225 zgłoszeń, czyli refleksje po 2 lekcji

Zgłoszenia na lekcje polsko-ukraińskie wciąż spływają. W momencie publikacji niniejszego wpisu jest ich 225. Oczywiście mógłbym wstrzymać zapisy, ale jak to mówią - od przybytku głowa nie boli. Przynajmniej będę wiedział jaka jest realna skala zainteresowania, któremu musimy podołać. Jak już ruszyła machina promocyjna, to niech się kręci i wyhamuje sama.

Co jednak ciekawe, wszyscy dotychczasowi uczestnicy o lekcjach nie dowiedzieli się wcale z Internetu, ale... z kartek z kodem QR zawieszonych w oknach KBK. Nie sądziłem, że ta forma reklamy może być tak skuteczna. Do Polaków raczej nigdy nie docierała. A tu proszę...

Wczoraj po raz pierwszy przeprowadziłem zajęcia w formacie grupowym. Zamiast 1 + 1 było 1 + 4. No i cóż, wciąż preferowaną opcją jest jeden na jeden. Mam wrażenie, że koncentracja jest wtedy największa. Z drugiej jednak strony, może okazać się, że mając niewystarczającą liczbę Polaków (i metrów kwadratowych) trzeba będzie pójść na jakiś kompromis. Zresztą dotychczasowe lekcje potwierdziły w 100% moje intuicyjne założenie, że paradoksalnie Ukraińcy mieszkający w Polsce wcale nie mają okazji do rozmawiania po polsku. W tej sytuacji rozmowy w jakimkolwiek formacie wypełniają tę lukę. Myślę, że dobrze byłoby nie poprzestawać na konwersacyjnych lekcjach i po prostu zapraszać Ukraińców na wydarzenia w KBK.

Tymczasem głównym wyzwaniem jest ogarnięcie lekcji w przyszłym tygodniu. Wczoraj stworzyłem osobny formularz dla Polaków uwzględniający tylko wtorek i środę. Najpóźniej jutro chcę wysłać informację do wszystkich chętnych, że obecnie nie jesteśmy w stanie zorganizować zajęć dla wszystkich, ale pracujemy nad tym. @justynao podsunęła mi całkiem ciekawą stronę - Doodle.com, gdzie można tworzyć kalendarz spotkań określając limit osób. Teoretycznie każdy chętny do rozmowy Polak mógłby utworzyć własny kalendarz, na którym oznaczyłby dni swoich dyżurów. I na każdy taki dyżur mogłyby się zapisać max 2 osoby... Może jest to jakieś rozwiązanie. A może znajdzie się inne...

Dziś w każdym razie - odpoczynek. Zamknąłem KBK. Muszę wszystko dobrze przemyśleć i zreorganizować.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Ecency