Shakshouka - delicious breakfast dish 🍅🍳 / Szakszuka - pyszne danie śniadaniowe 🍅🍳

1.JPG

I ate shakshouka for the first time a few years ago, during a workshop in Poznan, when we went to a restaurant for breakfast. I really like the taste of this dish and I make it myself from time to time. Today I will show you how to make shakshouka according to my simplified recipe.

Pierwszy raz jadłam szakszukę kilka lat temu, podczas jakichś warsztatów w Poznaniu, gdy poszliśmy do restauracji na śniadanie. Bardzo polubiłam smak tego dania i robię je sobie od czasu do czasu w domu. Pokażę wam dzisiaj jak zrobić szakszukę, wg mojego uproszczonego przepisu.

2.JPG

Ingredients:

Canned tomatoes (I chose organic) or fresh tomatoes (in season)
Eggs (2 or 4), depending on how much you want to eat, 2 are enough for me :)
onion
spices: turmeric, curry, cumin, dried tomatoes with herbs, oregano, wood garlic
Oil

There is also red lentil in the photo. Some people make shakshouka with lentils and it is very tasty, but this time I didn't add it to shakshouka.

Składniki:

Pomidory z puszki (ja wybrałam ekologiczne), albo świeże pomidory (w sezonie)
Jajka (2 lub 4), w zależności od tego ile chcecie zjeść, mi wystarczają 2 :)
cebula
przyprawy: kurkuma, curry, kmin rzymski, suszone pomidory z ziołami, oregano, czosnek niedźwiedzi
olej

Na zdjęciu jest jeszcze czerwona soczewica. Niektórzy robią szakszukę z soczewicą i jest ona bardzo smaczna, jednak ostatecznie tym razem nie do dawałam jej do szakszuki.

3.JPG

First, I fried the onion in oil, then added organic, canned, sliced tomatoes to it.

Najpierw podsmażyłam cebulkę na oleju, następnie dodałam do niej ekologiczne, krojone pomidory z puszki.

4.JPG

I fry the tomatoes in a pan, stirring them from time to time, after some time I also added spices: curry, turmeric, cumin, oregano and wood garlic.

Pomidory smażyłam na patelni, co jakiś czas je mieszając, po jakims czasie dodałam też przyprawy: curry, kurkumę, kmin rzymski, oregano i czosnek niedźwiedzi.

5.JPG

Then I added the eggs. I put a lid on the pan to let them cook well. After a few minutes the shakshouka was ready :)

Następnie dodałam jajka. Przykryłam patelnię pokrywką, żeby się dobrze usmażyły. Po kilku minutach szakszuka była gotowa :)

6.JPG

I ate it with a fresh baguette :) It was delicious. The mix of spices added a cool, oriental flavor to the dish.

Zjadłam ją ze świeżą bagietką :) Była pyszna. Mix przypraw dodał potrawie fajnego, orientalnego smaku.

7.JPG

Enjoy your meal!

Smacznego!

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
8 Comments
Ecency