Robimy chałwę

chałwa.jpg

Kiedyś nawet nie lubiłam chałwy a teraz jestem poprostu na nią choruję. Dla mnie najlepszą i najzdrowszą opcja jest robić ją samamu wtedy mam pewność,że jest 100% RAW i bez dodatku białego cukru. Tym bardziej,że samo wykonanie zajmuje 7min - plus chłodzenie w lodówce min 1h i można cieszyć się smakiem pysznej domowej chałwy. Do jej wykonania tak naprawdę potrzeba 2 składniki : sezam i jakiś słód - ja użyłam syropu klonowego ale równie dobrze może być to miód jeżeli ktoś jada. Zapraszam do testowania

chałwa2.jpg

Składniki:

  • 200gram sezamu
  • 4 łyżki syropu klonowego
  • garść postacji i migdałów ( opcjonalnie)
  • laska wanilii ( opcjonalnie)

Sezam mielimy w młynku na proszek , dodajemy syrop, orzechy oraz nasiona z laski wanilii i mieszamy.

chałwa1.jpg

Powstała mase formujemy na kształt batonów owijamy folia aluminową i chłodzimy w lodówce . Ja swoją włożyłam do okrągłej miski i zamknełam. Gotowe :) Chałwa jest pyszna samodzielnie ale można również dodać np do szejka truskawkowego co urozmaici i wzbogaci smak - ja to uwielbiam mimo iż nie praktykuje łączenia tłuszczów z owocami to myślę,że czasami nie zaszkodzi :)

chałwa3.jpg

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now