Bai Terek

Na "Bai Terek" trafiłem jakieś 2 lata temu. Zaraz na początku postania grupy, która wtedy (o ile dobrze pamiętam) jeszcze nie miała nazwy. Zespół tworzy trzech chłopaków z Ałtaju: Gesar Dangeev, Ezenday Balbin i Ayan Enchinov. Choć nie zawsze występują w pełnym składzie.

Kompletnie nie rozumiem o czym śpiewają, a są na tyle nieznani, że nikt ich nie tłumaczy. Sama muzyka przemawia do mnie, choć w zasadzie nie jestem fanem gardłowego śpiewu. W ich wykonaniu brzmi to jednak inaczej niż to, z czym miałem do czynienia przy odsłuchu jakiś skostniałych Mongołow. Być może dlatego, że wykorzystują stare techniki, ale śpiewają swoje...

Swoją drogą słuchając powyższej piosenki skojarzyła mi się ona z innym utworem. Nieco bardziej politycznym...

Nie wiem - może mam dziwny słuch muzyczny, ale słyszę pewne podobieństwo. Rzecz jasna nie 1 do 1, ale... To z kolei potwierdzałoby moją dawną teorię, że muzyczne motywy przekraczają granice o wiele bardziej niż nam się może wydawać.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
2 Comments
Ecency