Jaka przyszłość dla społeczności steem ?

Powiem szczerze, że czuje się zawiedziony. Pokrótce napiszę czemu.

Poświęciłem sporo czasu aby wejść w meandry tego systemu. Z pozoru wszystko wygląda super.
Nawet lepiej niż super. Wierzyłem, że to nawet może być rewolucja. Namawiałem wszystkich znajomych aby rejestrowali się, i dołączali. ( pomijam sprawę niemożliwości założenia kont a) Teraz czuje się zawiedziony, gdyż wygląda na to ,że społeczność ma inne cele niż światły cel zdecentralizowanego internetu.

w punktach, rzeczy które sa dla mnie nie zrozumiałe:

Zasada: wartościowe treści sa nagradzane walutą steem.

Prawda, jest taka, że steem dostaja tylko te posty, ktore sa podbijane botami.
Boty to najbardziej dla mnie niezrozumiała część tego systemu.
Brak przejrzystych zasad, dotyczących używania i tworzenia botów, doprowadzało do sytuacji gdzie kilka botow z top listy
https://steembottracker.com/
zarabia, a reszta ląduje na czarnolisto.
Po za tym, wystarczy dodać dosłownie cokolwiek, i zgłość do podbicia i zapłacić, a wpis ląduje w gorących.
Ostatnia sytuacja ze strimi: wpis z błędym linkiem, zarabiał, oraz był w aktywnych. Normalnie był by to wpis do poprawy lub dodania jeszcze raz.
Przez boty, nie ma sensu w ogóle coś takiego jak "gorące" bo to nie żywa reakcja userów powoduje, ze posty sie tam znajdują. Tylko płatne podbicia.

Zawiedziony też, jestem brakiem dyskusji w komentarzach. Brak interakcji widać tez w braku ocen komentarzy

np. post: https://strimi.pl/strimi/@m-b-b/strimi-w-zachodniej-francji-maj-powsta-najwiksze-wiszce-ogrody-od-czasw-staroytnych-20180315t105142467z

Otrzymał 1 komentarz od, żywej osoby, jednak nawet autor spisu nie upvotował tego komentarza.
Czy to oznacza, ze te wpisy sa dodawane maszynowo i tak naprawdę powstaje tu jeszcze większy śmietnik niż na wykopie?

Dziwnie sprawia tez wygląda z #utpian-io, jakiś czas temu koleś pisał o swoim projekcie, i dostał sporo upvotów i pozytywnych komentarzy. Projekt otwarty oczywiscie. Otrzymał on 2 proporcje loga, ktore zostały zatwierdzone na #utopian-io.
Dodałem swoją propozycję, gdyz zamuje sie tym zawodowo i chciałem wesprzeć projekt.

Jakie było moje zdziwienie, gdy sie okazało, że moderator utopian nie akceptuje mojego wkładu, bo projekt nie jest rozwijany, ( mimo ze swoim wkładem właśnie go rozwinąłem ) i poza tym logo jest złe bo jest złe i już.
Wszystko stalo sie jasne gdy zobaczyłem, ze mod ktory akceptuje propozycje, sam produkuje dzienie po kilka resource, i konkurencyjne projekty po prostu uwala.

mam jeszcze sentyment

Ciekaw jestem jak projekt bedzie sie rozwijać, jednak widzę, że nie ma tu demokracji.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now