Warm memories of Middle age culture festival (UA-EN)

Hello everybody. Today I would like to share with you my memories of participating in the "Silver Tatosh" (ie "Silver horse") festival in Transcarpathia in May 2019.

IMG_20210528_210355.jpg

Це була субота... Дуже давно, хоча як підказує Google, то всього два роки тому, у 2019.
Знаєте, бувають такі дні, коли все задумане вдається. Коли всюди встигаєш і всі дрібниці складаються позиьивно. У мене був лише один день, щоб потрапити на чудовий фестиваль середньовічної культури "Срібний Татош" у маленькому замку в містечку Чинадієво на Закарпатті. Вже на наступний день, в неділю вранці я мала бути на роботі. Туди десь мабуть з 200 км. На фестиваль я добралась потягом, а щодо дороги назад, то ідей було 0.

IMG_20210522_192350.jpg

Courtyard of the castle in Chinadiyevo.

Мене там чекали друзі @nadin-zakrevska та її екс-хлопець. Вони поїхали завчасно, ще у п'ятницю. Інтриги у тій подорожі додавала ще й мінлива погода. Через сильні дощі рівень води у гірській ріці Латориці сильно піднявся. Чи відбудеться фестиваль у таких умовах? Деякі заходи у п'ятницю відмінили.

IMG_20190525_185513.jpg

Mountain river Latorytsia after a thunderstorm.

Зате в суботу погода була чудова, хоч і хмари трохи нас лякали.
У мене був день. Можливо годин 7-8, щоби сповна насолодитися цією атмосферою!

IMG_20210522_192524.jpg

Отож, замок у Чинадієво є старовинним, побудованим ще у 15 столітті на місці давніших дерев'яних укріплень. Ще років з 10 тому він був у стані руйнування! Проте зараз об'єкт перебуває у концесії (тобто довгостроковій оренді) художника Йозефа Бартоша. Він разом з дружиною та активними людьми відбудовує цей замок і старається передати нащадкам. Це чудово, адже тут відновлено кілька кімнат на першому поверсі, є два фортепіано. Тут частенько відбуваються концерти, весілля та інші цікаві заходи.

IMG_20190525_152500.jpg

CollageMaker_20210522_194734326.jpg

We are accompanied by medieval handsome mens:)

Екскурсоводи розповідають про минуле замку. Цікаво, що тут таємно зустрічалися угорська княгиня Ілона Зріні та аристократ Імре Текелі. Вони були повстанцями проти імперії Габсбургів, проте зазнали поразки. Своє життя вони доживали у висланні в Італії, а замок постійно переходив з рук у руки. Час і відсутність хорошого господаря сильно його понівечили.

CollageMaker_20210528_210931618.jpg

In search of castle ghosts...

У замку відчувається дух історії. Тут чимало таємних ходів. Я дуже сподіваюся, що ремонт продовжиться і дуже вдячна сім'ї Бартош за нелегку працю.

IMG_20210522_192440.jpg

Amazing flowers in the castle yard.

IMG_20210522_192513.jpg

Після екскурсії замком ми з Надін із захопленням дивилися рицарські бої. Найцікавіший вид боїв - це бугурт, коли є дві команди із великою кількістю учасників. Хто упав, той програв! У якій команді лишиться більше стоячих, та перемогла. Хоча мені подобаються і поєдинки один на один. Там вже головною є техніка фехтування і нанесення точних чітких ударів!

IMG_20210522_201318.jpg
Джерело фото

Після боїв були запальні середньовічні танці, в яких ми взяли участь.

CollageMaker_20210522_194427115.jpg

Crazy medieval dances. It was fun!

Найприємніший спогад цього дня - це мій виступ із читання поезії у супроводі арфи. Арфістка Здена розповіла багато цікавого про старовинний інструмент, який був поширений по всій Європі. Наш спільний виступ — це був чистий імпровіз! Насправді вечір поезії мав відбутись вночі біля вогнища. Але оскільки я повинна була повертатися додому, то організатор літературної частини Сашко Печерник придумав такий дует. Мені дуже це сподобалось! І слухачам здається також:) Ех, треба пошукати відео...
До речі, я втратила купу фотографій з того періоду, тому сьогоднішню розповідь мені важко ілюструвати:(

IMG_20210528_211218.jpg

In the concert hall. Zdena Teslychko plays the harp. Below we see portraits of Ilona Zrini with children and Imre Tekeli, the heroes of this castle.

Час промайнув швидко. Я навіть встигла випити вина з друзями на березі бурхливої ріки... Згодом якась добра людина підвезла мене у сусіднє містечко, де є залізнична станція. Я все встигла:)
На жаль зараз, через пандемію вже друге літо підряд такі фестивалі не відбуваються. Я сильно скучила! Тому залишається лише згадувати.

IMG_20190525_140844-01.jpeg

Thanks for your reading! Join the initiative of @olga.maslievich with tag #saturdaymemories. See you!

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
10 Comments
Ecency