This content was deleted by the author. You can see it from Blockchain History logs.

روش‌های درمانی گاستریت

به طور کلی، درمان گاستریت بستگی به علت آن دارد. مثلاً در مواردی که بر اثر مصرف داروهای ضد التهابی غیراستروییدی و یا الکل گاستریت حاد ایجاد شده است، با متوقف کردن مصرف این مواد می‌توان گاستریت را درمان کرد.

در بعضی از موارد نیز برای درمان گاستریت از داروهای مختلف استفاده می‌شود. از جمله داروهایی که برای درمان گاستریت مورد استفاده قرار می‌گیرند، داروهای آنتی‌بیوتیکی هستند که برای کشتن باکتری هلیکوباکتر پیلوری مورد استفاده واقع می‌شوند. در بیمارانی که این باکتری در دستگاه گوارش آنها یافت شده است، از آنتی‌بیوتیک‌های مختلفی می‌توان برای مبارزه با این میکروب استفاده کرد. به‌عنوان مثال کلاریترومایسین و آموکسی‌سیلین یا مترونیدازول می‌توانند این باکتری را از بین ببرند. معمولاً دوره‌ی درمان ۷ تا ۱۴ روز است، که باید این آنتی‌بیوتیک‌ها در طول دوره‌ی درمان به‌طور کامل مصرف شوند.

gastritis treatment
Image credit: everydayhealth.com

داروهایی نیز هستند که تولید اسید در معده را متوقف می‌کنند و باعث التیام معده می‌شوند. مهار کننده‌های پمپ پروتونی با بلوک کردن عمل پمپ‌های پروتون که اسید تولید می‌کنند، موجب توقف تولید اسید می‌شوند. به‌عنوان مثال، امپرازول و پنتوپرازول از جمله‌ی مهار کننده‌های پمپ پروتون هستند.

باید دانست که مصرف طولانی‌مدت مهار کننده‌های پمپ پروتون، خصوصاً با دوز بالا، خطر شکستگی لگن، مچ، و ستون فقرات را افزایش می‌دهد. بنابراین، در برخی از موارد توصیه می‌شود که به همراه این داروها مکمل کلسیم نیز مصرف شود.

برخی از داروها نیز هستند که با مسدود کردن گیرنده H2‎ هیستامین از تولید اسید جلوگیری می‌کنند. این داروها، از قبیل رانیتیدین، فاموتیدین، و سایمتیدین نیز درد گاستریت را کاهش می‌دهند و التیام معده را تقویت می‌نمایند.

داروهای آنتی‌اسید از جمله داروهایی هستند که برای تسکین درد معده استفاده می‌شوند و شامل هیدروکسید آلومینیوم و هیدروکسید منیزیم هستند. عوارض جانبی این دو دارو به ترتیب شامل یبوست و اسهال است.

Logo
Center