kişi Tolkien'in çok yetenekli bir çizer olduğunu bilmiyor. Ben de bu yazıda öğrenmiş oldum. Hayranlığım bir kat daha artmış oldu böyle resimleri gördükçe.

"Yüzüğü neden kartallarla götürmediler?" diye bir soru duymuş muydunuz? Heh işte o sorudaki kartallar bu kartallar. Tabi ki bunlar sıradan kuşlar değil, oldukça saygı duyulan kutsal varlıklar. Çizimin ne kadar güzel yapıldığına dikkat etmenizi istiyorum. Yazarlıkta bu kadar iyi olan, hatta dünyanın en iyi yazarlarından olan birinin çizimde de aynı derecede iyi olmasına çok şaşırmıştım bu çizimi ilk gördüğümde.
ruen

Satın aldığı kitapların çok uzun yıllar kendisiyle birlikte yaşamasını istediği için kaliteli olmasına da önem veren yazarımızın keyifli yazısını okumak için fazla beklemeyin derim. :)


Yazı: Game Of Thrones 8x1 İnceleme | Winter is Coming
Yazar: @tugbabeauty

Kaynak

Son olarak; okuduğu kitapları ve izlediği film/dizileri bize anlatarak onlara farklı bir bakış açısıyla bakmamızı sağlayan, düğün hazırlıkları sürecinin aranılan ismi, hayvan hakları savunucusu, Şila Kontes Atlas ve Duman'ın dostu @tugbabeauty'nin beni sevindiren paylaşımına gelelim. :)

Şaşırdım görünce çünkü böyle bir inceleme yazısını burada bulabileceğimi hiç tahmin etmezdim. Bir de hemen sıcağı sıcağına kaleme alması diziyi ne kadar özlediğinin bir göstergesiydi. Özlemesinler mi? İki sene boyunca final sezonunu iple çekmişlerdi. İtiraf ediyorum ben şubat ayında ilk defa izleyerek bitirmiştim. Yeni sezona çok az kalmasına rağmen heyecandan bekleyemez hâle gelmiş, internetteki teori/tarih ne bulduysam izlemiştim. Herhalde iki sene çok zor geçerdi. :)

Gelin biraz jenerikte dikkat çeken önemli detaylardan bahsedelim. İlk dikkatimi çeken detay, kral topraklarına dönen bir açıda ejderha iskeletlerinin bulunduğu bir odada oklar önünde üç ejderha kafası görmek oldu.
tugbabeauty

Jeneriği izlerken bile heyecanlanan, dizide neler izleyeceğimize dair ipuçlarını yakalamaya çalışan yazarımız da teoriler üretmiş. Dizinin bölüm incelemesi olduğu için bolca spoiler barındırıyor. Bazı beklentilerinin karşılanmadığını anlatırken, toparlayıcı bir zemin olduğunu ve verilen uzun arada neler olup bittiğini izleyicilere hatırlatmak istediklerini söyler.

Sonundaki Jaime ve Bran'ın karşılaşma sahnesindeki Jaime'nin o yüz ifadesinin ardından ekrana bakışım geldi aklıma. Neyse ki bu gece yeni bölümü yayınlanıyor. Şimdiden iyi seyirler diliyorum izleyecek olanlara. :)

Buraya kadar okuyan arkadaşlarıma ve yazılarını tanıtmaya çalıştığım yazarlarımıza teşekkür ediyorum.
Umarım en kısa zamanda @sahinadm aramızda olur da o güzel inceleme/tanıtım yazılarını tekrar okuyabiliriz. 🌼


İçerik @sudefteri tarafından hazırlanmıştır.
Seçilen yazılar Hoş Geldin Ekibi küratörleri tarafından incelenmektedir.

Bir önceki inceleme yazısını okumak için tıklayabilirsiniz.


Steemit'te #tr başta olmak şartı ile #edebiyat etiketinin kullanıldığı Türkçe yazıları karşılıksız desteklemeye devam ediyoruz. @trproje çatısı altında @hosgeldin ekibi küratörleri tarafından manuel olarak incelenen yazılar @trproje, @edebiyat, @gezi, @trliste kürasyon kuyruğu ile @c-squared ve kürasyon kuyruğu tarafından oylanır.


@edebiyat'a destek olmak için aşağıdaki yollardan istediğinizi seçebilirsiniz.

Destekleriniz için teşekkür ederiz.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
27 Comments
Ecency