This content was deleted by the author. You can see it from Blockchain History logs.

Alternatywny Tenteges

Przedwczoraj opublikowałem wpis, w którym opisałem zasady gry stworzonej specjalnie na @lekcje polsko-ukraińskie. Na koniec poprosiłem o odgadnięcie zdania, które ułożyłem z kart widocznych na fotografii. No i okazało się, że jest z tego niezły ubaw, bo propozycje często były zaskakująco różne.

Ułożone przeze mnie zdanie brzmiało:
NOCĄ DOBRY KUCHARZ KUPUJE LAMĘ ŚPIEWAJĄCĄ O SZPITALU.

Tymczasem propozycje były następujące:

  1. Nocą dobry kucharz usiłuje butów szukać pod kolor.
  2. Kobietom dobrym kucharze usiłują buty sprzedawać na spotkaniu.
  3. Dzień dobry kucharzu, kupiłeś buty sprzedawane pod szpitalem?
  4. Dzień dobry, kucharz usiłował lamę sprzedawać pod szpitalem.
  5. Dniu dobremu miejsce odpowiada butem śpiewającym o dżemie.
  6. Dzień dobry, zeszyt kupiłem lamie, powtarzam, że spotkanie.

I tak oto zupełnie przypadkowo powstała alternatywna wersja Tentegesa. Zasady są proste. Jedna osoba bierze 12 kart i z 8 układa zdanie. Reszta graczy spisuje (na kartce) jak wg nich brzmi ułożone zdanie. Zwycięża ten, kto trafił więcej słów. W wersji hardkor można byłoby to połączyć z rysowaniem.

Nocą dobry kucharz kupuje lamę śpiewającą o szpitalu.

PS. Gramy dalej? Ktoś odgadnie zdanie ułożone na pierwszym zdjęciu?