Борошнистий червець на кімнатних рослинах: що це та як я з цим боролася

photo_20200722_220031 2.jpg

Якось раніше, років чотири тому, мама принесла до нас хвору орхідею, яка була вражене шкідником, відомим як борошнистий червець. Вона хотіла її полікувати, але не знала, що від неї можуть заразитися інші рослини і залишила орхідею в домі. Борошнистий червець дуже легко переповзає на інші рослини, то ж вразив всі рослини, які в нас були.

Звісно, мама не знала, що орхідея заражена саме борошнистим червецем, вона просто принесла хвору орхідею, щоб спробувати її врятувати. Це вже я потім зуміла ідентифікувати цю напасть і чимало дізналася про шкідника. Найбільш повна інформація про борошнистого червеця є на флористичному сайті, я наведу тут кілька фактів, з якими я там ознайомилася.

Борошнистий червець (Pseudococcidae) має характерну зовнішність і великий, порівняно з іншими комахами, розмір, проте малодосвідчений квітникар (як моя мама) може виявити початок зараження не відразу, що значною мірою ускладнює боротьбу зі шкідником. У довжину борошнистий червець може сягати від 3 до 10 мм. Самиці й самці значно різняться зовнішністю. У самиці шкідника тіло овальне, вкрите білим борошнистим воском, у неї безліч коротких ніжок і довгі ниткоподібні вусики. Личинка червеця схожа на самицю, але менша в розмірах. А самці – крилаті комахи, що нагадують мушок або комариків. Вони не мають ротового апарату, не харчуються рослинами й не завдають їм шкоди.

Основна шкода, якої завдають червеці, полягає в тому, що вони харчуються соком, висмоктуючи його з рослини, що саме по собі шкодить їй. Та найгірше полягає в тому, що в процесі життєдіяльності борошнисті червеці виділяють падь, або медяну росу – солодку липку рідину, яка є сприятливим середовищем для розвитку різних грибкових хвороб, зокрема сажистого грибка.

То ж, ідентифікувавши цього шкідника, я вирішила з ним боротися. Десь в інтернеті я прочитала, що допомагає суміш з господарського мила та горілки. Цією сумішшю потрібно покрити листя враженого вазона, де шкідників найбільше, бо там найзручніше висмоктувати сік. Від цього гинуть і самі комахи, і відкладені ними яйця. Таким чином ми позбулися борошнистого червеця на орхідеях, бо їхнє гладке широке листя було дуже легко обробляти.

photo_20200722_220031.jpg

photo_20200722_220032.jpg

Але виявилося, що борошнистому червецеві також до вподоби домашні пальми і юки та інші схожі кімнатні рослини. Нещодавно я помітила, що цей шкідник сховався на нашій пальмі (я не знаю, який це сам вид пальм, важко ідентифікувати, коли вона в такому нещасному стані, хоча схоже на фінік пальчастий) і розмножився там дуже сильно. Я спочатку його не помітила (з малою дитиною це не просто), доки рослина не почала засихати. Проте коли я це помітила, то вирішила спробувати врятувати нашу пальму. Я обрізала засохле та сильно пошкоджене листя, пальму пересадила в новий вазон із свіжою землею, а листя помила тією ж сумішшю із господарського мила та горілки. Для гарантії я обприскала листя пальми та інших вазонів спеціальним засобом проти шкідників, «Міледі», який я придбала у місцевому квітковому магазині.

photo_20200722_220033.jpg

Моя донечка Даринка допомагала мені у всіх цих процедурах, бо вона дуже хотіла врятувати пальму 😀. Вона насипала землю в горщик і поливала пальму після пересадки. Також вона уважно стежила за всім, що я роблю і постійно цікавилася моїми діями. Я, у свою чергу, пояснювала їй все, що роблю. Даринка була дуже горда зі своєї участі у нашій рятувальній операції!

photo_20200722_220034.jpg

photo_20200722_220034 2.jpg

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Ecency