This content was deleted by the author. You can see it from Blockchain History logs.

[Hungarian] Gondolatok a Steem blokklánc jövőjéről (2019.02.26)

Ezt eredetileg egy hozzászólásra szánt válasznak terveztem, de aztán láttam, hogy jó hosszú lett, így inkább blogbejegyzést csináltam belőle.

A lentebbi idézetek @gabbynhice ezen hozzászólásából származnak.

"Pontosan. Kell az hogy kicsit az ember turbozza magat. Mert hiaba mondanak sokan barmit ilyen vilagban elunk.
En is igazi voteot szinte csak a magyaroktol kapok itt. Meg par emberketol akikkel joban lettem de ugye mind kb. egy szinten vagyunk."

Hát, ez az. Igen, ez a baj. Az emberek többsége önző és kapzsi.
Sok ember egy "körben" szavazgat, sok ember (sokszor) még abban sem, mert (legtöbbször) saját magát upvote-olja.
Ennek az az eredménye, hogy emberek ezrei csalódnak, mert figyelmen kívül maradnak a bejegyzéseik, és előbb-utóbb elhagyják a Steemit-et és a Steem blokkláncot is.
A bid-bot-ok meg gyakran veszteségesek a felhasználók számára.

"Most a moonsteem pl. hihtetlenul addictive. Apropo ha meg nem lattad akkor szigoruan adom a reflinket😊 Csak voteolni kell a postjukat es adnak par centet hogy jatszhass😊"
Köszi, de nekem a Magic Dice óta elég volt a Steem-es szerencsejátékból.
A továbbiakban nem fogom az amúgy is (pénzügyileg) gazdagokat még gazdagabbá tenni. Vagy legalábbis a Steem-en biztosan nem. Dugják fel a centjeiket oda, ahova/ahová gondolom.

"De lenyegeben sok app van most ami fel fogja szerintem tolni az arfolyamot csak ki kell varni. Lehet nem is lesz olyan sokara😊"
Az a sok dApp talán lehet, hogy ideiglenesen feltoltja majd az árfolyamot egy darabig, de szerintem ennek hosszabb távon nem nagyon lesz hatása.
Nem az alkalmazások határozzák meg az emberek természetét.
Az emberek többsége a Steemit-en is és más helyeken is ugyanúgy önző és kapzsi.
Lásd Musing. Amíg a Musing upvote-olta a kérdéseket és a válaszokat, addig javarészt ott is rendes interakció volt, kérdésekkel és válaszokkal, de egy idő után egyre több lett a kérdés, és egyre kevesebb a válasz a kérdésekre. Mióta a Musing felhagyott a kérdések és a válaszokat upvote-olásával, azóta az oldalon a felhasználói aktivitás is megcsappant.
Nem fogok hazudni, én is lényegében felhagytam a használatával. Néha ránézek, de ennyi.
A lényeg, hogy az emberek többsége a pénzért aktív a Steem-en, ami nem feltétlenül baj.
Én is jórészt ilyen vagyok, de ugyanakkor szeretek másokat upvote-ttal támogatni, még ha csak $0.006-ot is ér manapság egy 100%-os upvote-om.
Én 2018.03.20-án nyomtam utoljára a saját bejegyzéseimre/kommentjeimre upvote-ot.
Azóta csak a közösség bejegyzéseire/kommentjeire nyomom az upvote-okat.
Szóval az emberek pénzközpontúsága nem feltétlenül baj.
Az már inkább, hogy sokan önző módon csak a saját hasznukat nézik.
Lehetne úgyis pénzközpontúnak lenni, hogy egymást (és ezzel együtt az egész Steem blokkláncot) támogatva vagyunk aktívak, de a többség nem ezt teszi.
A TokenBB-re (fórum a Steem blokkláncon) is igaz ez.
Pontosabban annak teszt részére (https://test.tokenbb.io).
Viszonylag friss fórum a Steem blokkláncon (2019 február eleje óta megy elvileg), de már most rengeteg fórumtéma van megnyitva, viszont sok témánál 0 vagy csak néhány válasz/hozzászólás van. Szinte nincs normális, emberi interakció.
Az emberek szinte nem is törődnek mások bejegyzéseivel.
Amenny felhasználó (és főleg amennyi téma), az alapján több száz válasznak kellene lennie az oldalon.
De szerintem már most több a fórumtéma, mint amennyi válasz van összesen.
Na jó, talán nem, de a jelenlegi legforgalmasabb fórumtémában is csak 62 válasz van, miközben ránézésre is már most több száz fórumtéma van, sok válasz/hozzászólás nélkül, úgyhogy erről ennyit.
Szóval itt is az emberek önzősége mutatkozik meg. Ahogy a Steemit-en és szinte minden más dApp-on is.
Sokan blogolnak/posztolnak, de sajnos sokkal kevesebben foglalkoznak mások bejegyzéseivel.
Egyedüli kivételként a dPoll-t tudom felhozni, ott (legalábbis jelenleg) van valamilyen összefogás, de az is inkább csak egy kisebb csoport.
A Steem blokkláncon az emberek többsége nagyon önző és kapzsi, csak a saját javát nézi, és ez szerintem rányomja a bélyegét a blokklánc jövőjére hosszabb távon.
És valószínűleg ezért is nem fog hosszabb távon menni, vagy legalábbis jó értéken lenni a Steem.
Ha fel is megy majd az értéke, akkor valószínűleg rengetegen fogják majd eladni a likvid Steem-jeiket, Steem Dollárjaikat (SBD), amivel újra csak azt érik majd el, hogy ismét(elten) lezuhan (majd) az árfolyam. De az is lehet, hogy még (jóval) előtte tovább zuhan.