O łazikowaniu jeszcze trochę 😁

„Podróże mają magiczną moc uzdrawiania duszy i zdecydowanie pomagają zdystansować się do problemów dnia codziennego. Nie rozwiązują ich bezpośrednio, jednak pomagają przewartościować i spojrzeć na nie jakby z drugiego brzegu rzeki”.
-Martyna Wojciechowska

3929EDA0-FC9B-47C4-A206-E2A98EB35D39.jpeg

Dzisiaj chyba znowu będzie troszkę o łazikowaniu, ale tym razem „odrobinę” dalszym. W poprzednich wpisach podkreślałam to, że wiele pięknych miejsc, klimatycznych i niesamowitych możemy znaleźć bardzo blisko, czasami dosłownie tuż za rogiem i tak zdecydowanie jest. Warto je odkrywać 😉
Można by pomyśleć, że może jestem przeciwnikiem podróżowania...🤔

FDD29444-F8F7-47FA-8FDC-E6E535BFB66A.jpeg

Na szczęście tak nie jest. Uważam, że nie ma nic piękniejszego i bardziej uczącego niż podróże. Odkrywanie nowych miejsc i poznawanie nowych kultur oczywiście z szacunkiem do nich.

Nic tak cudownie nie otwiera umysłu jak możliwość odkrywania świata.

Jeszcze jakiś czas temu wydawało mi się bardzo abstrakcyjne pomyśleć, że ja i daleka podróż... samolot... no wiecie... ogromny strach i stres rzucić się tak bardzo daleko w nieznane.

954CC087-808B-4E8A-BD14-408F93546F4C.jpeg

Jak to się mówi, do odważnych Świat należy, a strach ma tylko wielkie oczy i pewnego pięknego dnia pozwoliłam się poprowadzić swojej naturze i sercu. Dzięki temu mogłam zwiedzić wymarzone sercu miejsce, Maroko.

8AD0E48F-7705-4E0B-A3F8-F4D750320383.jpeg

0C59C295-7375-4743-B58C-447D1CDA44E5.jpeg

Oczywiście ile ludzi, tyle opinii. Dla mnie to był najcudowniejszy czas jaki spędziłam. Miesiąc tak cudowny, że przewyższyło to moje oczekiwania.
Miejsca, które mogłam zobaczyć, a przede wszystkim ludzi których mogłam poznać... tutaj ogromne podziękowania dla pewnej marokańskiej rodziny u której mogłam mieszkać...♥️
Nigdy nie spotkałam ludzi o tak szczerych i dobrych sercach.

Również wszyscy Ci ludzie mieszkający w małych wioskach, często bardzo skromnie, a nawet bardzo biednie tak gościnni i otwarci. Gotowi podzielić się tym co mają nie chcąc zupełnie nic w zamian z wyjątkiem „opowieści”.

To piękne zderzenie dwóch różnych kultur, które z ogromną przyjemnością i zaciekawieniem poznają jak to jest z punktu widzenia tej drugiej strony. Możliwość podzielenia się i opowiedzenia o swojej kulturze i poznanie czegoś zupełnie innego.

"Nigdy nie odmawiaj zaproszenia. Nigdy nie opieraj się nieznanemu. Po prostu otwórz się na świat i napawaj przeżyciami. A jeśli się sparzysz? Cóż, trudno… Pewnie nie na darmo…".

Dzisiaj jestem ogromnie dumna z mojej samodzielnej i dalekiej podróży. Z przyjemnością wracam wspomnieniami do tamtych chwil. Do tamtych miejsc. Klimatycznych uliczek i równie klimatycznych kawiarni (tu również ogromny ukłon do właściciela jednej z kawiarni, który nauczył jak zaparzyć tradycyjną marokańską herbatę i za piękny pokaz sztuki jaką jest jej podawanie). Przede wszystkim do tamtych ludzi. Zapachów i barw.

33A098D9-3F83-4243-8BC6-295E7F3B6729.jpeg

048E666A-DFDB-499F-A4CB-7E4DEFF0F1A1.jpeg

Podróżujmy. Odkrywajmy nowe miejsca. Nie bójmy się poznawania nowych kultur. Otwierajmy nasze serca i umysły. Spełniajmy marzenia.
Nie zapominajmy jedynie w tym wszystkim o szacunku do przyrody i natury.

82C0C31A-4DD1-435E-8FD8-ABCC6D9A5246.jpeg

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
5 Comments
Ecency