Сергій Лук'яненко"Нічний Дозор" 1998

«І тріснув світ на пополам, іде війна…».


image.png

link


9-ю прослуханою книгою в 2021 році став культовий роман Сергія Лук’яненка «Нічний Дозор». Почну з шокуючої знахідки. На вікіпедії немає україномовної сторінки даної книги. Я був в шоці. Біс з нею, можливо в цьому винен укр. літ нагляд чи інші політичні чинники, короче – я в шоці…


image.png

link


Книга «Нічний Дозор» написана являється своєрідними дверима в цікавий фантастичний світ «сутінку» (моя інтерпретації перекладу слова «сумрак»), світ що продовжується в наступних роботах автора із цієї серії «Денний Дозор», «Сутінковий Дозор», «Останній Дозор», «Новий Дозор», «Шостий Дозор» (так і напрошується логічне завершення на магічній цифрі 7, але поки що це тільки мої бажання).


image.png

link


Починаючи читати в студентські роки «Денний Дозор» я сачконув і не захотів читати книгу «Нічний Дозор», думаючи, що сюжет фільму може його замінити. Думаю, ви вже розумієте в якому я був шоці (знову я в шоці, за багато як для одного повідомлення), коли все ж таки познайомився із сюжетом книги, який навіть трішки не нагадує сюжет фільму. Тепер, прослухавши книгу, я можу сміливо сказати що сюжет фільму – своєрідна «кастрована» пародія на зміст першої книги. В фільмі навіть образи головних героїв передаються в мізерному обсязі. От до чого приводить лінь… Книга заслуговує на найвищу оцінку, думаю в чомусь її можна порівнювати із світовим бестселером Урсули Ле Гуїн «Чарівник Земномор’я». Думаю, для багатьох таке порівняння буде відвертою несподіванкою.


image.png

link


Що я почерпнув із книги:

  • Якщо я колись буду бачити якийсь більш-менш цікавий фільм знятий за мотивами тієї чи іншої книги – обов’язково знайомитись з книгою. Навіть після перегляду фільму сюжет може бути справжньою несподіванкою.
  • Цікаві приклади «нитей долі», «випадковостей», «неминучостей» і предзнаменувань.
  • Приклад того, як «благими намірами створюється дорога в пекло».
  • На прикладі інквізитора Максима гарно описаний приклад на що здатна «сила віри».
  • Думками над тим, яка ж тонка грань між добром і злом, правдою і обманом, які навіяли аналогію із «Лезом бритви».
  • Важливим усвідомленням, що будь-яка дія може мати оборотну сторону. Як тут не згадати про «ведмежі послуги».
  • Приклад того, які страшенні наслідки може спричинити банальне невдоволення собою.
  • Цікавим описом руху енергії, яку автор втілив у своєрідній «силі», що можуть отримувати та передавати «інші» (довго думав як перекласти слово «иные»).
  • Як приклад важливою ролі випадковостей та знаків в нашому житті плеєр головного героя, що постійно підбирає саме ту пісню, яка становиться актуальною саме в «цей» момент.
  • Прикладом з початку книги, де для того щоб навчитись думати як інші, актору доводиться робити те що вони роблять (пити кров, як вампіри).
  • Важливістю кожного моменту нашого життя, важливістю кожного нашого вибору, який в підсумку формує нас тими ким ми будемо являтись завтра, через місяць чи в іншому житті (якщо воно буде…).
  • Відповідальність за своє життя – це те , найскладніше, що ми намагаємось усіма правдами і не правдами перекласти на інших.
  • Прикладом того, як будь-яка «заборгованість» може призвести до найтяжчих наслідків. Прикладом того, як винні змушенні платити в декілька разів більшу плату ніж насправді завинили.

image.png


Без имени1.jpg


H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
9 Comments
Ecency