Steemit Röportajları #1: Sudefteri

Merhabalar herkese,

Bu akşamdan itibaren yeni "Steemit Röportajları" serisine başlıyorum. Eğlenceli olacağını umuyorum. Belki bu sayede yazma isteğim de geri gelir. Bir süredir yurt dışında olduğumu bahane ederek yazmadığımı fark etmişsinizdir 🙂 Yazmasam da hep buralardayım. Nelerle uğraştığımdan bir başka yazımda bahsederim belki.

Bir süredir arkadaşlarla yakında başlatacağımız @trproje adlı projemizi geliştirmek için fikirler üretmeye çalışıyoruz. Sevgili @sudefteri geçen gün “neden Türk üyelerle röportaj yapmayalım” diye bir teklifte bulundu. Fikir bana çok cazip geldi açıkçası. Nasılsa buradaki herkesi tanıyorum. Herkes biraz iddialı mı oldu 🙂 Hepinizi olmasa da burada bir süre vakit geçiren herkesi tanıdığımı söylersem sanırım çok yanlış olmaz. Öyleyse röportaj serisini başlatmamam için şu anda hiçbir engel yok.

Madem fikri ortaya atan @sudefteri oldu o halde ilk röportajıma kendisini konuk edeyim dedim. Sağolsun beni kırmadı, teklifimi kabul etti ve sorularımı cevapladı.

İşte Sudefteri İle Röportajım


Resim kaynağı: Gerçekleştirilmiş Hayali Röportaj #1 by @tahirozgen

Damla: 1- Öncelikle röportaj teklifimi kabul ettiğin için teşekkür ederim @sudefteri. İlk sorumu sorayım: Steemit'le nasıl tanıştın?

Sudefteri: Bana kalbin kadar temiz olan bu sayfayı ayırdığın için teşekkür ederim sevgili @damla 💐 Uzun zaman olmuş bu cümleyi kurmayalı, en son ilkokulda hatıra defterlerine yazıyorduk. :)

Daha önce tanışma yazımda da bahsettiğim gibi beni buraya tabir-i caizse biraz zorla, günler süren darlamalarıyla getiren; her şeyin suçlusu sevgili @neokuduk'tur. :) 'Daha üye olmadın mı?' mesajlarından bıkıp kayıt oldum. Onay mailine rağmen giriş yapmayınca, 'sana daha bir şey demiyorum' sözünden fazlasıyla kızmış olduğunu anladıktan günler sonra, buraya ilk adımımı atsam da hoşuma gitmemişti.

Fazla üşengeç olduğumdan, kısaca derdimi anlattığım twitterdan; nasıl upuzun yazılar kaleme almaya evrildim hâlâ anlamıyorum. 🤷‍♀️ Üstelik hepsini telefondan yazmak, akıllı insanların yapabileceği şeyler olmasa gerek.🤦‍♀️

Aslında başta böyle 'istemem yan cebime koyvari' gibi görünüyorum; ama geçerli bir sebebim vardı. Kendisi "Bak çok güzel bir oyun var, hadi yükle de oynayalım." deyince ben hiç ikiletmeden kabul eder, birkaç gün sonra bırakınca tek başıma kalırdım. Burada da aynı akıbete uğrayacağımı düşündüğüm için istememiştim ki hislerimde yanılmadığımı anladım. :)
Tekrar döndüğün için ve sayamayacağım her şey için teşekkür ediyorum @neokuduk 🌼

2- Steemit bloğunu seni tanımayanlara anlatman gerekirse neler söylemek istersin? Neler yaparsın, ne tür yazılar yazarsın?


Kaynak: @sudefteri

Hani bazı bloglar var belli bir tarzı olan. Bilimsel içerikler, hikâyeler, hayatı kolaylaştıran bilgiler içerir ve neyle karşılaşacağını az-çok tahmin edersin. Bu soruya cevap vermek hem çok kolay hem değil.

Benim sayfam, sanki evde bazen karalama yaptığım defterimin biraz daha derli toplu hâli gibi diyebilirim. İçinde işe yarayacak önemli bilgi olmayan, hiçbir şey vadetmeyen, kendi hâlimde takılarak özgür hissettiğim tek yer diyebilirim. Keşke ailem bilmeseydi daha farklı yazabilirdim. Doğum günümde yazdığım yazıyla bile onları üzdüğümü öğrendikten sonra, bir çılgınlık yapıp kendime yeni bir hesap açtığımı da burada itiraf ediyorum. 🙆‍♀️
Bu satırları yazarken hastalığın verdiği etkiden olsa gerek, her şeyi anlatasım var.. Heey kendine gel. :)

Kitapların içine gömülüp onlardan heyecanla bahsettiğim, 'ilmeği kaçmış bir hayat bizimkisi' dediğim ama minnoş örgüler yapmaktan vazgeçmediğim, annemin 'ifşa etme bizi' diye söylemesine sebep olan eski hatıraları anlattığım, kovboy hikâyelerinde hep kızılderililerin tarafını tuttuğum, nostaljik şekerlemelerle damaklarda o eski tatları arattığım, sevdiğim şarkıları çalarak sessiz sayfamı şenlendirdiğim, bir radyo tiyatrosundan sinek vızıltılarına anında geçiş yapabildiğim, yol kenarındaki kurabiyeden yola çıkıp upuzuun yazı döşediğim, kumandasızlıktan kendimi yazılara vurduğum, Ani Harabeleri'nin soğuk ve ürkütücü yüzüyle tanıştırdığım, sonbaharı bir eflatun ölüm ile peşpeşe andığım Su misâli akan bir sayfa benim için..
Kovboy sever kız olarak tanındım; ama son zamanlarda birazcık ihmâl ettim. Ne tür yazılar yazdığıma dair şu yazımdan kopya çekmek serbest değil mi aynen ekledim de. :)

3- Burada olmaktan memnun musun, eksikliğini duyuyorum dediğin bir şey var mı?

Burada olmaktan memnunum. Bazen yaşanan şeylerden sonra içimden gitmek geçse de bu sese şimdilik kulak vermedim.
Sevdiğim arkadaşlarımın bazısını burada görememek benim için en büyük eksiklik. Hem de baya üzücü..

4- Bu platformda kendine fikren yakın hissettiğin kişiler var mı?


Kaynak: @sudefteri

Kendime yakın hissettiğim arkadaşlarla bir aradayım discordda. Burada daha çok yakın hissettiğim @arafs var. -Di'li geçmiş zaman kullanmak istemiyorum. :( Tarz ve fikir olarak benzeyen yanlarımızın çok olduğunu düşünüyorum. @punky'i ise steemitteki yazılarından çok, discord sohbetlerinden tanıdığım için dışarıda da görüşmek isteyebileceğim nadir kişilerden birisi bana göre. Sevgili @damla'nın da fikirlerine sonsuz güvenim var. Bazen 'gerçekten, gerçek mi?' diye düşünmüyor değilim. :) @tahirozgen @doctorbishop ve @sahinadm sizleri de anmasam eksik kalırdı tabi ki. :)

@baycan canım seni de anmak isterdim; ama senin o ulvî iyi niyetine ve kalbinin güzelliğine ulaşamadığım için fikren benziyoruz dersem sana haksızlık etmiş olacağım.. Sadece ismin burada olsun istedim. 🌸

5- Kullandığın Steem tabanlı uygulamalar var mı?

Eskiden esteem kullanıyordum ama bıraktım. Steemauto dışındaki uygulamalar ilgimi çekmemiş şimdi fark ettim.

6- Steemit'ten ayrıldığına üzüldüğün üyeler oldu mu? Varsa kimler?

Aslında yukarıda biraz değinmiştim. Tabi ki @arafs ve @punky Bir gün döneceklerine dair inancımı hiç kaybetmedim.. 🙇‍♀️

7- Steemit'te hayal kırıklığı yaşadığın anlar oldu mu?

Aylar öncesinde birkaç üzücü olay yaşandı ve bunun neticesinde sevdiğim insanlar da gidince, buralar anlamını yitirmişti. Aslında anlatılacak çok şey var hem de hiçbir şey yok gibi..

Bazılarının birkaç dolar için yaptıkları şaşırtmıştı beni; çünkü kafamdaki steemit asla bir face veya insta gibi değildi. Ne yazık ki insanlar için platform farklılığı bir şey değiştirmiyor her yerde aynılar. Kağıttan kedi bile olamayanların bir daha buraya gelmesini istemediğim için steemin bu seyirde devam etmesinden memnunum. Mantıksız gelebilir ama benim için böyle. 🤷‍♀️

Yükseldiği an yine o kavga ve hasetlik ortamını tekrar yaşamak istemiyorum..

8- Buradaki dostlukları nasıl buluyorsun?

Dostluk değil de güzel arkadaşlık diyelim. Çünkü dost nedir, nasıl bir şeydir tanımadığım için bilemiyorum. Eğer anonim takılmasaydım, buradaki bazı arkadaşlarla steemit buluşması yapıp görüşmek isterdim. :) Her şeye rağmen güzel bir ortam var..

9- Çok beğendiğin yazılar oldu mu? Varsa birkaç yazıyı bizimle paylaşabilir misin?

İlk aklıma gelen, @yasujizr'nin aylar öncesinde kaleme aldığı always yazısı oldu.

Hangimiz sihrin gerçek olduğu bir dünyada yaşamak istemez ki? O dünyada bir sihirbaz olmak, Diagon Yolu'nda asasını seçmek, Dokuz Üç Çeyrek Peronu'ndan Hogwarts'a doğru yola çıkmak, o ihtişamlı şatoda hareketli merdivenlerden geçmek, Hogwarts'ta okumak, Quiddicth seçmelerine girmek, büyüler ezberlemek ve bütün o dünyayı keşfetmek istemez ki. Fantastik Edebiyat keşfetmektir. Edebiyat, keşfetmektir aslında.
Harry Potter'cı olmamın bir etkisi vardır muhakkak, unutmamışım. :)

Sonra @sahinadm'in 'bazı dokunuşlar olmuş' ismini verdiğim şiirini çok seviyorum.

sana bazı dokunuşlar olmuş zamanında diyorum neden senden bir tane daha yok sana zamanında bazı dokunuşlar öpüşler olmuş biliyorum yoksa nasıl olur da bu kadar tek iken bir sürü ikiz oluveriyorsun biz cehenneme nehirler olup akarken sen ne kadar da müsterihsin görmüyor musun
Yine @doctorbishop'un bu hikâyesinin bildirimini, son İstanbul ziyaretimde yolda yürürken almış; bir kitapçıya girip ayaküstü okumuştum. :) Güzel bir andı benim için, hayali evimi anlattığı bölümü çok beğenmiştim.
Yürümeye devam ettim ve bir ev gördüm. Fakat ev sudan yapılmıştı. Akmaya devam ediyor ama şeklini koruyordu. Eve yaklaştığımda kapı yere döküldü. Girmem için hiç bu kadar ince bir davet almamıştım. Girdim ve @sudefteri ile orada tanıştım. Bütün o şırıltının içinde oturuyordu.
@tahirozgen'in abuk kuşlar'ının kanat çırptığı, kanatlı geyiklerin arz-ı endâm ettiği, güzâf-ü lâf'larla dolu tüm yazılarını beğensem de bu yazısında o an hissettiklerimi bulmak etkilemişti beni..
Belki sebebi buydu içimizdeki yıldızların sönmeye bu kadar gayret etmesi ve ruhumuzda kara deliklerin açılması.
Her ne kadar üzerinden aylar da geçmiş olsa, bir sayfasını bile okuyamadığım o muhteşem seriyi anlattığı yazısını hâlâ çok beğeniyorum. @neokuduk umarım bir gün ben de başlayabilirim..
Zaman çarkı döner ve çağlar gelir gider olmuş olan, olacak olan ve olmakta olan her an gölgenin altında ezilebilir. Bırakın ejder bir kez daha zamanın rüzgarlarına binsin...
Sevgili @damla'nın o harika ve bilgilendirici yazılarını okumayan yoktur sanırım. Benim için hepsi ayrı ayrı değerli; ama burada kendine dair ufacık detayları okumak bile beni mutlu etmişti.
Bir ara kendimi kaptırıp gidiyordum. :)
Daha fazlasını okumak istediğimi söylememe gerek yok sanırım. 🤷‍♀️

Son olarak da @murattatar'ın yazıları kadar yorumlarını da beğendiğimi söylemek isterim. :) 1. yıl kutlama yazımda bahsetmiştim; ama daha sonra yazdığı bu satırları da anmak istedim.

Yorum yapmayı seven ve yazılar altındaki tüm yorumları okuyan biri olarak, ilgimi çekmesi garipsenecek bir davranış değil di mi. :)

Su, ruhunu berraklaştırır. Gönlünü, gülüşünü.Toprak şerha şerha çatlar, çiçekleri solmuş. Çarezar. Susuz. Hani Tethys görse şehri deniz yapar. Kurumuş bir yaprak vedalaşır. Toprağın harfsiz mektubudur bu. Nasıl! diye kükrer su, kubbeden yankılanarak imdat olur toprağa. Çiçeğe, yaprağa. Nereye değerse su, oraya hayat verirmiş. Ne zaman ki...
'Daha fazla yazı eklemek isterdim ama şimdiden çok uzun oldu galiba :( '

10- Yeni gelen üyelere ne önerirsin?

Öncelikle burayı bir kazanç kapısı olarak görmemelerini tavsiye ederim. Hoş, burayı okuyacaklarını da sanmıyorum ama trendlerdeki yüzlerce dolar alan postlara aldanmayın. :)

Buraya; iyi, yazmayı seven, kendini yazarak ifade etmenin mutluluğuna varmış, güzel arkadaşlık ve iletişim kurabilen insanların gelip devam etmesini isterim.

11- @hosgeldin ekibinin yönetimini üstlendiğini biliyoruz. Çalışmalar nasıl gidiyor. Kısaca bahsetmek ister misin?

Yönetimini üstlenmek demeyelim de bir parçasıyım diyelim, bu kulağa daha hoş geliyor. :) İlk baştan beri fahri olarak sürdürdüğümüz, yeni gelen ve desteğe ihtiyacı olduğunu düşündüğümüz kişilere yardımcı oluyorduk. Bunu @hosgeldin çatısı altında yapmak daha iyi oldu. Detaylı bilgi için burayı okuyabilirsiniz. Bu ekiple olduğum için mutluyum, arkadaşlarıma teşekkür ederim. 💐

12- Yeni projemiz @trproje hakkında ne düşünüyorsun?

@trproje #tr topluluğu içinde güzel işler yapmaktan başka amacı olmayan oluşumları bir çatı altında toplayıp, yine insanlara fayda sağlayacak bir proje adı üstünde. :) Daha tam aktif olmadığı için fazla şey söylemek istemiyorum, tekrar umutlanmama vesile olduğu için seviniyorum..

13- Son olarak bu yazıyı okuyan üyelere neler söylemek istersin?

Buraya kadar okuyan varsa eğer teşekkür ederim, galiba birazcık uzun oldu yine. :(

Bu formatın ilk kurbanı olacağımı hiç düşünmemiştim, üzerinde konuşurken çok rahattım ta ki soruları görene dek. :)

Sürpriz teklif ve steemitte yaptığı tüm güzellikler için sevgili @damla'ya çok teşekkür ediyorum.. 💜

İyi ki varsın, iyi ki aramızdasın. Sen de İspanyollara gideceksin diye bir an korkmuştum; ama neyse ki seni kaptırmadık. :)

Bu defterin sayfasını da geleneği devam ettirerek kapatmak istiyorum. :)
S. S. V. D. S. O. S. 🙆‍♀️


Steemit Röportajları serisi postlarının steem gelirleri röportaj yapılan üyeye ve @trproje'ye gönderilecektir.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
85 Comments
Ecency