This content was deleted by the author. You can see it from Blockchain History logs.

Bitcoin Review

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..
Selamat pagi steemians semua..

Pagi ini saya ingin review harga bitcoin mengikut pandangan saya.

Sejak dua hari ini bitcoin mengalami kejatuhan harga di dalam market. Semua ini normal dalam naik turun harga di dalam market. So,ini adalan pergerakan sihat. Bab perumpamaannya, dia turun ambik penumpang sebelum fly to the moon. 😉😉😉

Bagi saya pula,ini adalah satu peluang untuk saya membeli bitcoin. Di bawah ini adalah analisa saya mengenai pitstop price bitcoin yang anda semua boleh pasang pending order untuk buy bitcoin.

Screenshot_20171112-085515.jpg

Berdasarkan gambar di atas, boleh di lihat pending order buy saya ialah pada orice 5400usd. Namun begitu ada beberapa level price yang anda semua boleh membuat pending order iaitu di price:

  1. 6300usd
  2. 5900 usd
  3. 5600 usd
  4. 5400 usd (tempat PO saya)

Seperti yang anda lihat,price pada level pertama iaitu pada price 6300usd sudahpun hit. Jika ada yang berminat,bolehlah instant buy bitcoin sedikit. Atau,anda boleh menunggu di price level di bawahnya iaitu di price 5900usd.

Jika price melepasi harga lantai 5300usd,maka kemungkinan besar dia akan mencari price di 5000usd.

Kenapa saya gunakan MT4 platform? Kenapa tidak guna chart di bitrex atau poloniex. Jawapan saya ialah selama pemerhatian saya, price di MT4 lagi laju pergerakan berbanding bitrex,polonex,mahupun web XE exchanger.. pernah saya bandingkan antara mt4 dan bitrex dan juga XE ccy exchanger,price di MT4 bergerak menaik dahulu barulah price di bitrex dan seterusnya price di XE exchanger bergerak mengikuti price di MT4 platform. Kerana itulah saya suka menganalisa di MT4 platform. Dan Ini hanyalah permerhatian saya dan pandangan saya. Jika anda selesa dengan platform yang anda gunakan sekarang ini untuk menganalisa,teruskanlah.. Saya bukan nak iklan dan suruh anda tukar platform tempat anda menganalisa pun.. hehehehe..

Baiklah,saya berharap agar perkongsian saya pada hari ini memberi manfaat kepada anda semua. Jika ada silap dan salah,saya minta maaf dari anda semua.

Semoga berjumpa lagi..

Hello World

-Segala perkongsian price bitcoin adalah hanya ramalan saya berdasarkan anlisa merujuk kepada history terdahulu. Tidak semestinya tepat tetapi insyaallah akan menghampiri zon-zon yang berhampiran dengan price level tersebut..-