This content was deleted by the author. You can see it from Blockchain History logs.

Нове це забуте старе

Привіт усім!
Я маю профіль у фейсбуці. Знаєте, він для мене дуже корисний. В тому плані, що чарівним чином фейсбук повертає мене в минулий час. В мої спогади.

Screenshot_20210718-223425_Instagram.jpg

І якраз сьогодні фейсбук нагадав мені, що рік тому я відвідала найбільший цегляний замок Європи, що знаходиться у Мальборку, в Польщі. Маштаби замку вражають.

Screenshot_20210718-223122_Instagram.jpg

Screenshot_20210718-223318_Instagram.jpg
Територія замку складає майже 21 гектар. Замок це неприступна фортеця з глибоким ровом, колись заповнений водою. Чотири могутні стіни захищали замок від нападників. В середині замку було все, щоб можна було жити довгий час без допомоги зовні.

Screenshot_20210718-223252_Instagram.jpg

Замок почали будувати в 1276 році. Тевтонський орден призначив замок рід резидегцвю Великого Магістра.
І уявіть, яке було моє здивування, коли я почула, що замок опалювався в холодну пору року. Для цього служила система кондинціонування теплого повітря.

FB_IMG_1626642049493.jpg

У підвалах замку знаходились потужні величезні печі. Там горів вогонь, а тепле повітря по трубах піднімалося вгору до залів замку.

FB_IMG_1626642062679.jpg

В підлогах я побачила круглі кришки, які служили заслонками, які повертали, відкриваючи доступ теплого повітря.

FB_IMG_1626642056069.jpg

Зазвичай, замки наводили похмурість своїми холодними сірими стінами. Ні каміни, ні печі не змогли б отопити величезні зали десятиметрової висоти. І як мудро було продумано ще в такі древні часи.
Я прочитала, що ця задумка середньовічних майстрів має втілення в життя в наші дні. Централізоване опалення теплим повітрям успішно використовують в житлових будинках Канади і США.
Так що, друзі, все нове, це забуте старе.
А ви знали про такий спосіб опалення?
Дякую за прочитання. Хотіла б дізнатись ваші думки .