Istorija: Vreme kada je šah bio svetski popularan, a meč za prvaka sveta najveći svetski događaj -History: The time when chess was world popular, and the match for world champion the biggest world event

Chess-history.jpeg

Pozdrav dragi prijatelji i ljubitelji saha. Zivim u gradu Vrsac Srbija ex Jugoslavija. Sah volim i igram odkad znam za sebe, odrastao sam u kuci gde su svi igrali sah i stalno, moj deda, otac i oba ujaka. Kucni prijatelj ocevog dede je bio i prvi Srpski Jugoslovenski velemajstor Borivoj Bora Kostic- cika bora. Grad Vrsac je u znam zahvalnosti cika Bori podigao spomenik u centralnom parku u gradu. Cika Bora je obisao ceo svet igrajuci sah, a najvise je voleo da igra sah sa svojim sugradjanima na klupi na gradskom jezeru. Nekad je sah bio obavezan u osnovnoj skoli gde sam isao, sada vise ne. Toliko koliko je sah vazan za moj grad i mene. Nedavno sam i svome sinu kupio crno belu tablu sa figurama pa pomalo igramo.

Hello dear friends and chess lovers. I live in Vrsac Serbia ex Yugoslavia. I have loved chess and played it since I knew it, I grew up in a house where everyone played chess and constantly, my grandfather, father and both uncles. My father's grandfather's house friend was also the first Serbian Yugoslav grandmaster Borivoj Bora Kostic - uncle Bora. The city of Vrsac, in gratitude to Uncle Bora, erected a monument in the central park in the city. Uncle Bora traveled the world playing chess, and most of all he loved to play chess with his fellow citizens on a bench on the city lake. Chess used to be compulsory in the primary school where I went, now it is no longer. As important as chess is to my city and me. I recently bought my son a black and white board with figures, so we play a little.

IMG_20220415_193255.jpg

IMG_20220415_193329.jpg

IMG_20220415_193428.jpg

Jedan smo rod. Pise na spomeniku.

We are one family. It says on the monument.

Screenshot_2022-04-15-19-33-44-962_com.miui.gallery.jpg

Danas, iza jednog ormana u kuci koju krecim, pronasao sam ove postere uramljene i ocuvane, prava istorija. Stari vlasnik kuce je isto bio zaljubljenik saha. Jako sam se obradovao.

Today, behind a closet in the house I paint, I found these posters framed and preserved, true history. The old owner of the house was also a chess lover. I was very happy.

IMG_20220415_181901.jpg

32.Olimpijada u sahu. Jermenia Jerevan 1996.

  1. Chess Olympics. Armenia Yerevan 1996

IMG_20220415_094406.jpg

IMG_20220415_182156.jpg

Mec za zvanicnog sampiona mira. Moskva 1985. Karpov - Kasparov

Match for the official champion of peace. Moscow 1985. Karpov - Kasparov

IMG_20220415_201401.jpg

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
5 Comments
Ecency