Krakowsko-tarnowska zagadka drzwiowa

Sławkowską przechodziłem wiele razy. Jednak dopiero po blisko roku mieszkania w Krakowie, zwróciłem uwagę na drzwi pod numerem 24...

IMG_5923.jpg

W Krakowie nie brakuje ładnych drzwi. Nawet przy Sławkowskiej jest kilka. W tych pod numerem 24 nie byłoby w zasadzie nic nadzwyczajnego, gdyby nie jeden fakt - doskonale znam ich bliźniaka. Tak się bowiem składa, że łudząco przypominają one drzwi do tarnowskiej Akademioli.

IMG_1816.jpg

Budynek pierwszej tarnowskiej szkoły powstałej przy Katederze był przebudowywany kilka razy, trudno więc znaleźć mi informacje kto i kiedy stworzył ten portal. Być może ta sama osoba, bo oba budynki należały do Kościoła. Kamienica przy Sławkowskiej 24 była częścią klasztoru.

obraz.png

A może są to zupełnie zwykłe drzwi, których w Polsce wiele, a ja ich po prostu nie zauważałem. Jeśli znacie podobne "egzemplarze", to dajcie znać. Nie zmienia to jednak faktu, że Damaszek Europy nie może mnie opuścić i dopada mnie nawet na krakowskiej ulicy (3 minuty od @krolestwo).

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
2 Comments
Ecency