Nature shots from Iitti // Luontokuvia Iitistä

Hey!
On last Thursday, I drove 50 kilometers East, to Iitti, to get my Covid19 shot.

Since I had to drive that far for the shot I didn't want to lose the chance for some photos, and took the camera with me.

I ended up visiting the Perheniemi bird sighting tower near the Iitti parish.

Approaching the bird viewing tower.
This was the bridge I had to cross to get to the bird viewing tower. // Silta, jota pitkin lintutornille pääsi.

Viime torstaina ajoin noin 50 kilometriä itään, Iittiin rokotettavaksi koronavirusta vastaan.

Koska jouduin ajamaan niin pitkälle, ajattelin, ettei tilaisuutta valokuvien ottamiseen kannata hukata, ja niinpä otinkin kamerani mukaan.

Päädyin vierailemaan Perheniemen lintutornilla Iitin kirkonkylän lähellä.

Dragonfly // Sudenkorento
The place was teeming with dragonflies // Tornilla lenteli hurjan paljon sudenkorentoja

For some reason, while I heard them loud and clear for a long time, I didn't see almost any birds. Pretty much the only things I saw were a bunch of excruciatingly elusive dragonflies flying about. (I definitely had a hard time getting one in focus.)

Jostain syystä, vaikka kuulinkin lintujen laulun selvästi, en nähnyt pitkään aikaan yhtäkään. Lähestulkoon ainoat lentävät olennot, jotka näin, olivat tuskastuttavan nopeasti karkaavat sudenkorennot. (Minulla oli hankaluuksia saada tarkennettua yhteenkään.)

Whooping swan // Laulujoutsen
Whooping swan and some other birds in the distance // Laulujoutsen ja joitain muita lintuja kauempana

After spending a half an hour or so waiting and observing, I heard a call, and then saw a whooping swan at a distance. I tried to shoot a few photos of it, but it was simply too far away. The shots I took with the 300mm lens still had to be cropped a lot. While editing, I did notice however, some other birds in the distance. Quite a largish litter in fact. Not sure about what birds they were, since I can't zoom the photo any larger.

Kulutettuani jotakuinkin puolisen tuntia aikaa odottaen ja tarkkaillen, kuulin kutsuhuudon, ja näin kaukaisuudessa laulujoutsenen. Yritin ottaa siitä muutamia kuvia, mutta se oli yksinkertaisesti liian kaukana. Jouduin rajaamaan rankasti jopa 300 millisellä linssilläni ottamia kuvia. Editoidessani huomasin yllättäen joitain muita lintuja taaempana kuvassa. Oikeastaan aika suurehkon poikueen jopa. En kyllä pysty tunnistamaan lajia, koska kuvaa ei voi suurentaa enempää.

That's it for today. I hope I will see you guys soon!
Siinä kaikki tältä erää. Toivottavasti nähdään pian!



Posted from ambifokus.cc photo blog with Exxp : https://ambifokus.cc/blog/2021/06/12/nature-shots-from-iitti-luontokuvia-iitista/
H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
4 Comments
Ecency