Steemit Röportajları #7: Avina

Merhaba arkadaşlar,

Steemit röportajları serisine kısa bir aradan sonra kaldığım yerden devam ediyorum :)

Bugünkü konuğum @avina. Kendisini şiirlerinden, yazılarından ve geçtiğimiz dönemlerde #edebiyat projesine verdiği desteklerden tanıyorsunuzdur. Şimdi de paylaşımlarına devam ederken aynı zamanda @hosgeldin ekibinde küratörlük görevini üstlenmekte. Esprileriyle ve pozitifliği ile tüm ekibin moral desteği olmayı sürdürüyor.

Ben kendi adıma konuşacak olursam, ilk olarak dikkatimi motive edici güzel yazılarıyla çektiğini hatırlıyorum. Bir keresinde @baycan ve @sudefteri ile birlikte düzenlediğimiz bir yarışmaya çok güzel bir yazısıyla katılmıştı ve turkuaz şemsiyelerden, elma şekerinden tabelalardan bahsederek bizi bambaşka, masalımsı bir dünyaya götürmeyi başarmıştı. Üstüne üstlük bir de bize zümrüt kızlar gibi üçümüzün de çok beğendiği bir isim vermişti :)

Kendisi ile röportaj yapmak istediğimi söylediğimde sağ olsun beni kırmadı, teklifimi kabul etti. Röportajda neler konuştuk, hangi sorulara hangi yanıtları verdi merak edenler için işte @avina ile röportajımız.

Avina İle Röportajım


Merhaba @avina. Röportaj teklifimi kabul ettiğin için teşekkür ederim. Öncelikle seni tanıyalım. Bize kendinden bahseder misin?

Artık sıranın bana geldiğini anladığımda hiç beklenmedik bir heyecana kapıldım doğrusu. Her yazısını keyifle okuduğum bu serinin içinde bulunmaktan mutluyum ve dahil ettiğin ve şimdiden göstereceğin sabır için sana ayrıca teşekkür ederim sevgili @damla. Doğrusu kimse birbirini tanımıyor tam olarak, dışarıdan bakıldığında sıradan biriyim, kalabalığın içinden kimsenin fark edemeyeceği şekilde geçip gidebilecek kadar sıradan. İçimde ise zaman zaman dünya düzenine isyankar ve dünya ile iyi geçinmeyi beceremeyen biri var. Evliyim ve yakın zaman önce hayatımıza katılan ama bizimle kalmayan bir çocuk sahibiyim. Yaşım ise dünya içinde geçen bir zamana isabet eden bir dönem kadar, @baycan kadar :)


Fotoğraf @avina: Avina ve küçük yeğeni

@baycan da söylemek istemiyor, ikinizin de yaşını öğrenemeyeceğiz anlaşılan :)

Peki @avina postlarını takip edenler senin şair olduğunu bilirler. Bize bu konudan biraz bahsetmek ister misin? Şiir yazma merakın ne zaman ve nasıl başladı? İlk şiirini hangi duygularla yazdığını hatırlıyor musun?

Şair demeyelim biz ona, sadece cümleleri ritmik haliyle kullanmayı seven biri diyelim kısaca, şiir yazının ritimle süslenmiş ahenkli bir halidir bana göre. Yazma merakım her zaman vardı aslında ama kağıda dökmek gelmiyordu içimden, bir gece mesai saatleri içinde boş bir vaktimde öylesine kağıda dökmek geldi içimden, aslından bulunduğum ortamdan kaçış yolu olarak başladı, insanlardan kaçarken şiire sığındım. Sanırım ilk şiirim isyankar duygularla yazıldı :)

Evet. İsyan her ne kadar süreklilik göstermesi istenmeyen bir duygu olsa da bazen dilin kabuğunun kırılması için de gerekli olabilmekte.

Peki, merak ettiğim bir soru daha: şiirlerin genellikle yaşanmışlıkları mı anlatır, yaşamak istediklerini mi?

Genelde yaşanmışlıkların anlatımı halinde ortaya çıkıyor ama bu demek değildir ki hepsini ben yaşadım. Daha başka şöyle izah edeyim bir çocuğun gülüşü şiirdir, bir kadının gözyaşı şiirdir, bir adamın adamlığı şiirdir, kör birinin hayata tutunması şiirdir, dahası bir insanın baş ağrısı bile şiir olabiliyor :) Yaşamak istediklerimde yansıyor bazen şiirlere umut olarak :)

Avina hiçbir şiirini ezbere bilmediğin benim için sürpriz oldu. (not damla: konuşma esnasında ortaya çıktı)

Eserlerin arasında en çok beğendiğin hangisi? Bir de yağmur temasını çok kullandığını fark ettim. Neden diye sormak isterim.

Benim için öyle öne çıkan bir şiirim yok, dahası geride kalanlar yarım kalanlar var yoksa hepsi benim için aynı derecede kıymetli. Yağmur, ben pek dikkat etmedim dersem yeridir, yağmuru ve yağmurlu mevsimleri seviyorum, ama başka bir anlam yüklemek gerekirse yağmur içinde bulunduğumuz zamanın, içinde yaşadığımız dünyanın gözyaşlarıdır, herkesin gözyaşı aynı şekilde akmaz kiminin içine akar kiminin içimize, ayrıca yağmur arınmadır. Sadece seviyorum yağmuru :)

Çok belli oluyor şiirlerini okuyunca. Burada izninle yağmurlu şiirlerinden birini paylaşmak istedim okurlarla.

Eylüldü

Eylüldü, gözlerinde, sonbaharı hatırlatırdı,
Hazan yağmurlarıyla ıslanırdı yüreğim,
Şimdi bir çocuğun gözlerinde seyrediyorum yok olan yıllarımı,
Aşklarımı, acılarımı, ahlarımı, günahlarımı,
Vakitsizdi herşey bizler için,
Yaşamakta vakitsizdi yaşlanmakta,
Yağmur bile mevsiminde yağmazdı,
Hüzünler geceden önce çökerdi hep yüreğimize,
Ve gidenler oldu her zaman,
Dönüp ardına bile bakmadan gidenler,
Zamanlar geçti gidenlerin ardından,
Ve gidenler oldu, her zaman kalacakları yüreklerden...

E. Avina

Steemit'e gelecek olursak, bu platformla tanışma hikayeni bizimle paylaşır mısın?

Steemit ile tanışmam kripto paralar sayesinde, kripto paralarla madencilik (minerlık) yapan arkadaşlarım, arkadaşlarım ile dünyaya gelişim sayesinde tanıştım :) Kripto paralar hakkında araştırma yaparken bir çok arkadaşın izlediği videolardan birine denk geldim ve kendime bir hesap açtım ve uzun zaman kullanmadım bu siteyi. Sonra başka bir sosyal medya platformunda steemit destek grubuna rastladım ve birbirimize destek olunacağı için yazmaya ve grupta paylaşmaya başladım. Grup şu anda aktif değil ama ben her şeyin bir sebebi olduğuna inanan biriyim ve bu grupta @sahinadm ile tanıştım, o günden beri bir yol arkadaşlığımız var ve bugün daha fazla yol arkadaşına sahibiz birlikte.

Yanılmıyorsam blockchain ve kripto dünyası ile de ilgilisin. Bu alanda neler yapıyorsun ya da geçmişte neler yaptın diye merak ediyorum.


Fotoğraf @avina

Blockchain ile ilgilenmeyi çok istedim doğrusu ama insanın yabancı dili olmayınca bir yerde çıkmaz sokağa gelip kalıyor, bence bu geleceğe yön verecek bir devrim niteliğinde umarım ülke olarak bu konuda büyük adımlar atarız, kripto paralarla ilgilenmem ise önce kazanç kapısı olarak düşündüm sonra anladım ki birileri istemediği müddetçe bizim kripto dünyasında kazanmamız mümkün değil, blockchain merkeziyetsiz olarak görünse de pek öyle değil, yatırım alanı olarak düşünmeyi bıraktım şimdi elimde olan ufak miktarları bir kenarda tutuyorum yarın ne olacağı belli olmaz belki 100 TL ile ev alacak duruma gelebiliriz :)

Katılıyorum hiç belli olmuyor dediğin gibi. En azından @sahinadm gibi canlı örnekleri var aramızda :)

#edebiyat projesine verdiğin önemli destekleri sanırım bilmeyen yoktur. Şu anda hangi projede / projelerde aktif olarak görev yapıyorsun?

Destek olarak söyleyince kimse bizi balina sanmasın, ben sadece projenin kıyısından tutup bir fikir birlikteliği ile gelişmesine yardımcı olmaya gayret ettim, asıl emek veren kişi @sahinadm dostumdur. Aktiflik neye göre değerlendirilir bilmiyorum ama @hosgeldin ekibinde elimden geldiğince görevimi yerine getirmeye çalışıyorum. #tr tagında paylaşılan yazıları inceleyip küratör olarak sunmak gibi yani #tr topluluğu gözümüz üzerinizde :)

Steemit'te kendine fikren yakın bulduğun üyeler var mı? Varsa kimler?

Doğrusunu söylemek gerekirse fikren yakın olanlarla değil fikren zıt olanlarla birlikte olmak kazanımdır, aynı fikirleri paylaştığınız insanlar size sizin bildiğinizden fazlasını sunamayacaktır, tabi genel fikir üzerinde yoğunlaşırsak şayet #tr topluluğunu bir adım öteye taşıma çabası taşıyan bütün fikirler yakınımdır.

Ne tür postları okumayı seversin? Birkaç örnek vermek ister misin?

Aslında çok uzun ansiklopedik bilgilerden oluşan ve bir konuyu aynı cümlenin başka şekilde söylenmesiyle ortaya çıkan yazıları okumayı pek sevmiyorum doğrusu, çünkü yazıların genelinde öyle bir sıradanlık var ki sonuna kadar hep aynı satırları okumuşsun hissi veriyor bana. Bütününü okuduğum yazılar ise genelde sıradışı yazılar oluyor ki bu yazarların hepsi @hosgeldin ekibi içinde yer alıyor ekip dışında ise bir kaç isim var tabi ama burada isim zikretmek istemiyorum.

Sadece bir ismi anmak istiyorum burada ki kendisi yazısının başına not düşmüştü, yazısının kimlere hitap ettiği hakkında, sevgili @etasarim. Paylaşımları bilgi niteliğinde müthiş bir emek verilmiş türden ama artık tarz serisine devam etse de keyifli yazılar okusak diyorum. Okuduğum yazıların özellikleri ise genelde edebi içeriklerden oluşması, beni alıp götürmesi o satırların arasına çekmesi, bana gerçekten artı bir şeyler katması ve dahası her satırında, o satırın altını bi dünya dolduracak kadar güzel cümleler olması olarak sayabiliriz.

Teşekkürler bizimle fikirlerini paylaştığın için. Steemit'e yeni gelen üyelere ne önerirsin?

Yeni geldiğim zaman dışarıdan bakıyordum, kimsenin fark etmeyeceğini düşündüm ilk başlarda, burayı bilmeyenler için bu doğal bir süreç ama kullandıkları taglar zaten bir nevi filtre görevi gördüğü için yazıları mutlaka görünecektir. Öncelikle doğru tagleri kullansınlar #tr başta olmak üzere :) Sonrasında orijinal içerik üretsinler, kendilerine ait olan. Şöyle bir not düşmek istiyorum buraya, eğer yazıyorsanız sizi gerçek hayatta dinleyen ya da anlayan birileri olmadığı içindir, siz hep dinleyen taraftasınız ama burada yazdığınız için sizi dinleyen, anlamaya çalışan birileri mutlaka var. Yanlış yaparım diye kimse çekinmesin çünkü bizlerde (kendi adıma konuşuyorum) hep doğru yapanlardan olmadık. Takıldığı yerler olur, nasıl bir yol haritası izleyeceğini bilmeyenler olur ve olacak, işte o zaman bizi bulsunlar :)

Tarzını merak edenler için bu soruları sormak istedim. Ne tür kitaplar okursun, film ve müzik tercihlerinde nelere ağırlık verirsin?


Fotoğraf @avina: @sahinadm bilsin ki bir zamanlar Ağrı dağı ile boy ölcüşüyordum

Kitap :) Kitap olarak ne anladığımız önemli burada, hayatta bir kitaptır, insanların her biri ayrı bir kitaptır, ama sayfalar dolusu kitaptan bahsedecek olursak roman ve biyografik yapıtları seviyorum bu çok kitap okuduğum manasına gelmesin. Film olarak genelde en cazip gelen yaşanmışlıkların anlatıldığı ya da yaşanılası durumları konu alan filmler tercihimdir ve romantik komedi türü filmleri seviyorum.

Hakkında buradaki hiç kimsenin bilmediği bir şey?

Bu soruya vereceğim cevabı yayınlayıp yayınlamamayı senin insiyatifine bırakıyorum ve yayınlarsan benim için asla sorun olmayacağını belirtmek istiyorum. Kimsenin bilmediği birden fazla şey vardır muhakkak ama ben belki farkındalık oluşturur umuduyla biraz zor geçen bir geçmişten söz edeyim sizlere. Geçmişte kalan zamanlarda kötü alışkanlıklarımın olduğu bir dönem yaşadım ve çok şükür çok uzun zaman oldu atlatalı. 2-3 yıl kadar acı ve karamsar bir zamandı en üzücü tarafı ise hayatı birlikte paylaştığım insana bu dönemi yaşatmak oldu, umarım kendisi beni affeder.

Şimdi bunu neden söylüyorum, işin aslı şu kendimde dahil olmak üzere insan olarak çevremize bakmamız gerekiyor, belki bir bataklıkta elini uzatmış ve bizim tutmamızı bekleyen insanlar olabilir. Ben yaşadım Allah kimseye yaşatmasın, insanın kendi çabalarıyla kurtulması çok mümkün olmayan bir durum. Bu bağlamda bir kaç söz söylemek istiyorum, genelde saç traşımı olurken saçımı tamamen kesiyorum mecburen :)

@tahirozgen gibi öyle fırça gibi saçım yok nihayetinde, neyse dağılmasın, saç traşından sonra ayna karşısına geçerek kendime bakarak kanser hastası olanların yaşadığı durumu anlamaya çalışıyorum, tabi bunu herkes yapmayabilir ama en azından bir kere gözlerini kapatıp hiç görmeden bulunduğu ortamda bir süre yaşamaya çalışsınlar gözleri görmeyen birinin yaşadıklarını, dahası anlasınlar kimin bize ihtiyacı var ya da bizim kime ihtiyacımız var.

Güzel röportaj için teşekkür ederim @avina. Son olarak bu yazıyı okuyanlara neler söylemek istersin?

Eğer buraya kadar geldilerse öncelikle bana sabır gösterdikleri için teşekkür ediyorum, burada bulunmaktan mutluyum, keyif alıyorum, gerçek hayatta çevremin hissettirdiği yalnızlığı burada yaşamadığımı belirtmek isterim. Ayrıca burada bulunuyorlarsa kendileri olarak burada kalsınlar ve her zaman saygıya öncelik göstersinler kimseyi sevmeyi beceremezlerse bile. Tekrar teşekkür ediyorum umarım okuyucu en sonunda bunun için mi sonuna kadar okudum demez de ben de huzur bulurum :)


damla.png

Önceki Röportajlar

Banner için @ruen 'e çok çok teşekkürler 🌼🌼


Steemit Röportajları serisi postlarının steem/sbd gelirleri röportaj yapılan üyeye ve @trproje'ye gönderilecektir.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
65 Comments
Ecency