This content was deleted by the author. You can see it from Blockchain History logs.

Öğrenmeye Devam... / Continuing to Learn... (Tr-Eng)

Türkçe

Herkese merhabaa!

Bugün biraz sizinle durum güncellemesi diyebileceğim bir şey paylaşmak istiyorum. Ve bununla birlikte size birkaç link önermek istedim.

5 gün önce sizinle bu postu paylaşmıştım. Kısaca postta evlenmeye karar verdiğimizden bahsetmiştim ve ikimiz için de, özellikle onun için, yoğun ve yorucu olan bu dönemde herhangi gelenek, görenek ve anane olan bir şeyi gerçekleştirmemeye karar verdik.

Ona kalsa yıldırım nikahıyla dün evleneceğimiz için, ki bence de..., ayakları yere basan çok doğru bir terim mi emin değilim fakat biraz daha pratik düşünme kısmını üzerime aldım. Ki bunun tek sebebi benim kütüğümün değişip olası bir Yunanistan vatandaşlığı sürecinde sorun çıkmamasını sağlamak.

Büyük ihtimalle ya benim doğum günümün arifesinde gidecek ya da hemen sonrasında. Açıkçası arifesi olursa onunla erken kutlamak için zamanımızın dahi olamayacağını düşünüyorum o yüzden kutlayamayacağımız için üzgünüm ama ikimizin geleceği, hatta kendimi de geçtim, kendi geleceği için harika bir adım atmaya çalışırken herhangi bir şey söylemeye veya göstermeye kendimde bir hak görmüyorum.

Kaçırabileceği bir doğum günü, kaçıracağı bir hayattan önemli değil.

Açıkçası ona ben onun yanına gidene kadar düzenli olarak mektup göndermek istiyorum. Beraber eskilerin bazı güzelliklere olan sevgimiz beni her gün daha çok şaşırtıyor çünkü tanışma döneminde neleri sevip sevmediğimiz hakkında konuşurken mektup gibi şeyleri çok sevdiğinden bahsetmişti. Bende "Neden olmasın?" diyorum şu anda.

Vatandaşlık konusu ilk açıldığında aklıma gelen şey ilk olarak "Ben orada rehberlik yapabilir miyim?" olmuştu. Rehberlik kesinlikle bırakmak istediğim bir meslek değil çünkü ama her ülkenin hatta bölgenin bambaşka bir sistemi vardır. Örneğin Türkiye Cumhuriyeti turizm rehberliğini üniversitede bölüm olarak sunan ve artık sadece 4 yıllık bölümü olan terk ülke. Diğer ülkelerde bu ya sertifika ya da normal bir işe alım süreci ile gerçekleşiyor.

Tabii bu bölümü okul olarak okumanın avantajı sadece belli bir bölgede değil bütün Türkiye'de bu mesleği yapabiliyor olmanız. Sadece tek bir sorun var ki, sağlığım her geçen gün, ellerim hariç, iyiye giderken rehberlik yapamamamın tek sebebi; bölge satın alma.

Rehberlik yapabilmek için Turist Rehberler Birliği'nin bünyesinde gerçekleşen eğitim turlarına katılmak zorundasınız. Ve ne yazık ki, ülkemizdeki enflasyon gibi ve bu turları vatandaş olmayanların da satın alabiliyor olması gibi birkaç sorundan dolayı ben bu sene de satın alamadım.

Arz-talep ilişkisi hakkında az da olsa hepimizin bilgisi vardır diye düşünüyorum. Bir ürüne talep fazla iken arz sabit kalırsa bedel yükselir. Ve bu sene de her zamanki gibi fiyat yükseldi. Üniversiteden arkadaşım bana bu sene bir rehber adayının rehberlik yapabileceği 4 bölge için yaklaşık 56,000₺ ödemiş. Açıkça söylemeliyim ki bu benim kesinlikle ödeyebileceğim bir miktar değil.

İlk yılımda, gerekli şartları sağlayamazken, bütün 7 bölge için 17,000₺ ödüyordunuz. Ne yazık ki durum buyken, ekonomik bağımsızlığımı elime alana kadar, hatta büyük bir ihtimalle bütün hayatım boyunca, rehberlik benim için bir hayal oldu.

Durum bu iken bende neden birkaç sertifika alarak kendimi zaten bildiğim şeyler üzerinde yoğunlaşabileceğim bir iş olan sağlık turizmi alanı için geliştirmiyorum.

İşte tam da burada sizinle bu siteleri paylaşmak istiyorum. Ve ek olarak size bu sertifika ücretlerinin kurunun dolar olduğundan bahsetmeliyim. Şimdi hangi kursa başladığımı ve neden olduğunu da en sona koyacağım.

My project-1 (1).png

İlk olarak Khan Akademi'yi eminim ki çoğunuz duymuşsunuzdur.

khan.png

Ekran görüntüsü

Şahsen lisede üniversite sınavına çalışırken ve üniversitede ise "insanlık tarihi", "dünya tarihi" gibi konularda, yani arkeolojinin ilgilendiği herhangi bir konuda desteğimi hep Khan Akademi'den alıyordum. Dil desteği ise her konuda bulunmasa da Türkçe olarak var.

İkinci olarak ise edX.

Opera Anlık Görüntü_2023-08-04_080912_www.edx.org.png

Ekran görüntüsü

Yukarıdaki ekran görüntüsünden de görebileceğiniz gibi harika enstitülerin size sunduğu bilgilere, kurslara ulaşabiliyorsunuz. Tecnológico de Monterrey: Digital Commerce Reinventing Business Models isimli bu sertifikayı almak istiyorum. Tabii ki de hepsinde olduğu gibi sertifikayı alabilmek için bir ödeme yapmanız gerekiyor.

Sadece bir şey hakkında bilgilendirme yapsam iyi olacak, sitede yalnızca İngilizce ve İspanyolca dil desteği var. Elbette otomatik çeviri de bir seçenek fakat işe yarar bir seçenek olacağını düşünmüyorum.

Üçüncü olarak ise daha önce görmüş olabileceğiniz Coursera.

Opera Anlık Görüntü_2023-08-04_082037_www.coursera.org.png

Ekran görüntüsü

Coursera üzeriden almak istediğim 5 sertifika vardı FAKAT ne yazık ki bu sertifikalar için genel olarak ders bittikten sonra olan ödeme aşaması yerine ders daha başlamadan ödeme yapmanız gerekiyor ve kendim için ne yazık ki bu şu anda yapabileceğim bir şey değil. Hatta gerekli ödemeyi yaptıktan sonra Coursera üzerinde diploma dahi alabiliyorsunuz! Bunu kesinlikle unutmamak gerek. Ve Hive üzerinde biraz daha birikim yapabildiğimde bu 5 kursu öncelik sırasına koyarak teker teker almaya başlayacağım.

Dil desteği olarak ise sitenin kendisi için herhangi bir dil seçimi göremedim. Ve ne yazık ki kursların kendi dil seçenekleri olsa dahi incelemiş olduğum yaklaşık 20 tanesinde de Türkçe yoktu. Belki başka bir alanda vardır ama ben müşteri odaklı hiçbir kursta bunu göremedim.

Ve sonuncu olarak Alison.

Opera Anlık Görüntü_2023-08-04_082748_alison.com.png

Ekran görüntüsü

Alison'u asıl tercih etme sebebim sertifikasını sonradan, daha doğrusu istediğim zaman alabilmem. Ayrıca Alison'da da diploma var! Ve bir de üzerine açık bir şekilde sunduğu LinkedIn üzerinden paylaşım yapabileceğimin reklamı. Çok büyük ihtimalle aynı şeyi diğerlerinde de yapabiliyorsunuzdur fakat araştırırken direkt bir ileti göremedim. Bazı şeylerin reklamı yapılmalıdır değil mi?

Bu reklam ve sağladıkları imkânlar sayesinde bir müşteri kazandılar. Hatta Alison üzerinden mümkün olduğunda ikinci sertifikamı almayı da düşünüyorum. Ve daha şimdiden başladığım sertifikanın Understanding Market and Consumer Behaviour (Market ve Müşteri Davranışlarını Anlamak) olması bana biraz ironik geldi.

Ayrıca dil seçenekleri yine Coursera gibi. Kursların bazılarında kendi dil seçenekleri var fakat bunlarda yine Türkçe'yi göremedim. Ve şu anda aldığım kursun öğretmeninin aksanını anlamakta biraz zorluk yaşadığımdan bahsetmeliyim.

Benim bugün sizinle paylaşmak istediklerim bu kadar herhangi bir tavsiyeniz ve/veya düşünceniz varsa bunu benimle paylaşabilirseniz çok mutlu olurum. Bilgi her zaman bilgidir ve öğrenmeye "Tamam daha fazla istemiyorum." demek kesinlikle benim yapacağım bir şey değil.

Son olarak kendinize çok dikkat edin, zor zamanlardan geçiyoruz ve lütfen unutmayın;

Bu dünyada sizden başka bir tane daha yok.

ailithy.png


Image from The Terminal Discord

English

Hello everyonee!

Today I would like to share with you something that I can call a little bit of a status update. And with that I wanted to suggest you a few links.

5 days ago I shared this post with you. I briefly mentioned in the post that we decided to get married and decided not to do anything with any traditions, customs and mores during this busy and tiring period for both of us, especially for him.

Since we were going to get married yesterday with a simple ceremony, which I think we should..., I'm not sure if that's a very accurate term, but I've taken on a bit more practical thinking. The only reason for that is to make sure that I don't have any problems with the change of my registry and a possible Greek citizenship process.

He will probably leave either on the eve of my birthday or right after. Honestly, if it is the eve, I think that we will not even have time to celebrate it early with him, so I am sorry that we will not be able to celebrate it, but I do not see any right in myself to say or show anything while he is trying to take a great step for the future of both of us, even for his own future, let alone myself.

A birthday he might miss is not more important than a life he might miss.

Honestly, I want to send him letters regularly until I can go to his side. Our love for some of the beauties of the old times together surprises me more and more every day because when we were talking about what we liked and didn't like during the getting to know period, he mentioned that he liked things like letters very much. And now I say, "Why not?"

When the subject of citizenship first came up, the first thing that came to my mind was "Can I do guiding there?". Guiding is definitely not a profession I want to quit, but each country or even region has a completely different system. For example, the Republic of Turkiye is a country that offers tourism guiding as a department at the university and now only has a 4-year department. In other countries, this is either a certificate or a normal recruitment process.

Of course, the advantage of studying this department as a school is that you can do this profession not only in a certain region but all over Turkiye. There is only one problem, the only reason why I cannot work as a guide while my health is getting better day by day, except for my hands; buying a region.

In order to become a guide, you have to attend the training tours organised by the Tourist Guides Association. And unfortunately, due to a few problems such as inflation in our country and the fact that non-citizens can also buy these tours, I could not buy them this year.

I think we all have a little knowledge about the supply-demand relationship. If the demand for a product is high while the supply remains constant, the price rises. And this year, as usual, the price rose. My friend from university paid me about 56,000₺ ($2074,56) for 4 regions that a guide candidate can guide this year. I must say frankly that this is definitely not an amount I can pay.

In my first year, when I could not provide the necessary conditions, you were paying 17,000₺ ($629,76) for all 7 regions. Unfortunately, in this situation, guidance is a dream for me until I get my economic independence, probably even for my whole life.

While this is the case, why don't I get a few certificates and develop myself for the field of health tourism, a job where I can focus on what I already know.

This is exactly where I want to share these websites with you. And in addition, I should tell you that the currency of these certificate fees is "$". Now I will put which course I started and why at the end.

My project-1.png

First of all, I am sure that most of you have heard of Khan Academy.

ScreenShot

Personally, when I was studying for the university exam in high school and at university, I was always getting support from Khan Academy in subjects such as "human history", "world history", that is, in any subject related to archaeology.

Secondly, edX.

ScreenShot

As you can see from the screenshot above, you can access the information and courses offered by the wonderful institutes. Tecnológico de Monterrey: Digital Commerce Reinventing Business Models, and of course, as with all of them, you have to pay to get the certificate.

The third is Coursera, which you may have seen before.

ScreenShot

There were 5 certificates I wanted to get on Coursera BUT unfortunately for these certificates you have to pay for them before the course starts instead of the payment stage which is usually after the course is over and unfortunately for me this is not something I can do at the moment. You can even get a diploma on Coursera once you have paid for it! This is definitely something to keep in mind. And when I can save some more money on Hive, I will start taking these 5 courses one by one, prioritising them.

And last but not least, Alison.

ScreenShot

The main reason why I prefer Alison is that I can get the certificate later, or rather when I want it. Alison also has a diploma! And on top of that, it clearly advertises that I can share on LinkedIn. You can probably do the same thing on the others, but I didn't see a direct message when I looked for it. Some things should be advertised, right?

They have earned a customer thanks to this advertisement and the opportunities they provided. I'm even thinking of getting my second certificate through Alison when I can, and I find it a bit ironic that the certificate I've already started is Understanding Market and Consumer Behaviour.

This was all I wanted to share with you today. If you have any advice and/or thoughts, I would be very happy if you can share it with me. Knowledge is always knowledge and saying "OK, I don't want any more" is definitely not something I would ever say.

Finally, take care of yourself, we are going through difficult times and please remember that;

You are the only one of you.


Editing was done using Adobe Express/free version.
Editler Adobe Express/ücretsiz üzerinden yapılmıştır.


All of my content is written in Turkish first and then with the help of translators and dictionaries below translated in English.

https://www.seslisozluk.net
https://www.deepl.com/translator


You can reach me, if you want, from my other social media accounts:
Bana, eğer isterseniz, diğer sosyal medya hesaplarımdan ulaşabilirsiniz:

Instagram | Twitter


P.S. If you know English AND Turkish, I do that too... If you see a translation discrepancy that was on purpose. I did think this is as proper as I could do. Because there are many differences between these languages.

Not: Hem Türkçe hem de İngilizce biliyorsanız, ben de biliyorum... Eğer çeviri farklılığı görürseniz bunun bilinçli olduğunu bilin lütfen. Bunu yapabileceğim en uygun şekilde yaptığımı düşünüyorum. Çünkü bu iki dil arasında çok fazla fark var.