Steemit Röportajları #3: Baycan

Merhabalar herkese,

Trpoje yararına başlattığım Steemit röportajları serisine hız kesmeden devam ediyorum. Bu akşamki konuğumu çoğunuz tanıyorsunuz (veya tanıdığınızı sanıyorsunuz); namıdiğer @baycan. Neden böyle yazdığımı cevaplarını okuyunca daha iyi anlayacaksınız. Sürprizlerle doludur kendisi :)

Steemit'te @baycan deyince akan sular duruyor :) Yardımseverliği, güleryüzlülüğü, eğlenceli ve esprili yazıları, içtenliği, ilgisi alakası ile gönüllere taht kurmuş, çok sevilen bir arkadaşımız. Benim için bayağı bir keyifli röportaj oldu. Sorduğum soruları kendine has samimi tarzı ile cevapladı. Bunun için kendisine ne kadar teşekkür etsem az. Merak ettiğiniz, sormak istediğiniz sorular olursa sizler de yorumlardan sorabilirsiniz.

Bu arada enteresan bir şey oldu. Ben herkesle röportaj yaparken bir arkadaş da çıkıp benimle röportaj yapmak istediğini söyleyerek beni çok şaşırttı. Heyecanla teklifini kabul ettim :) Önümüzdeki günlerde benimle yapılan röportajı da Steemit'te göreceksiniz. Şimdilik bu kadar ipucu vererek sevgili @baycan ile yaptığım röportaja geçiyorum.

Baycan İle Röportajım


Merhaba @baycan. Steemit röportajları köşeme hoş geldin. Benimle röportaj yapmayı kabul ettiğin için çok teşekkürler.

İlk sorum biraz kişisel olacak. Seni tanımayanlar için kısaca kendinden bahsetmek ister misin?


Fotoğraf: @baycan

Bu sorunun cevabını sayfamı takip eden arkadaşlarımız az çok bilirler. :) Aslen Konyalıyım, arada memlekete gittiğim zaman özellikle Mevlana ziyaretimdeki fotoğrafları sizlerle paylaşıyorum.Hayata hep dolu tarafından bakan pozitif biriyimdir. Hayatımda olumlama yöntemini çok kullanırım. Yaş olarak çoğunuzdan büyüğüm:) Yaşımı söylemem, ısrar etmeyin :))

Bu hayattaki en büyük hazinelerim olan iki tane güzel evlada sahibim. Kızım hukuk alanında oğlum mühendislik alanında geleceklerini garanti altına almaya çalışıyorlar. Her fedakar ana gibi ben de hayatımı onlara adadım. Onlar için iyi bir gelecek hazırlamaya çalıştım. Bir süre ev hanımlığı yaptıktan sonra, yerimin ev hanımlığı değil iş hanımlığı :)) olduğuna karar verdim ve çok çalıştım, çabaladım, dört sene emek verdim, dört mülakatta elendim, yılmadım ve en sonunda çok şükürler olsun ki memur olmayı başardım. Katibe oldum :)) yani “yaz kızım” :))

Mesleğe başladıktan sonra açıktan kamu yönetimi ve adalet olmak üzere iki tane üniversite bitirdim. Ev hanımlığından iş hanımlığına geçtikten sonra gerçek hayatın daha gerçek olduğunu anladım. Dış dünya survivor mış meğerse. :)) Büyük balık küçük balığı hiç acımadan yutuyormuş. Ben ev hanımıyken, evimde çocuklarımı büyütürken gerçek hayattan hiç haberim yokmuş. :) Otopsilere gittim. Ölülerin kokusunu duydum. Cinayetler ... Aklınıza ne suç gelirse hepsine kısmen de olsa şahit oldum. Kan dondurucu hayat hikayeleri… İşte hayatım böyle macera dolu damlacım :))))

Peki, klasik sorumla devam edeyim, Steemit.com sitesi ile nasıl tanıştın?


Fotoğraf: @baycan

Steemit ile tanışmamı kardeşim sağladı. İnternetten para kazanmanın yollarını araştırırken bu siteye rastlamış ve benim bu sitede yazı yazıp para kazanacağımı, çok zengin olacağımı düşündüğü için bu siteyi bana önerdi. :))). Sonra, Steemit'in nasıl kullanıldığını anlatan, Alp Işık’ın videolarını izledim. Üyelik başvurusunda bulundum. 24 saat içinde üyeliğim açıldı ve steemit dünyasındaki yerimi, yazılım dili olan “hi world” yani “merhaba dünya” diyerek aldım. Hi world kelimesinin yazılım dili olduğunu da @murattatar hocamızın yazılarından öğrendim. :)

Burada bulunmaktan memnun musun?

Bu soru tam benlik :) Evet burada olmak bana mutluluk ve huzur veriyor. Çünkü burada birilerine faydalı olabilmenin ve karşılığında güzel yorumlar almanın keyfini yaşıyorum. Bu güne kadar maddi bir kazancım olmadı ama burada manevi olarak kazandıklarıma para İle paha biçilemez. Yorucu ve stresli bir iş günü sonunda stresimi attığım bir yer oldu burası. Burada ekip arkadaşlarımla çok keyifli vakit geçiriyoruz. Hayatımda hiç şiir okumamıştım. :) Burası bana çok şeyler kattı. Kendimi sürekli yenileyip geliştirdiğim bir platform oldu.

Yarışmalarda kristal küreyi kolay kolay başkasına kaptırmayan biri olduğunu biliyorum :) Bir tahmin de ben alayım istedim. Sence Steem'in durumu yakın gelecekte ne olur?

Ah kristal kürem :) şimdi nerelerde bilmiyorum. En son @thales7 nin yarışmasında ona görev vermiştim bakalım kime şans getirecek. Kristal küremi @thales7 nin yarışmalarına özel ürettim. Tamamen doğal Baycan kalbi yapımı olup, özel kalp işçiliğimle ben yaptım. Sadece kendim için değil, tüm Steemit kullanıcılarına faydalı olması için ürettim. Şimdilik görevini gayet güzel yerine getiriyor. Hep aynı kişileri seçmiyor. Çok adil bir küre yapmışım di mi? :)

Evet şimdi steemin geleceğine dair sevgili küreciğime bakmam lazım :) sevgili damlacım. Evet bakıyorum, görüyoruuuuum. :) Ne mi görüyorum? Merak ediyorsunuz dimi ?

Steem yakın zamanda güzel sürprizler yapacak bizlere. Yükselişe geçerek @sahinadm ve tüm kriptoseverlerin yüzünde gülücükler açtıracak. :)

Steem yükselmesine paralel olarak, ışıklar görüyorum. Steemit ışıkları gözlerim kamaşıyor. Steemit yıldız gibi parlıyor. Kalabalık insanlar var küremin içinde. Durmadan yazı yazıyorlar. Ama resim kaynaklarını belirtmiyorlar :( , başka yerlerden kopyala yapıştır yapıyorlar, çok para kazanacağını sanıyorlar böyle yaparak ama bakıyorum da yazıları hiç seçilmiyor. Seçemiyorum yazılarını. Neyse usulüne uygun yazıp resim ve kaynak linklerini belirtenler de var onları seçiyorum ☺️

Steemit.com sitesinde kendine fikren yakın bulduğun üyeler var mı? Varsa kimler?

Evet :) var. @hosgeldin ekibi üyelerini kendime yakın buluyorum, çünkü hepimiz aynı amaç için bir araya geldik. İnsanlara faydalı olmak isteyen herkesi kendime yakın buluyorum. Yine burada önceden yazan birçok arkadaşımla irtibatım gerçek hayatta da devam ediyor. Mesela @uzercanan @mesafe

Buradaki dostluklar hakkında ne düşünüyorsun?

Burada sanal olarak kurulan dostluklar gerçek hayatta kurduğumuz dostluklar kadar yakın olmasa da, buradaki arkadaşlarımı hiç görmeden yazılarından, yorumlarından ve yaptıklarından tanıyorum. Kendilerini görmesem de kalplerini görüyorum. Güzel kalpli insanlarla bir arada olup güzel işlere imza atmak hoşuma gidiyor. Çok keyif alıyorum. Ancak son zamanlarda özel hayatımdaki bazı değişiklikler eskisi kadar buraya vakit ayırmama engel oluyor. :( Hepimizin reelde de bir hayatı var ve reel hayatımız herşeyden önce gelir.

Burada tanışıp buluştuğun üyeler var mı?

Buradan tanıştığım çok kişi oldu. Ama sadece @uzercanan ile görüşme fırsatı bulabildim. Son açıköğretim sınavım için Bursa’ya gittiğimde gördüm kendisini, çok güzel vakit geçirdik. Hatta post bile yazdım. Kendisi çok misafirperver ve tatlı bir insan. Sevgilerimi gönderiyorum kendisine buradan. Hala da telefonla görüşüyoruz. @mesafe ve kızkardeşleri ile İzmir’de görüşmek için çok planlarımız oldu fakat benim iş yoğunluğumdan ve özel hayattaki bazı pürüzlerden dolayı bir türlü görüşemedik. Ama İzmir’e gittiğim zaman onları göreceğim ilk fırsatta :)

Steemit’ten ayrıldığına üzüldüğün üyeler var mı?

Ah işte bir damar soru daha :)) Tabii ki var damlacım olmaz mı? Buraya çok emek veren ve sonra küsüp giden bir çok arkadaşımız oldu. Hepsini sevgiyle anıyorum. Kulakları çınlasın diye birkaçının isimlerini de veriyorum. @arafs , @punky , @cashthekush ve daha ismini yazamadığım bir çok arkadaşlarımız, kimisi arada yazıyor. Kimisinin Steem artınca döneceğine inanıyorum. :) Ah Steem vah Steem sen neymişsin sen :)

Steemit.com'da hangi projelerde aktif olarak yer alıyorsun? Neler yapıyorsun?

Steemit'te yer almadığım bir proje oldu mu :)) Sanırım her projede yer aldım gönüllü olarak. Şu an aktif olduğum iki proje var bir @c-squared yani C2 diğeri @hosgeldin ekibi. Buralarda neler mi yapıyorum? C2 de güzel kaliteli ve usulüne uygun yazılmış özgün yazıları turkish-curation kanalına atıp oy almalarını sağlıyorum. Yazısına güvenenler turkish-self-promotion kanalına atıp yazılarını görmemizi sağlayabilirler.

Hoşgeldin ekibinde @damla ben @sudefteri ve @sahinadm ile admin olarak yer alıyoruz. Orada arkadaşlıklarımız çok güzel. Fikir birliği içinde diğer ekip üyelerimiz olan @neokuduk @maonx @tahirozgen @etasarim @avina @revan746 ile iş birliği içinde güzel çalışmalar yapıyoruz. Kaliteli ve özgün yazıları büyük bir emekle seçip oy almalarını sağlıyoruz.

Güzel cevapların için teşekkür ederim. Dönüp geriye baktığında çok beğendiğin yazılarının hangileri olduğunu çok merak ediyorum. Birkaç örnek verebilir misin?


Fotoğraf: @baycan

Asıl ben teşekkür ederim böyle güzel bir röportaj hazırladığın için .:) Geriye dönüp baktığımda çok güzel işler yaptığımı görüyorum. Hep birlik için uğraşmışım. Mesela buradaki yazımda Steemit'i bir mahalleye benzetmişim. Herkesi komşu olarak düşünmüşüm ve yazılarımızı pasta börek. Yorumlarımızı ise komşulara hediye olarak değerlendirmişim.

Bu yazılarımda ise yeni gelenlere katkı ve teşvik olması amacıyla çok güzel faydalı yarışmalar düzenlemişim. Steemit'le ilgili faydalı öğretici yazılar hazırlamışım. Herkese iyi örnek olmaya çalışmışım. Sigarayı nasıl bıraktığımdan tutun da gerçek hayatımda başarıyı nasıl yakaladığıma varıncaya kadar anlatan güzel paylaşımlar yapmışım. İnsanları eğlendirme amaçlı komik öyküler anlatmışım. :)) Yani sizler daha iyi biliyorsunuz neleri niçin yaptığımı sayfamı inceleyen biri bu anlattıklarımı tamamen görebilir zaten :)

Hatta bir ara @dmania dan kazandıklarımı bile yarışmalarda ödül olarak dağıtıyordum. Aslında övünmeyi çok sevmem ama ben bunları gerçekten yapmışım ve burada yaptığım herşey için kendimle ve benim gibi düşünüp yapanlarla gurur duyuyorum. Burada bir çok kişiye iyi örnek olduğumu düşünüyorum :)

Kullandığın Steem tabanlı uygulamalar var mı?

Önceden bir çok uygulama kullanıyordum ama şimdi bir tek Steempress var.

Peki, Steemit'e yeni gelen üyelerin en büyük destekçilerinden biri olarak yeni üyelere ne söylemek, neler önermek istersin?


Fotoğraf: @baycan

Steemit ilk başlayanlar için zor gibi görünen bir platform olsa da kullandıkça keyifli hale gelen güzel bir platform. Hepimiz ilk başlarda çok zorlandık. Ama araştırarak be sorarak çoğu şeyi öğrendik ve öğrettik. Yeni gelen arkadaşlarımız sormaktan çekinmesinler. Discord'tan bizlere ulaşsınlar elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz burada Steemit ile ilgili sorular soran arkadaşlarımıza.

Yazılarını yazarken özgün yazmaya dikkat etsinler. Kopyala yapıştır yapmasınlar. Resim ve kaynak linklerini muhakkak belirtsinler yoksa yazılarına flag atılır. Telif hakkı sorunu ile karşılaşabilirler. Resimler kendilerine aitse onu da belirtsinler. Sırf bu yüzden kaynak linklerinin nasıl belirtileceğini anlatan bu yazıyı yazdım. Ben ve ekip arkadaşlarım bu konuda çok zorluklar yaşıyoruz. Çok güzel yazılar yazılıyor ama kaynak linkleri verilmediği için yazıları seçemiyoruz. Bazı kullanıcılar kaynak belirtmemeye devam ediyorlar böyle olunca da kara listeye alınıyorlar ve yazıları hiçbir projeden oy desteği alamıyor.

Hakkında buradaki hiçkimsenin bilmediği bir şey? (Mutlaka vardır :))

Tabii ki herkesin olduğu gibi benim de var.:)) Evet sıkı durun söylüyorum. Ben hiç hayatımda yurtdışına çıkmadım biliyor musunuz? :(( ama çok istiyorum. İnşallah bir gün nasip olur. Evet bunu bilmiyordunuz değil mi ? Çok şaşırdınız değil mi? :))

Son olarak bu yazıyı okuyanlara neler söylemek istersin?

Bu yazımı okuyan çok değerli ve sevgili Steemit okur ve yazarları burada sizlerle olmaktan her zaman mutluluk duydum. Sağlığım ve vaktim elverdiğince de olmaya devam edeceğim. Buradan @ned kardeşime de ayriyeten teşekkürlerimi sunuyorum bizler için böyle güzel bir platform oluşturup, bizleri bir araya getirdi. Ayrıca @damla cım sana ne kadar teşekkür etsem hakkını ödeyemem çok emeğin var. Yine @sudefteri @sahinadm hocam ve tüm @hosgeldin ekibine de ayrıca teşekkür ederim. Hepsinin yüreği çok güzel. Ve daha adını yazamadığım bir çok güzel insana teşekkür ederim.


Steemit Röportajları serisi postlarının steem gelirleri röportaj yapılan üyeye ve @trproje'ye gönderilecektir.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
95 Comments
Ecency