Смак дитинства - козяче молоко 😊

"Пийте, діти, молоко - будете здорові!"

Часто чула в дитинстві цю фразу від дідуся і бабусі. Кожного ранку нас будила баба з склянкою теплого козячого молока (на літніх канікулах до бабусі приїжджали усі онуки і було нас четверо). Інколи навіть очі не відкривала, намацала горня, перехилила і далі спати. Безтурботне дитинство 😌. Ось так з дитинства мені полюбився цей напій. Ми, дітлахи, любили саме козяче молоко. У сусідів, наприклад, була корова, то її молоко тоді так не смакувало. Коли я виросла, то зауважила, що більшість з друзів і знайомих не люблять козяче молоко, дехто навідріз відмовляється його вперше спробувати.

даринка і коза1.jpg

даринка і коза.jpg

Майже кожну нашу козу звали Баська і навіть якщо коза змінювалась, то ім'я передавалось у спадок 😄.

Пам'ятаю, якось дідусь мене попросив забрати козу з пасовиська, де ми її припинали, на той час мені було років 15 десь...та гаразд, невже мені важко. Але ж я тоді стиду "наїлась"...одним словом, не я козу вела, а вона мене і вела - то скромно сказано, вона бігла, а я з усіх сил стримувала здурілу козу. І нічого б страшного, якби вулиця не була сповнена старшими хлопцями, які реготали. Того вечора я гуляти на двір не ходила )))

А ще пригадалось таке. Якось баба попросила мене видоїти козу, показала як, я спробувала і ніби не складно. Ввечері я взяла баняк з теплою водою, відро для молока. Сіла біля кози, помила вим'я, поставила відро під козою і почала її мучити 😆. Тільки так можна назвати мої намагання добути молоко) .... Зо півлітра я змогла видоїти, але надто довго це робила і козі це явно не сподобалось, вона почала пручатись і в результаті запхала ногу у відро, ще й буцнула мене рогами. В результаті молоко пила коза )))) А я більше не бралась до цього процесу.

Коли моїй доні виповнилось 2 рочки, я вирішила її познайомити з моїм дитячим делікатесом і купувала в сусідки козяче молоко, більшу частину випивала я, але й доні воно було до вподоби. Ось вона маленька з сусідчиною козою:

IMG9c144afc4406347006d0085d8e18f1deV.jpg

P6303417.JPG

Зараз люди побоюються пити молоко.

Малюкам ВООЗ рекомендує вводити в прийом їжі після 1 року. А моя бабуся кожен день ходить за мною і питає чи не загріти малюку молока. І з теперішніх рекомендацій лиш сміється 😊.

Багато випадків зараз, що в багатьох непереносимість молока, а особливо в дорослому віці. Хоча молочний цукор (лактоза) розщеплюється за допомогою лактази. Наявність цього ферменту не залежить від віку: і у дітей, і у дорослих він виробляється в достатній кількості. Виняток становлять люди, в яких порушено вироблення цього ферменту, тоді вживати потрібно в дозованій кількості.

Користь козячого молока. .
За хімічним складом козяче молоко дуже відрізняється від молока інших видів тварин. Так, наприклад, у козячому молоці приблизно у 6 разів більше кобальту, що міститься у складі вітаміну В12. А саме цей вітамін несе головну відповідальність за такі життєво важливі процеси в організмі людини, як обмінні процеси і кровотворення. Досить високий вміст калію, який необхідний для правильного формування, розвитку та функціонування всієї серцево – судинної системи людського організму.

У козячому молоці вміст альфа-1s-казеїну практично дорівнює нулю. Саме альфа-1s-казеїн є основним джерелом алергічних реакцій людей на коров’яче молоко. Подібна алергічна реакція на коров’яче молоко зустрічається досить часто. А ось алергія на козяче молоко – річ неоднозначна.

А ось бета – казеїну у козячому молоко міститься майже настільки ж багато, як і в жіночому грудному молоці. Саме тому, козяче молоко практично ніколи не викликає ніяких розладів нормальної роботи травної системи людського організму.

Козяче молоко дозволено дієтологами до вживання навіть тим людям, які страждають індивідуальною непереносимістю лактози.

P5190760.JPG

А ви смакували козячим молоком, любите його чи ні?

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
2 Comments
Ecency