Fatass Journal... 2021#054, czyli pierwsza jazda w tym roku

DSC_1203.JPG

Ten pierwszy raz na rowerze w tym roku miał być dużo wcześniej, raz to nawet już byłem ubrany na rower, ale w ostatniej chwili zatrzymał mnie ulewny deszcz. W zeszłym tygodniu planowałem wyjście na rower w piątek lub sobotę, ale i tu los okazał się przewrotny żeby pokrzyżować moje plany.

DSC_1188.JPG

DSC_1189.JPG

DSC_1195.JPG

Piękna słoneczna pogoda i wolne przedpołudnie (do pracy dopiero wieczorem) pozwoliły na realizację rowerowych planów. W zasadzie to nie miałem żadnych planów gdzie pojechać, ruszyłem i na spontanie powstał plan trasy wzdłuż kanału głównego i powrót wzdłuż kanału historycznego.

DSC_1198.JPG

DSC_1199.JPG

DSC_1202.JPG

Jeszcze przed wyjściem na rower wyszedłem do sklepu to zauważyłem, że mocno wieje. Musiałem więc tak planować trasę, żebym nie musiał zbyt długo jechać pod wiatr. Początek był dobry czułem silny boczny wiatr nad kanałem, pomyślałem sobie, że nie powinno być problemu w drodze powrotnej, bo przecież wiatr jest z boku.

DSC_1207.JPG

DSC_1208.JPG

Tym razem zdecydowałem się na jeden dłuższy podjazd obok dużej windy zamiast czterech krótszych na kanale historycznym. Powoli wtoczyłem się na wzniesienie. Na górnej części trasy wzdłuż kanału jechało mi się wyjątkowo łatwo, co mnie zaczęło martwić. Moje obawy potwierdził widok jadącego z przeciwka rowerzysty, który ciężko kręcił. Oznaczało to, że powrót będzie pod wiatr.

DSC_1209.JPG

DSC_1211.JPG

I rzeczywiście kiedy tylko wjechałem na kanał historyczny zaczęły się przysłowiowe schody, poczułem silny wiatr w twarz i jazda przestała być tak przyjemna jak dotychczas.

DSC_1212.JPG

DSC_1213.JPG

Po zjechaniu w dół przy pierwszej historycznej windzie okazało się, że dalej droga jest zagrodzona i nieprzejezdna. Musiałem wjechać z powrotem na niewielkie wzniesienie i przejechać na drugą stronę kanału. Po tej stronie ścieżka nie jest asfaltowa, więc szukałem najszybszej okazji do zjazdu z tej ścieżki. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, po pierwsze w końcu miałem okazję z bliska zrobić zdjęcie starej lokomotywie, która na początku XX wieku ciągnęła barki wzdłuż kanału. A po drugie jazda po uliczkach miasteczka była wyjątkowo przyjemniejsza od jazdy pod wiatr wzdłuż kanału.

DSC_1214.JPG

DSC_1215.JPG

Nawigacja zalecała mi powrót na ścieżkę nad kanałem, ale ja konsekwentnie unikałem tej ścieżki klucząc po okolicznych miejscowościach i wioskach. Kiedy dojechałem do Havre zauważyłem, że jadąc wprost do domu będę miał tylko 35 km, na rondzie z sercem skręciłem więc jeszcze na mały objazd, żeby dojechać dodatkowe 5 km.

DSC_1216.JPG

DSC_1219.JPG

screenshotconnect.garmin.com2021.02.2316_38_26.png

screenshotconnect.garmin.com2021.02.2316_38_58.png

Wieczorem jeszcze obowiązkowo spacer, @bartheek zapowiedział na dziś atak na 30K, więc nie mogę być gorszy, bo mi szansa na podium ucieknie bezpowrotnie. @ptaku już wczoraj włączył wyższy bieg, dziś rywalizuje z @racibo, który już nie raz pokazał, że jest nie obliczalny na swoim rowerze, więc nie wszystko jeszcze stracone. Dziś również ostatnia w tym miesiącu bezpośrednia rywalizacja między liderem @cezary-io i wiceliderem @bucipuci, sytuacja jest arcyciekawa, bo dzieli ich tylko dwa punkty.


Dystans pokonany w 2021 roku: 478,40 km - z podziałem na dyscypliny:

DyscyplinaDystans
Spacer / Marsz / Nordic Walking407,79 km (+3,20 km)
Kolarstwo / Rower MTB40,17 km (+40,17 km)
Jogging / Bieganie30,44 km


POLSKA LIGA ACTIFIT - notowanie #53

Styczeń poświęciliśmy na zebranie ekipy ośmiu uczestników do #POLIAC czyli Polskiej Ligii Actifit. Polska jest tylko z nazwy bo jesteśmy otwarci na inne narodowości, co więcej w styczniu byliśmy tak gościnni, że pozwoliliśmy wygrać Czechowi :). Od 1-go lutego zmieniamy zasady rywalizacji, liczba zarejestrowanych kroków nadal ma duże znaczenie, ale rywalizacja będzie się odbywała w parach. Zwycięzca zdobywa 2 punkty, a przegrany doświadczenie :) Pary będą dobierane według systemu kołowego, a skoro luty ma 28 dni to jest idealny do przeprowadzenia 4 rund po 7 kolejek.

We spent January gathering a team of eight participants for #POLIAC, the Polish Actifit League. Poland is only in name because we are open to other nationalities, what's more in January we were so hospitable that we let guy from Czech Republic to win :). From 1st February we will change the rules of competition, the number of registered steps is still important, but the competition will be held in pairs. The winner will earn 2 points and the loser will get the experience :) Pairs will be matched according to the circle system, and since February has 28 days it is ideal to run 4 times of 7 rounds.

RoundsABCD
228-12-73-64-5
235-86-47-31-2
248-23-14-75-6
258-67-51-42-3
263-84-25-16-7
278-71-62-53-4
284-85-36-27-1

Everybody is welcomed and can join to competition in any stage, just sign in comment under this post.

Yesterday's pairs:

Today's pairs:

Tomorrow's pairs:

screenshotdocs.google.com2021.02.2316_11_18.png

*w przypadku @bucipuci w dni pracujące liczona jest połowa kroków, a w weekendy normalnie.


This report was published via Actifit app (Android | iOS). Check out the original version here on actifit.io


31132
Cycling, Daily Activity, Walking

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
8 Comments
Ecency