?איך אני מפרש חלומות


THE NATURE OF SOUL LOVERS 2.4M$.jpg

Credit image: Nomad-Magus


הקדמה

לעיתים קרובות נשאלת השאלה איך פותרי החלומות יודעים לענות את מה שהם עונים, לומר לחולמים את משמעות החלומות שלהם, והאם יש כאן אלמנט מדעי או שהכול זה ניחוש.

השאלה מצוינת ואני רוצה להציג את הדרך שבה אני מספק הסברים לחלומות. זו הדרך שלי והדברים הבאים מייצגים את מה שאני חושב. אני לא מתיימר לייצג אף אסכולה מדעית או מעין-מדעית. אני גם לא טוען שהדרך שבה אני מפרש חלומות היא הדרך הבלעדית או הנכונה.

רקע

בכדי שאוכל לפרש חלומות, של עצמי ושל אחרים, אני משריש בעצמי את האמונה שקיים עולם חלומות אמיתי לפחות כמו העולם "הרגיל". אמונה זו הופכת עבורי לאמת מתוך בחירה. עולם החלומות הוא מימד מציאות שבו מתרחשים אירועים, קיימים חפצים ופועלות תודעות; בדיוק כמו בעולם המציאות הפיזי שבו אנחנו חיים אך עם חוקים אחרים. העולם הזה נמצא סמוך לעולם שלנו והוא נגיש לכל אחד שבוחר "להגיע לשם". בזמן השינה תודעת האגו נמה את שנתה ואז אנחנו פועלים בעולם ההוא באופן טבעי. ניתן לומר שמדי לילה כל אחד ואחת מכם מגיע אל העולם הזה, פועל בו, חווה חוויות. עם הערות התודעה שלכם חוזרת למימד הפיזי. זה מה שקורה בדרך כלל ולאדם הממוצע.

לפעמים קורה שהאדם הישן נסחף או נמשך אל מימדים אחרים שנמצאים מעבר לעולם החלומות הרגיל וגם שם הוא חווה חוויות שאופייניות לעולם הזה. אתם יכולים לחשוב על זה כמסע גיאוגרפי בין ארצות. יש את המדינות במזרח התיכון, מדינות אירופה ומדינות רחוקות יותר באסיה או באמריקה. צריכים להתקיים תנאים שונים בכדי שנוכל לבקר במדינות שונות (כרטיס טיסה שונה, מטען שונה, נמלי תעופה אחרים וכדומה). אותו הדבר עם עולם החלומות. לא כל לילה אנחנו מבקרים באותם אזורים אבל בהרבה מקרים אנחנו כן חוזרים לאותו מקום או נפגשים עם אותם אנשים (ולכן יש חלומות שחוזרים על עצמם).

מהו חלום?

החלומות שאנחנו זוכרים הם הפירוש שתודעת האגו שלנו נותנת לאירועים שהתרחשו בעולם החלומות. למשל, אם פגשנו בחלום חתול יורק אש בעל שני ראשים שמפחיד אותנו מאוד, המוח שלנו לא מכיר דבר כזה והוא חייב, עם העירות, להמיר את המפגש עם החתול המוזר למשהו שאנחנו כן מכירים. וכך, עם העירות אנחנו יכולים לזכור חלום מפחיד שבו מופיע חתול שחור שחושף אלינו שיניים צהובות. אנחנו מיד ננסה למצוא משמעות לחלום, מה המסר שהחלום מבקש להעביר אלינו בעוד שאין כאן שום מסר. יש כאן, בסך הכול, תיעוד של פגישה שלנו עם יצור מעולם אחר.

החוקים שפועלים בעולם החלומות שונים כאמור מהחוקים שפועלים כאן. זה מתבטא בכך ש:

  • מחשבות מיתרגמות מיד לחפצים ואירועים
  • הקשר שבין החולם לסביבה שלו מורגש באופן משמעותי הרבה יותר מאשר במציאות הפיזית
  • יכולת הבריאה היא מיידית
  • הזמן היחיד הוא רגע ההווה
  • התחושות יותר אינטנסיביות ועוד.

עולם החלומות נבנה, בדיוק כמו המציאות הפיזית אגב, על בסיס מבנים תודעתיים אינדיבידואליים של החולם. במילים יותר פשוטות – אם תסתכלו עכשיו על המציאות הפיזית שסביבכם ודאי תראו חפצים כלשהם ואנשים אחרים. מבחינתכם החפצים והאנשים לא קשורים אליכם, הם "הובאו" אל תוך המציאות שלכם ונמצאים מחוץ לכם. למעשה, ההיפך הוא הנכון וכל דבר שאתם רואים או שומעים נשתל בנוף המציאות שלכם על ידכם ובהסכמתכם.

בחלק ניכר מהחלומות כל דבר שאתם רואים, שומעים, מריחים ומרגישים הוא השתקפות של תודעה שנמצאת בכם. אין מחיצות בין המציאות הפנימית שלכם למציאות שאתם תופסים. לכן גם בעולם החלומות דברים מתרחשים מאוד מהר; רגע אחד אתם על שפת הים מטיילים יד ביד עם אהובכם ורגע שני אתם יושבים באוטו עם האקס המיתולוגי.

נסו לחשוב על זה כך – כמה מחשבות מתחלפות בראשכם במשך דקה? לא מעט, נכון? עכשיו, דמיינו שכל מחשבה הייתה תכף ומיד מקבלת ביטוי במציאות. מה היה קורה? מציאות כאוטית שהייתה מבלבלת ומטריפה אתכם. זה מה שקורה בעולם החלומות. וזו גם אחת הסיבות שאתם זוכרים רק קטעים קצרים מתוך שינה של שעות. המוח לא מסוגל לעבד/לזכור/לעכל כל כך הרבה מידע.

הערת אגב – ישנם חלומות בהם אתם פוגשים אנשים אחרים או מטיילים במקומות אחרים שאינם ייצוג ישיר של נוף התודעה שלכם. למשל, חלומות בהם את פוגשים ומתקשרים ישויות אחרות או חלקים אחרים של העצמי (אין כוונתי כאן לחלומות צלולים או למסעות מחוץ לגוף). מדובר בחלומות שבהם אתם "עובדים" עם אחרים או לומדים או מלמדים אחרים. לחלומות כאלה אין משמעות סימבולית כך שאין כאן הרבה מה לפרש (אלא רק להסביר את החוויה).

אז איך אני מפרש חלומות?

כאשר אני קורא תיאור של חלום אני בדרך כלל מיד מרגיש או מבין משמעות בולטת שיש בחלום, בין אם זה חלום סימבולי או חלום אחר. היות שלכל חלום יש כמה רבדים וכמה משמעויות (תלוי כמה "רחוק" התודעה הלכה וכמה שלבים היא עברה בדרך חזרה לכאן) אני מעדיף להתמקד בדבר הבולט ביותר, המסר החשוב שיסייע לחולם להתקדם בחייו, לשפר אותם ולעשות את המציאות הפיזית שלו יותר טובה והולמת. מה שאני קולט ברגע הראשוני מגיע מהקול הפנימי שלי, האינטואיציה אם תרצו, ולא מהמיינד. אחר כך המסר הזה מיתרגם למילים כתובות באמצעות המיינד שלי.

קורה שאני קורא על חלום ואין לי מה לומר. אבל כשיש לי אני בדרך כלל כותב בצורה בהירה שתיתן לחולם כמה עוגנים של מחשבה ומקפצה להמשך פירוש באופן עצמאי. אני מאוד מאמין שכאשר מישהו מבקש פירוש לחלום שלו הוא צריך לקבל תגובות. זה לא במקרה שהוא הרגיש את הדחף לספר על החלום שלו. לפעמים, כבר הכתיבה עצמה מגלה לחולם את המשמעות של החלום ולפעמים זה משהו שמישהו כתב שמאיר את עיניו. חשוב מאוד לזכור שהפרשן הטוב ביותר הוא החולם עצמו ואני מקווה שהפירושים שאני נותן מעודדים את החולמים לנסות לפרש לעצמם. זה לא קשה וזה לא מסובך אלא דורש כוונה, נכונות להשקיע זמן, תשומת לב ואימון (וכן, גם אמון).

עולה השאלה – אם עולם החלומות הוא שיקוף של התודעה של החולם אז לבטח הוא סובייקטיבי, ואם כך כיצד אדם זר יכול לתת פירוש לחלום שמישהו אחר חלם? התשובה לדעתי היא די פשוטה ומסתמכת על מה שכתבתי בהתחלה: עולם החלומות קיים באופן אובייקטיבי. מי שמכיר את החוקים שפועלים בו מסוגל להסביר תופעות שמתרחשות גם אם הן נחוו על ידי אחרים. למה זה דומה? חבר שלכם מתקשר אליכם מאוסטרליה ומספר שהוא ראה יצור מוזר שמקפץ על שתי רגליים קדמיות ומתוך הבטן שלו יוצאות שתי עיניים ושתי אוזניים. אתם, היות שאתם מכירים את עולם החי באוסטרליה, מיד מפרשים לו את המראה ואומרים לו: 'היה לך מפגש עם קנגורו'. אתם יכולים להמשיך עוד ולפרש את המשמעות של המפגש הזה במיוחד אם אתם מכירים קצת את נסיבות החיים של אותו חבר, את הגיל שלו ואת המצב הרגשי בזמן המפגש.

מדוע "מצב רגשי"? מכיוון שרגשות משתקפים בצורה מאוד ברורה ומיידית בעולם שבחוץ ובמציאות החלום שבפרט. כאשר בני המשפחה שלי או אנשים קרובים פונים ומבקשים פירוש לחלומות שלהם אני כבר מכיר אותם, את נסיבות חייהם, את המבנה התודעתי שלהם, את המצב הרגשי שלהם בנקודת זמן נתונה ולכן קל לי לתת פירוש מדויק לחלום. גם כשאני נפגש פנים אל פנים עם אנשים זרים אני מסוגל "לקלוט" אותם ולכן הפירוש יותר מדויק. בעולם הווירטואלי (אינטרנט) יש לי רק את המילה הכתובה ולפעמים קצת רקע. זה מחייב אותי להקפיד שבעתיים לפני שאני מציע פירוש.

האם יכולות לקרות טעויות? אני לא חושב שיש דבר כזה "טעויות". אם פותר החלומות מגיע מעמדה כנה ומתוך כוונה אמיתית אז המסר שהוא שולח לחולם צריך להישמע. כאן מתחילה האחריות של החולם להחליט אם לקבל את המסר בשלמותו, בחלקו או לדחות אותו כליל. גם כאשר התגובה הראשונית שלכם לפרוש היא "לא, הפירוש לא נכון בכלל" אני מציע שתשאירו פתח לקול הפנימי לומר את דברו בהמשך היום שלכם או בימים שאחר כך.



Your support and upvotes assist me to maintain my probono educational platform

lovush-logo-full-colour-rgb-1605px@72ppi.png

לימדו להיות מאסטרים של תודעה
באמצעות מערכות היחסים, החלומות והאנרגיה המינית שלכם


H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Ecency