This content was deleted by the author. You can see it from Blockchain History logs.

Hiç ısınamadım seriye. Gerçi ön yargıyla başlamıştım zaten. O zamanlar benim için bir ergen kız kitabıydı :D

Filmine denk geldim izleyeyim demim ama olmuyor bir türlü olmuyordu. Beyaz atlı prens klişesi bir vampir olmuş çıkmış. Fantastik eserlerde aşk olmasın demiyorum. Fantastik bir evrende aşk da olmalı hüzün de olmalı nefret de olmalı...Örneğin Star Wars de içerisinde harika bir aşk hikayesi barındırır ama bu göze göze sokmaz, insanları baymaz. Alacakaranlık ise klasik bir genç kız kitabına(buradaki cinsiyetçilik benim tarafımdan değil, yayın evleri tarafından yapılıyor) vampir kurtadam giydirmek olmuş. Bir an postu gördüm ve acaba seriyi ne kadar seveceğini mi yazacasın diye kuşkuyla okurken, yazının sonlarına doğru aynı görüşye olduğumuzı anladım ve mutlu oldum :D

Cinsiyetçilik konusuna hiç girmiyim yorum bitmez. Ekşi sözlükte orta okullarda okunan bazı aşk kitapları hakkında bir başlık vardı. Şu an ismini hatırlamıyorum başlığın ama orada da bu tür kitapların kadınlara sadece sevme sevilme sevişme amaçı aşıladığı üzerineydi. Bize Bellalar değil Katniss Everdeenleri seviyoruz.